کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری و از طرفی اضطراب و وحشت را به وجود آورده است .

ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری و از طرفی اضطراب و وحشت را به وجود آورده است . این اضطراب و ترس بسیار شایع است و حتی ممکن است بعد ار ریشه کن شدن باز هم وجود داشته باشد . مردم در همه جای دنیا نگران هستند و این نگرانی در بیشترشان تا عمق وجود ریشه دوانده است برخی از مردم دچار ترس می شوند و برخی دیگر با وحشتی فلج کننده همراه هستند . طبق گفته ی مشاوران خانواده افراد پیوسته می گویند که نکند کرونا بگیرم ؟ چقدر دست هایم را بشویم ؟ کرونا خانواده ام را درگیر نکند ؟ و بسیاری از موارد دیگر اضطراب ناشی از کرونا ممکن است شکل های مختلفی را به خود بگیرد و در ادامه به بحث آن می پردازیم .

جهان پر از اطلاعات ، گمان ها ، شایعات و دروغ هایی درباره ی ویروس کرونا می باشد . برخی از این اطلاعات مانند توصیه های سازمان بهداشت جهانی قابل اطمینان هستند و منابع معتبر دیگری هستند که اطلاعات رایگان و مفیدی در اختیار ما قرار می دهد اما مشکل اینجاست که این اطلاعات مفید در لا به لای انبوه زیادی از اطلاعات اشتباه شبکه ها و اخبار اجتماعی گم می شوند . می توان گفت که کسب اطلاعات درباره ی این ویروس بسیار مهم است ولی سازماندهی منابع اطلاعاتی نیز به همان اندازه اهمیت دارد . شناخت آن چه که باید بدانیم در محدود کردن اطلاعات اشتباه بسیار تاثیر گذار است و در همین راستا چند راه را پیشنهاد می کنیم که عبارت است از :

کسب اطلاعات درباره ی ویروس کرونا به دور از وسواس به خرج دادن :

می دانیم که به وجود امدن این ویروس برای بشر بسیار بد است و هیچ ویژگی مثبتی ندارد اما اگر با وسواس ، فقط درباره ی این موضوع مطالعه کنیم و فقط خبر های مرتبط با آن را دنبال کنیم و بیشتر وقت روز خود را به آن اختصاص دهیم بسیار سطح اضطراب را افزایش خواهد داد . پس توصیه ی مشاورین روانشناس ما این است که زمان محدود و خاصی از روز را صرف خبر های کرونا قرار دهید و فقط از منابع بسیار معتبر استفاده کنید و نسبت به دیگر خبر ها بی اعتنا باشید . ویروس کرونا به طور کامل شناخته شده نیست و شکاف های خالی بسیاری را به همراه دارد و منابع اطلاعاتی جدید با سرعت پایینی شناخته می شوند و هر فردی مجبور است که خود را با آن هماهنگ سازد و نباید این شکاف ها را با اطلاعات اشتباه و خبر های دروغ پر کرد .طبق نظر مشاوران کلینیک روانشناسی اطلاعات اشتباه تاثیرات منفی را به همراه دارد زیرا که فرد ممکن است این اطلاعات را باور کند و آن ها را به اشتراک بگذاردو باعث پخش آن شود ولی از سوی دیگر می تواند با دید انتقاد به آن نگاه کند و با خود فکر کند که آیا چنین موردی می تواند واقعی باشد ؟ برخی از افراد تمایل زیادی به خواندن اطلاعات منفی و در نتیجه بیشتر شدن اضطرابشان دارند ولی با این روش می توانند آن را کنترل کنند و واقع بینانه تر عمل کنند . از سویی این اطلاعات اشتباه حتی اگر باور هم نکنیم باز هم تاثیر ناخود آگاه می گذارد یعنی هر چقدر هم این اطلاعات را نادیده بگیریم با هر بار دیدن بدون این که خودمان متوجه شویم اضطراب های کوچکی را به همراه خواهد  داشت و با جمع شدن آن ها به مرور زمان اضطراب خودش را به طریقی در زندگیمان نشان می دهد . که ممکن است حملات اضطراب ، افسردگی یا ترس باشد . برای مهار این مشکل باید دریافت خبرهای مربوط به آن را کاهش دهیم و محدود کنیم و همچنین خود آگاهی را افزایش دهیم تا  ببینیم این خبر ها در هر بار به چه میزان بر ما تاثیر می گذارد .

خود آگاهی :

طبق نظر مشاور ازدواج مرکز مشاوره انتخاب نو فضای مجازی روز به روز بیشتر از گذشته در زندگیمان را به خود اختصاص می دهد . این که چه میزان در این فضا زمان می گذرانید و کدام منابع برای شما اولویت دارد بسیار مهم است زیرا که همانطور که گفتیم تاثیر زیادی در روان می گذارد . کسب خود آگاهی یک راه مهم برای رسیدن به شادی است و باید روی تنش ها و کنترل آن ها آگاهی داشته باشیم . چیز هایی که به روان ما تاثیر مثبت می گذارد به ما کمک می کند تا زمانی که با بحران هایی رو به رو شدیم بهتر به آن غلبه کنیم . اگر با تمرکز بیشتری به زندگیمان بیندیشیم می توانیم الگو ها و عادت هایی را که بهتر است تغییر دهیم بشناسیم . چنین تغییری ممکن است ناگهانی یا تدریجی باشد . قدم های کوچک تاثیرات چشمگیری دارند . تفکر درباره ی دلایل واقعی اضطراب ها و شادی ها و تقویت عادت های شادی بخش و در شرایط کنونی که اضطراب کرونا بسیار زیاد است شناخت بهتر خود و چگونگی عملکردمان بسیار موثر خواهد بود .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی