کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

روابط صمیمانه برای ما فرصت مقدسی هستند و ما را بر آن می دارد تا درهای بسته ی خود را بگشاییم و بی حس و کرخت نباشیم و با تمام وجود آن را احساس کنیم و آن را ابراز کنیم و زمانی که این صمیمیت اتفاق می افتد ، موانع و فضاهای میان ما و شخص دیگر از بین می رود و قلب هایمان یکدیگر را لمس می کند.

 

 

 

روابط صمیمانه برای ما فرصت مقدسی هستند و ما را بر آن می دارد تا درهای بسته ی خود را بگشاییم و بی حس و کرخت نباشیم و با تمام وجود آن را احساس کنیم و آن را ابراز کنیم و زمانی که این صمیمیت اتفاق می افتد ، موانع و فضاهای میان ما و شخص دیگر از بین می رود و قلب هایمان یکدیگر را لمس می کند . طبق نظر روانشناس مشاور خوب صمیمیت زمانی شکل می گیرد که با همسرمان نگرش و هدف مشترکی از با هم بودن داشته باشیم و با صداقت تمام برای تحقق اهداف متعهد شویم . صمیمیت یعنی قدرت ورود به دنیای انسان دیگر ، چنان که حس او را درک کرده و رشته ای قوی ما را به هم مرتبط سازد و این کلید یک ارتباط موفق می باشد . بدون تردید می توان گفت که در روابط زناشویی مهم ترین کیفیت  صمیمیت است و زمانی که او را دوست دارید صمیمی می شوید فرصت های نا محدودی برای رشد تمامی روابط خود ، به خصوص روابط زناشویی ، ایجاد می کنید . صمیمیت به زن و شوهر این امکان را می دهد تا از دنیای تنهایی و جدایی به در آیند و به فضای یکپارچگی قدم بگذارند . مطالعات نشان می دهد که صمیمیت عاطفی برای دو جنس اهمیت فراوان دارد اما تبعات آن نزد دو جنس متفاوت است . در مورد زن ، صمیمیت با دیگری باعث شادمانی بیش تر می شود و در مرد ، اعتماد به نفس و انعطاف پذیری بیشتری ایجاد می کند و مشوق وی در پیشرفت خواهد بود . طبق نظر بهترین مشاورین خانواده چگونگی یادگیری صمیمیت واقعی با جنس مخالف یک وظیفه ی رشدی دوران بزرگسالی است و برای داشتن رابطه صمیمانه با همسر ضروری می باشد و فرایندی پویا و تعاملی می باشد که بر اساس اطمینا و احترام متقابل شکل می گیرد . هر همسر باید اطمینان کامل برای در میان گذاشتن عمیق ترین افکار و احساسات را بدون ترس از سو گیری و ارزیابی داشته باشد . و علاوه بر آن ، برای درک این که همسر کاملا آن چه را مطرح می شود می پذیر ، یک فرد باید احساس کند که همسرش نیز متقابلا پذیرفته می شود و سطوح عمیق خود افشایی بین آن ها وجود دارد . این پذیرش متقابل است به رابطه اجازه می دهد به سمت عمیق تر اطمینان و امنیت حرکت کند .

تفاوت مردان و زنان در صمیمیت چیست ؟

دنیای زن و مرد با یکدیگر به طور کلی متفاوت است یعنی در برخی موارد اگر مرد و زن نمیتوانند مانند هم بیندیشند و عمل کنند  به این دلیلی است که دنیای آن ها با هم فرق دارد و برخی از مشکلات زناشویی به این دلیل است که مرد یا زن انتظار دارد همسرش مانند او بیندیشد و همان علایم و حساسیت های خاص او را داشته باشد . یکی دیگر از زمینه های اساسی که موجب تفاوت میان زن و مرد می شود ،احساسات آن دو نسبت به هم می باشد .طبق نظر مشاور سکس برخی از آزمایش ها روی مغز نشان می دهد که عواطف مردان ، به طور عمده در دو ناحیه در نیم کره راست و عواطف زنان در هر دو نیمکره جای گرفته اند . عواطف مردان در کل در نیمکره ی راست مغز قرار دارد و عواطف مردان می تواند مستقل از فعالیت های دیگر مغز عمل کند . در زنان نواحی مربوط به احساس و عاطفه ، در قسمت های دو نیمکره پراکنده اند، بنابراین همزمان با فعالیت های دیگر مغز ، احساس و عاطفه بروز می کند و به همین منظور نیز زن به همان شیوه ی مرد عشق نمی ورزد و بالعکس . باید گفت که زنان و مردان به این علت در روابط صمیمانه ی خود دچار مشکل می شوند که حساسیت های متفاوتی دارند و در دنیای بسیار متفاوت ، با انتظار ها و باور های بسیار مختلف زندگی می کنند .

دکتر جانگری در کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی به این موضوع اشاره می کند که ارزش های اصلی یک مرد عبارت است از : قدرت ، شایستگی ، کار آمدی ، انجام و پایان دادن به کار ها می باشد و زن ها به انسان ها و احساسات بیشتر علاقه نشان می دهد . برای او خیلی مهم است که به خاطر خودش دوست داشته شود و زن با حرف زدن این هدف را دنبال می کند تا بر قراری رابطه دوستانه و صمیمی داشته باشد اما مرد با حرف زدن این منظور را دارد : گزارش حقایق .

طی پژوهش های انجام شده در مراکز مشاوره به این نتیجه دست یافتند که مرد ها اکثرا صمیمیت را به شکل انجام دادن کار ها با یکدیگر تعریف می کنند در حالی که زنان احتمالا صمیمیت را بر مبنای موضوع گفتگو ها یا صرفا میزان آن تعریف می کنند . این تفاوت می تواند در توسعه ی روابط زنان و مردان مشکلاتی ایجاد کند . مرد برای افزایش صمیمیت تلاش می کند تا وضعیت هایی را برای انجام دادن یک کار ترتیب دهد . در حالی که زنان سعی می کنند تا با ترتیب دادن شرایطی برای صحبت کردن ، میزان صمیمیت طرفین را افزایش دهند .حتی می توان مشاهده کرد که روابط دوستانه در دو جنس الگوهای متفاوتی را نشان می دهد . مردان به شرکت در فعالیت ها تمایل دارند ، در حالی که زنان تمایل دارند زندگی احساسی خود را تقسیم کنند .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم     

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی