کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

بسیاری از زوجین را می بینیم که شکایت می کنند به همسر خود اعتماد ندارند

بسیاری از زوجین را می بینیم که شکایت می کنند به همسر خود اعتماد ندارند و حتی ممکن است که برخی از آن ها بی صداقتی را کار خوبی بداند . اما این کاملا اشتباه است و رابطه را از پایه با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد . صداقت ، درستی و قابل اعتماد بودن از موارد بسیار ضروری و مهم در ازدواج می باشد . این که بدانید می توانید روی همسر خود حساب باز کنید ، حس بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد ، زیرا که او همیشه با شما صادق است . اما اگر که همواره نگران باشید و بترسید که همسرتان به شما دروغ خواهد گفت شرایط دشواری را برای شما ایجاد خواهد کرد . برای مثال همواره در تنش ، تردید و ناراحتی خواهید بود . طبق نظر مشاور قبل ازدواج این که به کسی عشق بورزید که همواره به شما دروغ می گوید به مرور زمان عزت نفس شما را کمتر خواهد کرد و رابطه را با مشکلاتی رو به رو خواهد کرد . یکی از مخرب ترین راه هایی که زوجین می توانند عشق و حرارت زابطه ی خود را بکشند و صمیمیت را از بین ببرند ، نگفتن حقیقت است . افرادی که دروغ می گویند و صداقت ندارند ، به بی صداقتی به عنوان راهی برای رسیدن به منافعشان می دانند . می توان گفت که اشکالی در سیستم ارزشی آن ها به طور ذاتی وجود دارد . زمانی که با یک دروغ گو زندگی می کنید ، در نهایت متوجه خواهید شد که دروغ های او را می پوشانید و حتی خودتان نیز مانند او با گذشت زمان دروغ می گویید . زمانی که حرف از فردی صادق می زنیم و می گوییم که چنین فردی را برای ازدواج انتخاب کنید به این معنی است که :

این فرد با خودش صادق است :

طبق نظر بهترین روانشناس خانواده انسان های زیادی در اطراف ما وجود دارد که به اطرافیانشان دروغ نمی گویند ولی به خودشان دروغ می گویند . صداقت از خود فرد شروع می شود . به این معنی که باید از کسانی که خودشان را فریب می دهند دوری کرد . برای این که بیشتر با این موضوع آشنا می شوید مثالی را مطرح می کنیم . برای مثال فرد همواره ادعا می کند که رابطه اش با همسر قبلی اش به طور کامل تمام شده است و همواره این را به خودش می گوید ولی از طرفی هر روز با او حرف می زند . در این جا نمی توانیم بگوییم که او دروغ گو است ولی می توانیم بگوییم که با خودش صادق نیست .

این فرد با دیگران صادق است :

وقتی که فرد همواره در موقعیت های شغلی به همکارانش دروغ می گوید و یا فردی است که حقیقت را درباره ی زندگی خود از خانواده اش پنهان می کند و همهی کار هایی را که از روی بی صداقتی انجام می دهد را توجیه می کند در این صورت چنین فردی با دیگران صادق نیست . اگر به صداقت همسرتان شک دارید نمی توانید به او احترام بگذارید و اعتماد اساسی که باید در زندگی مشترک باشد را نخواهید داشت و این آسیب بسیار بزرگی برای ازدواج می باشد .

کسی که با شما صادق است :

بر اساس مطالعات مشاور روانشناس خوب زمانی که زوجین نسبت به یکدیگر صادق بانشد و به طور کامل به یکدیگر اعتماد داشته باشند و آن را در زندگی مشترک خود همواره مراعات کنند خودشان از جریان بیشتر صمیمیت در زندگیاشان مطلع خواهند شد و تاثیر مثبت آن را به وضوح خواهند دید. وقتی که اعتماد و صداقت در زندگی مشترک در جریان باشد در هر لحظه آرامش را تجربه خواهند کرد و این برای هر دو فرد بسیار لذت بخش خواهد بود . اما اگر غیر از این باشد زندگی همواره با تنش ، اضطراب و استرس ، ناراحتی و داشتن احسااست و افکار منفی همراه خواهد بود .

همسر صادق چه ویژگی هایی دارد ؟

یک همسر صادق هیچ قسمتی از شخصیت خود را پنهان نخواهد کرد و این طور نخواهد بود که برای دفاع از خود فقط چیز هایی را بگوید که شما دوست دارید بشنوید و هیچ وقت مجبور نخواهید بود که به اجبار او را وادار کنید که حقیقت را بگوید بلکه خودش صادقانه و با آرمش آن ها را مطرح خواهد کرد . چنین فردی در رابطه با احساسات خود نیز کاملا صادق است و اعمال و گفتارش با هم همخوانی دارد . زملنی که همسرتان همیشه با شما رو راست و صادق باشد ، به طور طبیعی به او اعتماد خواهید کرد . پس زمانی که می خواهید وارد رابطه شوید صداقت طرف مقابل را بسنجید و دروغ هایشان را نادیده نگیرید و به آن اهمیت دهید . برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با مطب روانشناسی انتخاب نو در ارتباط باشید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی