کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

برخی از افراد هستند که زمانی که وارد رابطه می وشند و در آن شکست می خورند و در همه ی آن ها با موارد یکسانی رو به رو می شوند .

 

برخی از افراد هستند که زمانی که وارد رابطه می وشند و در آن شکست می خورند و در همه ی آن ها با موارد یکسانی رو به رو می شوند و فرد با شخصیت مشابه را انتخاب می کنند که در در ادامه می خواهیم بگوییم که چه چیزی سبب می شود که شما  همواره مجذوب افراد افسرده شوید ؟  طبق نظر بهترین مشاور روانشناس در واقع شما پیوسته به افرادی علاقه مند می شوید که همواره او خلقی غم زده و نا شادی دارد و احساس بی ارزشی و بی کفایتی می کند و همواره در حال انتقاد کردن از خودش است و همچنین شما را نیز مورد انتقاد های شدید قرار می دهد و نشخوار فکری و نگرانی در اکثر اوقات در او وجود دارد و همچنین در اکثر موارد از همه چیز و همچنین شما بد بین است و همواره احساس گناه ، پشیمانی و حسرت می کند .

آیا مجذوب افراد افسرده می شوید ؟

احتمالا چند صفت برجسته در فرد افسرده وجود دارد که در همان ابتدای آشنایی شما مجذوب می شوید و برخی از آن ها پس از آشنایی نیز ممکن است برای شما جذاب و خوشایند باشد . طبق نظر مشاور خانواده یکی از این صفات مسئولیت پذیری می باشد و همچنین وقار و متانت ظاهری او را فردی دوست داشتنی و در عین حال جدی نشان می دهد و همچنین این که او از خودش انتقاد می کند ممکن است برای شما فردی فروتن و بی ریا به نظر بیاید .

طبق مطالعات مرکز مشاوره ازدواج ممکن است شما از جنبه ی روانی گرایش داشته باشید تا با افرادی ارتباط بر قرار کنید که نیاز به حمایت و کمک شما دارد . اگر نگاهی به روابط عاطفی خود در گذشته بیندازید ، ممکن است متوجه شوید که همه ی افرادی که عاشقشان شده اید ضعیف و درمانده بوده اند و آن چه که شما را به سمت این افراد سوق می دهد نیاز شما به سرپرستی از آن ها و دادن احساس بهتر به آن ها است . حتی ممکن است شما از افرادی باشید که از همان دوران کودکی به کمک دیگران می شتافتید . حامی یا ناجی بودن صفت بدی نیست مگر آن که آن را در مورد فردی به کار ببرید که مبتلا به اختلال شخصیت است . اخرین دلیلی که می توان به انتخاب شما از رابطه تان اشاره کرد این است که شما برای ایجاد رابطه عاطفی با یک فرد غم زده تمایل شما به موازنه قدرت در رابطه است . زیرا که ممکن است شما دوست داشته باشید که زمام زندگی را در دست داشته باشید و بیشتر تصمیم های زندگی را خودتان بگیرید و همچنین ممکن است بهترین شکل رابطه برای شما این باشد که در نقش یک حامی یا والد قرار بگیرید . شاید در فراسوی نیاز شما به حمایت از دیگران ، نیاز شما به مدیریت ، رهبری و شفا دادن فرد دیگر مخفی شده باشد . البته تناقضی که در این رابطه به چشم می خورد این است که شما با حمایت افراطی از عشق غم زده ی خود ، بیشتر از قبل احساس بی کفایتی و عدم عزت نفس را در او مورد تقویت قرار دهید .

چگونه می توان به فرد با شخصیت افسرده کمک کرد ؟

افراد مبتلا به اختلال شخصیت افسرده تمایل به بدبینی و منفی بافی دارند و این گونه تفکر و شناخت را نمی توان سالم دانست . تغییر و تفسیر هر چیزی از طریق عینک بد بینی به احتمال زیاد عزت نفس و امید واری را کاهش می دهد . اگر به محبوب خود کمک کنید که از دیدگاه های دیگری به جهان نگاه کند ، تاثیر بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت . در واقع  نامزد و یا همسر خود را تشویق کنید که به وقایع از دیدگاه دیگری نگاه کند .

افراد غم زده چگونه افرادی هستند ؟

طبق نظر مشاوران مرکز روانشناسی انتخاب نو افراد غم زده مبتلا به افسردگی مزمن هستند و از عزت نفس پایینی برخوردار بوده و همواره در هاله هایی از غم و اندوه به سر می برند . آن ها همواره با دیدی انتقادی نسبت به خود و جهان و دیگران و از جمله شما و آینده نگاه می کنند . و اگر شما با چنین فردی وارد رابطه عاطفی شوید و یا با او ازدواج کنید ، قطعا که مقدار زیادی از وقت و انرژی شما صرف شاد کردن ورهایی او از غم و اندوه خواهد شد . غالبا افراد مبتلا به اختلال شخصیت افسرده بر روی روحیه ی شریک زندگی خود تاثیر منفی می گذارند و حتی ممکن است روحیه ی منفی خود را به او سرایت دهند . همه ی ما انسان ها گاهی غمگین می شویم ولی یک شخصیت افسرده همواره و به طور وسیعی در حال افسردگی و منفی بافی به سر می برد و روانشناسان این افراد را در زمره ی اختلال شخصیت افسرده قرار می دهند . چنین فردی کم تفریح می کند . احتمال کمی وجود دارد که شما او را از دنیای اندوه بارش بیرون بیاورید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی