کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ازدواج از تصمیم های مهم زندگی هر فردی می باشد که باید کاملا آگاهانه و منطقی باشد و به دور از هر گونه شک و تردید باشد .

ازدواج از تصمیم های مهم زندگی هر فردی می باشد که باید کاملا آگاهانه و منطقی باشد و به دور از هر گونه شک و تردید باشد . در ازدواج افراد باید به بلوغ و شناخت کافی و مهارت های زندگی مشترک آگاه باشند تا بتوانند در آن موفق عمل کنند . طبق مطالعات مرکز مشاوره ازدواج زوجین بعد از ازدواج برای این که بتوانند صمیمیت و عشق رابطه  یخود را حفظ کنند باید همواره در تلاش باشند . در ادامه به چند مورد از راه های لذت بردن از زندگی مشترک و افزایش صمیمیت اشاره می کنیم .

همسر خود را بی اهمیت جلوه ندهید .

هر فردی باید همسری مهربان ، مودب و ملاحظه کاری باشد . ما همگی افرادی فراموش کار هستیم و بعد از مدت زمان ، همه چیز را فراموش می کنیم و به راحتی تمام خوبی ها و مهربانی های کوچک و بزرگ را که همسرمان برای ما انجام داده فراموش می کنیم و یا اگر فراموش نکنیم به شخص متوقع تبدیل می شویم که فکر می کنیم آن کار ها بخشی از وظایف همسرمان بوده است . وقتی رابطه به این نقطه برسد ، انتظار جایگزین قدردانی و تشکر می شود و در نتیجه ی فاصله ی همسران روز به روز بیشتر می شود .

تشکر کردن :

باید دیدگاه خود را تغییر دهید و آن چه که همسرتان انجام می دهد وظیفه ی او ندانید . باید برای کار های کوچک و بزرگی که همسرتان انجام می دهد از او قدر دانی کنید تشکر و قدر دانی کردن سبب بروز تغییرات بزرگ و شگفت آور در زندگی می شود .

ذهن همدیگر را نخوانید .

هرگز آن چه را که همسرتان فکر یا احساس می کند حدس نزنید . مطمئن باشید همیشه این احتمال وجود دارد که مرتکب اشتباهی شوید ، بهتر است که از خودش بپرسید و با حدس و گمان پیش نروید . هیچ فردی توانایی ذهن خوانی ندارد و هر فردی باید احساسات و خواسته ها و نیاز های خود را به زبان بیاورد .

همدیگر را سرزنش نکنید .

مشکلات با سرزنش کردن هرگز حل نمی شود و همیشه بازتاب منفی دارد . وقتی هر یک از ما دیگری را به خاطر اشتباهات و خطا به باد سرزنش می گیریم در حقیقت به همسرمان فرصت نمی دهیم که درباره ی اشتباهش فکر کند . به علاوه هرکسی با سرزنش رو به رو شود حالت دفاعی به خودش خواهد گرفت و در نتیجه شروعی برای بحث و دعوا خواهد شد .

تعبیر و تفسیر نکنید .

بر اساس مطالعات مرکز مشاوره خانواده هرگز گمان نکنید که تمام انگیز ها و اهداف همسر خود را می دانید تفسیر و تعبیر کردن رفتار های همدیگر ناشی از نگرانی عاشقانه نیست . این تعبیر و تفسیر ها منجر به نفرت و عصبانیت می شود . اگر که از چیزی ناراحت می شوید صادقانه آن را مطرح کنید و دیگر این که با صمیمیت به حرف های یکدیگر گوش دهید و سعی کنید که با آرامش به حرف های همسر خود پاسخ دهید .

منظور واقعی خود را بگویید .

اغلب زوج ها از گفتن نه به همسر شان می ترسند .  زنان می ترسند که شوهرشان با شنیدن نه عصبانی و یا دلخور شوند و علاقه ای که به آن ها دارد کاهش یابد ، اگر مردی به همسرش نه بگوید می ترسد که مبادا همسرش نا امید یا افسرده شود  و یا از احساس خطا یا کوتاهی عمل رنج ببرد . اما زن و شوهر باد به درستی نظر خود را بگویند و از گفتن نه واهمه نداشته باشند ، صداقت بین دو طرف افزایش می یاد و اعتماد و اطمینان شکل می گیرد .

از تهدید بپرهیزید .

طبق نظر مشاور روانشناس صمیمانه ترین رابطه ها هم به سادگی ممکن است با نزاع و تهدید از هم بپاشد . تهدید های فیزیکی و دشنام سمی برای رابطه ی مشترک است . هرگز در هنگام طرح مشکلات یکدیگر را تهدید نکنید . هر یک از زوجین باید یاد بگیرند که چطور صلح و آرامش ایجاد کنند .

همدیگر را کوچک نکنید .

کوچک و خوار کردن ، ارزش و مقام همسرتان را کاهش می دهد . و این بسیار تعجب آور است که چطور زوج ها خیلی راحت به همدیگر توهین می کنند یا شخصیت هم را زیر سوال می برند ، این گونه رفتار ها و نیز لحن تمسخر آمیز ، زندگی مشترک را به جهنمی غیر قابل تحمل تبدیل می کند .

به همسر خود احترام بگذارید .

طبق مطالعات انجام شده در مرکز روانشناسی انتخاب نو به عنوان زوج سعی کنید با رفتار و کردار خوب و با بیانات دلنشین از با او بودن لذت ببرید و و تحت هر شرایطی احترام همسر خود را حفظ کنید .عبارات عاشقانه در هر رابطه ی زناشویی بسیار مهم و ضرئری می باشد . این جمله ها به ارتباطات استحکام می بخشد .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی