کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

شکل گیری رابطه ی جدید احساس خوشی زیادی را به همراه دارد و از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید و همه چیز در نظرتان زیبا است

شکل گیری رابطه ی جدید احساس خوشی زیادی را به همراه دارد و از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید و همه چیز در نظرتان زیبا است اما برای نگهداری آن به بهترین شکل خود باید وقت بگذارید و تلاش کنید . اگر برای خستگی ها و یکنواختی ها از بودن با یکدیگر کاری انجام ندهید به طور قطع رابطه تان با همسرتان خراب خواهد شد برای رسیدگی به چنین اموری برخورداری از هوش هیجانی بالا بسیار تاثیر گذار است .

پژوهش های مشاوره خانواده و زوج درمانی نشان می دهد که میزان مخالفت زوجین با هم اهمیتی ندارد ، بلکه آن چه که مهم است تلاشی است که آن ها برای حل مسائل خود انجام می دهند . بازسازی این رابطه می تواند باعث موفقیت در رابطه ی آن ها شود . و این بازسازی رابطه بسیار مهم است . زیرا بیشترین مسئله بین زوجین ناشی از اختلاف نظر همیشگی آن ها با یکدیگر است . در حالت کلی چگونگی برخورد با این اختلافات بسیار در روابط اهمیت دارد .

نقش هوش هیجانی در رابطه ی زوجین چیست ؟

طبق نظر مشاور ازدواج اگر که در رابطه ای هوش هیجانی بالا باشد ، دو نفر تمام انرژی خود را صرف باز سازی عدم تفاهم ها می کنند . بازسازی رابطه یعنی بتوانید علی رغم وجود مشکلات به یکدیگر عشق و احترام نشان دهید . زمانی که با همسر خود جر و بحث می کنید ، هر کلمه یا رفتاری می تواند شرایط را بهتر یا بد تر کند . برایبهتر شدن رابطه و بهبود آن رسیدن به یک نقطه ی مشترک مهم است . این بهبود بخشیدن می تواند پیشنهاد دادن برای رسیدن به توافق و سازگاری ، شوخی برای کاهش تنش و ... باشد . تلاش افراد برای بازسازی رابطه پیام عمیقی دارد و آن این است که به همسر خود اهمیت می دهید و برای او احترام قائل هستید و عشق شما مهم تر است از موارد دیگر .

چگونه می توانیم رابطه ی خود را بهبود ببخشیم ؟

طبق نظر مشاور روانشناس بهبود رابطه در مسیر عدم ابراز خشم ، رنجش و نا خشنودی و کینه نسبت به همسر را میسر می کند . اولین گام برای بازسازی موفقیت آمیز رابطه ناشی از خود آگاهی شما است . اگر تحت تاثیر هیجانات خود باشید نمی توانید مشاجره را به خوبی به پایان برسانید . عدم تفاهم باعث بر انگیخته شدن احساس فرد در مورد شریک زندگی اش می شود و به همین دلیل کنترل کردن رفتار ها و هیجانات را مبدل به یک چالش می کند . باید روی شناخت هیجان های خود متمرکز شده و با احساس گناهی که در مشاجره برای شما ایجاد می شود ، خود را آزار ندهید . اگر که شدت هیجان ها زیاد است که نمی توانید از قدرت تفکر استفاده کنید ، گفت و گو را به زمان دیگری موکول کنید . در این مسیر ممکن است که تلاش افراد با شکست مواجه شود . حتی یک جمله ساده می تواند طرف مقابل را دچار سوء تفاهم کند و او را با احساس حقارت مواجه سازد . اگر او در حالت تدافعی قرار بگیرد و جمله ای که برایش به کار بردید جدید باشد ، باید آمادگی لازم برای اصلاح حرفتان داشته باشید و منتظر مقاومتی که طرف مقابل می گیرد، باشید .

بر اساس نظر مشاوران مرکز مشاوره انتخاب نو تلاش نا موفق برای اصلاح رابطه می تواند احساساتتان را جریحه دار کند و به همین دلیل باید به احساسات خود غلبه کنید و موارد سوء تعبیر را شناسایی کنید . تکرار و تمرین این مهارت باعث می شود که از سوی طرف مقابل پذیرفته شوید و او هم با شما این چنین رفتار خواهد کرد . زوجینی که از مهارت های زندگی زناشویی برخوردار هستند ، از آن دسته همسرانی هستند که در بحث ها و مشاجره ها از آن استفاده می کنند در این شرایط تلاش های مکرر شما برای همدلی و درک طرف مقابل از سوی شریک عاطفی تان ، هرگز نادیده گرفته نمی شود . گفت و گو کردن درباره ی رابطه به رابطه ی شما بسیار کمک می کند و اگر در مورد اختلاف نظر ها صحبت کنید در مشاجره های بعدی به نحو مطلوب تری پیش قدم خواهد شد . اما اگر یک نفر تلاش کنید و دیگری هیچ تلاشی برای آن نکند آن رابطه با شکست مواجه خواهد شد و به همین دلیل لازم است که هر دو طرف برای دستیابی به راه حل تلاش کنند . با گفت و گو کردن می توانید هر دو به درک مشترکی برسید و پیدا کردن این نقطه ی اشتراک می تواند در بحث ها و مشکلات بعدی بسیار کمک کننده باشد . به همین دلیل استفاده از مهارت های هوش هیجانی برای گفت و گو و بازسازی مشاجرات بسیار اهمیت دارد . باید به شناخت کافی از خود برسید و احساسات خود در مشاجرات را شناسایی کنید و به آن ها آگاه باشید و این در واقع خود آگاهی می باشد که می تواند در اصلاح رابطه نقش تعیین کننده را به همراه داشته باشد .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی