کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

رابطه ی زناشویی به طور ناگهانی فرو نمی ریزد ولی زنانی که ظرفیتش پر شود آستانه ی تحریک پذیری عصبی زن و مرد بالا می رود

رابطه ی زناشویی به طور ناگهانی فرو نمی ریزد ولی زنانی که ظرفیتش پر شود آستانه ی تحریک پذیری عصبی زن و مرد بالا می رود و تحمل آن ها روز به روز کمتر می شود و به دلیل بالا گرفتن اختلاف ها دیگر ممکن است که مثل سابق با هم صمیمیت نداشته باشند و از یکدیگر فاصله بگیرند و با تکرار برخی از کار ها شرایط را بد تر کنند . آَشنایی با برخی از مواردی که می تواند به مرور زمان صمیمیت را از بین ببیرد و آن را با مشکل مواجه کند را بیان می کنیم .

دروغگویی :

طبق مطالعات روانشناسی ازدواج دروغ ، زشت ترین واکنش احساسی و رفتاری در ذهن زن و شوهر بالغ است . دروغ ، ریشه ی تمام بازی های روانی است . و بهترین کار این است که هر گونه دروغ از فضای عاطفی زندگی زناشویی حذف شود و همسران اصل را بر شفافیت و صداقت بگذارند .

مخفی کاری :

یکی از ارزش های زن و شوهر بالغ ، در حوزه ی زندگی زناشویی شان ، گفت و گوی مداوم است و وقتی کاری را انجام می دهند با شرح جزییات مفید ، همسر خود را قانع می کنند . این دو به حل مسائل و مشکلات زندگی می پردازند و حق یکدیگر می دانند که هر یک در حیات خلوت همدیگر آمد و شد داشته باشند . پاسخگویی جزئی از اجزای خانواده ی امروزی است . زن یا مرد حد و مرز خود را در این پرسش و پاسخ از یکدیگر تعیین می کنند . زن یا مرد حتی پیش از پاسخگویی ، به طور خودکار به اطلاع رسانی به همسر خود تلاش می کند و هیچ گاه مخفی کاری را جز ارزش های زناشویی خود جا نمی زنند . زندگی طبیعی در چارچوب روابط زناشویی سالم بر روراستی و شفافیت استوار است و به وسیله ی آن یکدیگر را خوشحال و شاد می کنند و به همین دلیل آن را از بین نمی برند .

عقل کل بودن :

مطالعات مشاوره خوب نشان می دهد که یکی از خصوصیات مهم هر زن و مرد در زندگی مشترک ، عمل گرایی آن ها خواهد بود . حرف زدن کار آسانی است ولی عمل کردن سخت است . فرد بالغ فاصله ی بین حرف و عمب خود را بسیار کم می کند و یا حرفی نمی زند و اگر زد به آن عمل می کند . زن و مرد نسبت به هم متعهد و مسئول هستند و از وظایف هم در زندگی سخن می گویند و همدیگر را به این وسیله خوش حال می کنند . یکی از دلخوری های زیاد بین زوجین همین موضوع است یعنی به آن چه که می گویند عمل نمی کنند و همسر خود را ناراحت می کنند . مرد یا زن بالغ نسبت به تک تک حرف های خود مسئولیت پذیر استند و تعهد اخلاقی دارند و این را جز ارزش های اخلاقی زناشویی می دانند . پس یا حرف نمی زنند و اگر هم زدند ، تعهد دارند و باید به آن عمل کنند تا به رابطه شان آرامش را بازگردانند .

تفرقه اندازی :

زمانی که زن و مرد وحدت نداشته باشند و چارچوب زندگیشان را از هم جدا بدانند ، قطعا در رعایت اصل و احترام و اطمینان و اعتبار بخشی به هم لطمه خواهند خورد . زوجین بهتر است که راهکار هایی عملی برای یکی شدن و همسو شدن اهداف زندگی در نظر بگیرند . برخی از افراد از همان ابتدای زندگی اصل اعتماد و اطمینان داشتن را مورد حمله قرار می دهند و همین باعث ایجاد دعواهای مکرر میان آن دو می شود که نیاز شدیدی به مشاوره خانواده حضوری دارند . یکی از علل بروز اختلافات ، وعده های مالی می باشد که بایستی اصل شفافیت و صداقت در این حوزه رعایت شود .

تو سر زدن :

طبق نظر مشاوران بهترین مرکز روانشناسی ایرانی افراد بالغ و یا زوجین بالغ در داخل یا خارج از منزل تعادل عاطفی دارند و بهتر است حالت نمایشی خود را کنترل کنند . برای مثال مرد ضمن داشتن برخورد های احساسی با همسرش ، به او انگیزه ی تایید بدهد . ساختار خانواده که متشکل از دو نفر یا بیشتر است  و هویتی قابل احترام دارد .

تهدید کردن :

یک زن و شوهر بالغ و سالم از هر گونه تهدید و ترساندن پرهیز می کنند و احساس امنیت را در زمان و مکان های گوناگون  به یکدیگر هدیه می دهند . فضای گفت و گو بدون شرط و شروط و ترس ، بهترین جایگزین طلایی در روابط زن و شوهر است . زن یا مرد بالغ چه با زبان کلامی و چه غیر کلامی این پیام را به همسر خود می دهد که از صحبت با من هیچ واهمه ای نداشته باشد . زن یا مرد باید بدون قضاوت و با خیال آسوده از ترس ها ، رویا ها ، ارزو ها ، نگرانی ها ، انتظارات و دلشوره های خود حرف می زنند و این ادبیات باعث وحدت و صمیمی عاطفی بین زن و شوهر خواهد شد .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی