کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

افکار او غالبا به نظر شما ، دوستان و خانواده تان عجیب جلوه می کند و حوادث معنی خاصی برای او دارند و او به طریق خاصی جهان را تجربه می کند ،

افکار او غالبا به نظر شما ، دوستان و خانواده تان عجیب جلوه می کند و حوادث معنی خاصی برای او دارند و او به طریق خاصی جهان را تجربه می کند ، طبق نظر روانشناس ازدواج تهران چنان چه شما از آن چه او می بیند ، سر در نمی آورید و بار ها اتفاق افتاده که او به فردی شکاک تبدیل شود و عواطف و هیجانات او نا مناسب و عجیب هستند و ظاهر عجیبی دارند و به شدت احساس ناراحتی می کنند و احساس می کند که دیگران با ظاهر و رفتار عجیب و غریب او رفتار مناسبی ندارند .

فردی که از اختلال شخصیت اسکیزوتایپال رنج می برد ، دارای ظاهر ، افکار و رفتاری عجیب است که می تواند برای شما در اوایل آشنایی خوشایند و جال توجه باشد . این گونه افراد باور دارند که توانایی های جادویی دارند و نیروهای فوق طبیعی بر زندگی افراد تاثیر دارد وقایع و اتفاقاتی که به نظر ما عادی به نظر می رسد از این گونه افراد دارای معانی و اهمیت خاصی هستند . طبق نظر مشاور روانشناس حضوری این افراد به بهداشت و آرایش ظاهر خود توجهی ندارند زیرا که موجب به هم خوردن تمرکز آن ها پیرامون افکار و تخیلات عجیب و غیر عادی آن ها می شود . این گونه افراد ممکن است الگوهای رفتاری و یا احوال پرسی عجیبی داشته باشند . و آن ها دوران نوجوانی و جوانی خود را در رنج و تنهایی به سر برده است . تجربه ی او از دیگران ، مملو از طرد و تمسخر است و باعث شده نتواند به دیگران اعتماد کند . و در واقع فاقد مهارت های ارتباطی است و از بودن در میان جمع ، خصوصا افراد غریبه احساس اضطراب می کند . این افراد هنگام صحبت کردن از شاخه ای به شاخه ی دیگر می پرد و اطرافیانش فکر می کند که او دیوانه است و یا مواد مخدر مصرف کرده است . افراد اسکیزوتایپال به دلیل انزوا و طرد اجتماعی هوش هیجانی کمی دارند و قادر به درک دقیق نشانه های کلامی و غیر کلامی نیستند . و به دلیل این که از سوی دیگران موزد تمسخر ، طرد و تحقیر قرار می گیرند بار بی اعتمادی آن ها بیشتر می شود . هر چقدر که او بیشتر کناره می گیرد پیش از پیش از پیشرفت مهارت های اجتماعی باز می ماند . این افراد در مواقعی مانند فرد روانپریش ، با واقعیت قطع رابطه می کند و دچار توهمات بینایی ، شنوایی یا هر دو می شود .

آیا می توان با چنین فردی ازدواج کرد ؟

طبق نظر مشاور خانوادگی ایران این افراد نسبت به طرد شدن حساس هستند و بیشتر عمر خود را در تنهایی به سر می برند . اگر شما وارد رابطه با چنین فردی شده اید باید بدانید که چه انتظاراتی با او باید داشته باشید و رفتار های عجیب و غریب او در تمام مدت باقی خواهد ماند و شاید شما شیفته ی همین رفتار های او شده باشید . اما اکنون دوستان و خانواده و همکاران او چنین رفتار هایی را خوشایند نمی بینند و آن ها را عجیب تلقی می کنند و این عواقب نا خوشایندی را به همراه دارد . پس از مدتی ممکن است که دوستان و خانواده شما به تدریج از هم فاصله می گیرند و یا با عزیزان خود دچار اختلافاتی شوید و یا نگران شوند که مبادا همسرتان بلایی سر شما بیاورد.                                                                                                  طبق نظر مشاوران مرکز مشاوره خوب علاوه بر آن استرس مالی نیز برای شما به وجود خواهد آمد زیرا که آن ها به راحتی نمی توانند شغل مورد نظرشان را پیدا کنند . علاوه بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی متوجه خواهید شد که او نیاز های عاطفی شما را تامین نمی کند زیرا که او در محیطی بزرگ شده است که کاملا در انزوا و تنهایی بوده و توانایی بر قراری  ارتباطات غیر کلامی و کلامی را ندارد و از طرفی نمی تواند رفتار های غیر کلامی شما را تشخیص دهد . این افراد به آسانی درگیر افسردگی می شوند و بارها دچار طرد و تحقیر می شوند و به همین دلیل احساس بی ارزشی می کنند . اگر از رابطه با او احساس خوبی ندارید و این را مطرح کنید ، خواهید دید که او کناره جو و دچار افسردگی می شود زیرا که نمی توان با آن ها رو راست حرف زد .

زندگی با این افراد می تواند بسیار دشوار و غیر عادی باشد به همین دلیل قبل از ازدواج به نشانه های اختلال ها توجه کنید و آن ها را نادیده نگیرید و با متخصص در این زمینه در مرکز مشاوره انتخاب نو مشورت نمایید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی