کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

در هر ازدواج و رابطه ای 6 بعد صمیمیت باید وجود داشته باشد .

در هر ازدواج و رابطه ای 6 بعد صمیمیت باید وجود داشته باشد . زمانی که به این 6 بعد آشنایی داشته باشید می توانید آن ها را در رابطه ی خود شناسایی کرده و در صورت داشتن ضعف در هر کدام از آن ها ، تقویت کنید و صمیمیت را افزایش دهید و در جهت آن اقداماتی را انجام دهید . این 6 بعد را بر اساس مطالعات مشاوره خانواده حضوری بیان می کنیم که عبارت است از :

صمیمیت عاطفی :

به یکدیگر احساس نزدیکی می کنید و از نظر عاطفی احساس می کنید که همسرتان شما را مورد حمایت و توجه قرار می دهد و ناراحتی ها و شادی هایتان را با یکدیگر در میان می گذارید و این حس را به یکدیگر می دهید و در واقع به این که طرف مقابلتان احساسات خوب و سلامت داشته باشد ، علاقه مند هستید .

صمیمیت جنسی :

طبق مطالعات روانشناسی ازدواج صمیمیت جنسی ، حسی بیشتر از عمل جنسی می باشد . در ازدواج هایی که زوجین با یکدیگر واقعا صمیمی هستند ، رابطه ی جنسی بخش ضروری ارتباط آن ها است . و وظیفه ای ارتباطی می باشد و به عنوان وظیفه و یا از سر اجبار نمی باشد . زوجین می توانند علایق ، سلایق و توانایی ها و میزان رضایت خود را با یکدیگر در میان بگذارند و در مورد آن ها صحبت کنند و در نتیجه این بعد از صممیت را نیز در رابطه ی خود افزایش دهند .

صمیمیت اجتماعی :

هر دو طرف ممکن است که برای خود دوستانی داشته باشند و با آن ها در ارتباط باشند و تمایل دارند که با آن ها در ارتباط باقی بمانند . وقت صرف کردن برای یکدیگر و برای دوستان و آشنایان یکدیگر ، بخش مهمی از فعالیت های مشترک می باشد .

صمیمیت فکری و ذهنی :

بر اساس تحقیقات انجام شده مشاوره خوب این نوع صمیمیت ، شامل به اشتراک گذاشتن نظریه ها و عقاید می باشد . زمانی که از لحاظ فکری با هم صمیمی باشید ، با یکدیگر به صحبت کردن می پردازید و موضوع صحبت هایتان فراتر از گفت و گو های سطحی می باشد . زوجین در مورد موضوع های مهمی با هم صحبت می کنند و به دنبال کسب اطلاعات از همسرشان می باشند و از همه مهم تر این که به نظریات او احترام می گذارند و خواستار این هستند که نظریات هم را در میان بگذارند . افراد ممکن است که از لحاظ عقاید و نگرش ها با هم تفاوت هایی داشته باشند . اما زمانی که بتوانند این اختلاف ها را شناسایی کنند و درباره ی آن ها با هم صحبت کنند ، نقاط مشترکی را پیدا می کنند تا مورد قبول هر دو فرد باشد و در نتیجه مشکلات احتمالی را نیز کاهش می دهند و همانطور که گفتیم گفت و گو کردن درباره ی این مسائل به شدت می تواند در افزایش صمیمیت و ازدواج موفق نقش داشته باشد .

صمیمیت تفریحی :

طبق نظر مشاوران بهترین مرکز روانشناسی ایرانی زمانی که زوجین با هم فعالیت های مشترک زیادی را انجام می دهند و در انواع فعالیت های تفریحی با هم مشارکت دارند و از آن لذت می برند و به علایق هم نیز احترام می گذارند و در واقع با یکدیگر وقت می گذارانند و زمان مشخصی را برای با هم بودن در نظر دارند ، می توانند در زندگی مشترک به شکل موفقی عمل کنند .

صمیمیت معنوی :

در این نوع صمیمیت سه اصل وجود دارد که یکی از آن ها درباره ی خداوند می باشد و  هر یک از زوجین باور های مشترک یکدیگر را در میان می گذارند . دیگری تاثیر گذاری این باور ها در زندگی می باشد و در نهایت این که زوجین در کنار یکدسیگر باید در جست و جوی معنویت باشند .

ایا واقعا صمیمیت را در زندگی مشترک می خواهید ؟

همه ی ما انسان ها به صمیمیت و اشتیاق عمیق فطری ، عشق ورزی . روابط رضایت بخش با دیگران را داریم . بیشتر متخصصان بر این باور هستند که همهی ما به دنبال صمیمیت هستیم اما نمی دانیم چگونه باید عمل کنیم . زمانی که بین شما و همسرتان صمیمیت وجود داشته باشد از هر جای دیگری بیش تر احساس امنیت می کنید . برای ایجاد صمیمیت باید بیاموزید که مهم ترین نیاز های یکدیگر را بشناسید ، و سپی تعیین کنید که هر یک از شما ، چگونه دوست دارد این نیاز ها را برطرف نماید . این عمل موجب افزایش عشق و دلدادگی می شود . با ذهن خوانی کردن نمی توان نیاز های یکدیگر را تشخیص داد اما زمانی که درباره ی آن ها صحبت شود ، قابل حل بودن خواهد بود . می توان گفت که صمیمیت به معنای پیوندی محبت آمیز می باشد که از توجه ، مسئولیت پذیری ، اعتماد ، انتقال آسان احساسات و تبادل بی دردسر اطلاعات درباره ی رخداد های مهم زندگی . 

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی