کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

کلید ایجاد رابطه این است که تبدیل به ارتباط گیرنده ای انعطاف پذیر شوید

کلید ایجاد رابطه این است که تبدیل به ارتباط گیرنده ای انعطاف پذیر شوید . انعطاف پذیری برای رابطه الزامی است . اگر زبان فرانسه را بلد باشید و به فرانسه بروید بهتر می توانید با مردم ارتباط بر قرار کنید . انعطاف پذیری ارتباطی به شما کمک می کند تا آسان تر و سریع تر با نردم رابطه بر قرار کنید . در ادامه سه موقعیت ارتباطی که سبب ایجاد رابطه با دیگران می شود را بیان می کنیم . این 3 موقعیت شامل تفاهم ، قابلیت انطباق و شیوه ی ارتباط می باشد .

تفاهم چیست ؟

طبق نظر روانشناس تلفنی اکثر ما می توانیم فردی را به یاد بیاوریم که همواره با اشتیاق به دیدارش رفته ایم و یا کسی را که به رغم داشتن نقاط مشترک زیادی با او ، با بی میلی ملاقاتش کرده ایم . تفاهم یعنی رابطه ، که صمیمیانه ، همدلانه و با توافق و هماهنگی باشد . تفاهم با فرد دیگر می تواند همیشه رخ دهد و ممکن است مدتی طول بکشد تا ایجاد شود . تفاهم یکی از کلید های بر قراری رابطه است و در دو سطح رخ می دهد کلامی و غیر کلامی . مردم از طریق دو راه تفاهمشان از هم می پاشد . یک راه این است که نمی توانند به سرنخ های کلامی و غیر کلامی شیوه ی ارتباطی فرد دیگر توجه کنند ، و دیگری ایجاد رابطه ی نادرست به دلیل درک نکردن شیوه ی ارتباطی طرف مقابل است . 

قابلیت انطباق چیست ؟

بر اساس نظر مشاور آنلاین هنر به کار انداختن توجه و واکنش نشان دادن به چیزی است که متوجه آن می شوید . قابلیت انطباق به شکار کردن سرنخ های کلامی و غیر کلامی مانند خندیدن ، سرخ شدن ، ناخن جویدن ، لکنت زبان که نشان دهنده ی حالت عاطفی و ذهنی فرد دیگر هستند . مربوط می شود . به طوری که بتوانید شیوه ی ارتباطی خود را با شیوه ی ارتباطی فرد دیگر منطبق کنید و خودتان را با آن ها وقف دهید . اگر بی توجه باشید ، بدون این که تفکرات یا احساسات واقعی فرد دیگر را شناخته باشید ، به دام تصورات یا نتیجه گیری های سریع می افتید . اگر که نتوانید شیوه ی ارتباطی مشترکی را با طرف مقابل پی ریزی کنید ، تقاهم از بین خواهد رفت . کسانی که قابلیت انطباق خوبی دارند ، می توانند به سرعت موقعیت را ارزیابی کنند و به شیوه ای مناسب واکنش نشان دهند و در نتیجه افراد دیگر نیز به راحتی می توانند با چنین فردی همراه شوند . وقف ندادن خود با دیگران بعث رنجش و نا امیدی آن ها می شود و کج فهمی هایی را نیز به همراه خواهد داشت که تفاهم را از بین می برد .

طبق نظر مشاوران مطب روانشناسی نمونه هایی از سرنخ های کلامی که نشان دهنده ی حالت های افراد هستند که شامل چنگ زدن مو ؛ تنفس سریع ، نفس نفس زدن ، هر هر خندیدن ، نگاه کردن به زمین ، عرق کردن ، ناخن جویدن ، فشار دادن دست ها ، پچ پچ کردن ، سیخ نشستن ، قوز کردن ، لکنت زبان ، سکوت کردن ، نگاه کردن مداوم به ساعت ، وول خوردن ، بالا بردن ابرو ، لبخند زدن و ... تردیدی نیست که برای مشاهده سر نخ های غیر کلامی در محل کار ، در روابط بسیار زیادی برایتان پیش می آید . حالا که این سرنخ ها را می دانید ، وقتی فردی قابلیت انطباقی خوبی ندارد ، شما متوجه خواهید شد . به تدریج رابطه ی مستقیم قابلیت انطباق با افزایش تفاهم را مشاهده و درک خواهید کرد .  در حالت کلی داشتن دانش زبان بدن می تواند در رابطه نقش مهمی را به همراه داشته باشد .

ایجاد ارتباط با دیگران چیست ؟

بر اساس مطالعات مشاوره کودک و بزرگسالان سومین مورد یعنی ایجاد ارتباط با دیگران بسیار اهمیت دارد . توانایی شما برای درک شیوه های ارتباطی دیگران و منطبق شدن با آن ، همان چیزی است که شما را تبدیل به فردی انطباق پذیر خواهد کرد و تفاهمتان را حفظ خواهد کرد . و نتیجه ی آن نیز ایجاد پیوندی خوب بین شما و فرد مقابل خواهد بود . غالبا زمانی که دو نفر نمی توانند با یکدیگر ارتباط مناسبی پیدا کنند نشناختن شیوه های ارتباطی یکدیگر است زمانی که بتوانید نسبت به شیوه های ارتباطی اطلاعات لازم را کسب کنید می توانید روابط خود را با دیگران بهبود ببخشید و یا آن را ارتقا دهید . مهارت های ارتباطی بسیاری هستند که می توانند ارتباط را ارتقا ببخشند مانند قدر دانی کردن ، پذیرفتن بی قید و شرط ، تحسین کردن ، همدلی کردن و ... که باعث می شود اهداف مشترکتان با دیگر افراد بیشتر شود و در نتیجه رابطه نیز عمیق تر شود .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی