کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

برخی باورهای غیر منطقی و بدون پشتوانه قبل ازدواج هستند و این باور ها زمانی خودشان را نشان می دهند که فرد تصمیم به ازدواج دارد و باعث می شود که روی انتخاب های فرد تاثیر منفی بگذارد .

برخی باورهای غیر منطقی و بدون پشتوانه قبل ازدواج هستند و این باور ها زمانی خودشان را نشان می دهند که فرد تصمیم به ازدواج دارد و باعث می شود که روی انتخاب های فرد تاثیر منفی بگذارد . اما فرد باید این باور ها را کنار بگذارد و انتخاب منطقی در ازدواجش داشته باشد . این باور های نادرست عبارت است از :

اگر سن بالا برود شانس ازدواج کم می شود .

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر در سنین پایین ازدواج نکنند شانس ازدواجشان کم می شود اما هر فردی با توجه به شرایط سنی اش می تواند خاستگار داشته باشد و هر چقدر که فرد روی اعتماد به نفس و روی خودش کار کند ، انتخاب های بهتری را هم خواهد داشت . بنابراین سن عامل این که زندگی اش تباه شود و ازدواج موفقی نداشته باشد ، نیست . و این را نیز باید بدانید که ازدواج تنها راه زندگی نیست و به عنوان مرحله ای از زندگی هر فردی می باشد و باید فرد مناسب را بر اساس معیار های مد نظرش انتخاب نماید تا ازدواج موفقی داشته باشد .طبق نظر روانشناس مراکز روانشناسی ایران ازدواج با هر کسی فقط به خاطر این که سنتان بالا می رود باعث انتخاب عجولانه و غیر عاقلانه می شود و معمولا به دلیل انتخاب های این چنینی افراد زندگی مشترک رضایت بخشی نخواهند داشت .

شانس فقط یک با در خونه آدم رو می زنه .

ما در دورانی زندگی می کنیم که انتخاب شدن و انتخاب کردن بسیار دشوار شده است اما این دلیل نمی شود که به خاطر آن دست به انتخاب های اشتباه بزنیم . هر فردی باید بر اساس معیار های ازدواج و اهدف ازدواجی که دارد فرد مناسب را انتخاب کند و به خاطر افکار این چنینی زندگی خود را تباه نکند .

ازدواج باعث درست شدن فرد می شود .

طبق نظر مشاوران مراکز مشاوره خانواده در تهران زمانی که افراد می خواهند ازدواج کنند بادی مشکلات فردی خودر ا حل نمایند و بعد از این که احساس آمادگی کامل کردند و به خودشناسی رسیدند و مشکلات درونی خودشان را حل کردن وارد زندگی مشترک شوند . بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر فرد ازدواج کند برای مثال اعتیاد یا اختلال روانی اش درست می شود اما اصلا این چننی نیست و اتفاقا بعد از ازدواج با چنین فردی مشکلات چندین براب می شود و طرف مقابل فشار زیادی را تحمل خواهد کرد به همین دلیل این ازدواج ها موفق نخواهد بود .

با لباس سفید بروی و با کفن خارج شوی .

افراد قبل از ازدواج بادی در انتخاب خود بسیار دقت نمایند و زمان کافی را برای آشنایی صرف کنند اما با وجود این ها نمی توانیم بگوییم که به طور کامل فرد در ازدواجش موفق خواهد شد ممکن است که زوجین با مشلاتی رو به رو شوند می می توانند با مهارت های حل مسئله مشکلاتشتان را به کمک یکدیگر حل کنند . اما در برخی موارد افراد با مشکلاتی مواجه می وشند که دیگر قابل تحمل نیستند و به همنی دلیل افراد محکوم به زندگی کردن نیستند و می توانند به زندگی مشترک خود پایان دهند .

ازدواج هندوانه سر بسته است .

بسیاری از افراد عقیده دارند که تا زوجین زیر یک سقف نروند نمی توانند یکدیگر را بشناسند اما این باور نیز اشتباه است . زوجین می توانند بر اساس مهارت های آشنایی و گذراندن زمان کافی با یکدیگر شناخت کافی را به دست بیاورند و زندگی مشترک خود را با آگاهی شروع کنند .

قیافه بعد از یه مدت عادی میشه .

طبق نظر روانشناسان معروف ایرانی زوجین باید از هر نظر تناسب داشته باشند و این تناسب از نظر ظاهری نیز اهمیت دارد . یعنی زوجین باید از لحاظ قد ، چهره ، وزن و .... متناسب با یکدیگر باشند و چهره ی هر کدام بر دیگری دلنشین باشد زیرا زوجین همواره یکدیگر را خواهند دید و یک عمر با هم زندگی خواهند کرد و اگر از نظر ظاهر برای یکدیگر دلنشین نباشند در طولانی مدت اثرات بدی را به همراه خواهد داشت به همین دلیل به این موضوع نیز باید توجه شود .

مواردی که گفتیم از باور های اشتباهی می باشد که از اطرافیان و حتی خانواده خود می شنویم و به شدت می توانند روی تصمیم های ما اثر بگذارند . به همین دلیل درابتدا باید خود را از این باور های اشتباه رها کنید و کاملا منطقی و عاقلانه و بر اساس مهارت ها و معیار های انتخاب و آگاهی از اهداف ازدواج از نظر روانشناسی همسر آینده ی خود را انتخاب کنید تا بتوانید ازدواج موفقی را تجربه کنید . ازدواج عجولانه و غیر منطقی به خاطر باور های اشتباه زندگی شما را نابود خواهد کرد به همین دلیل از اهمیت آن غافل نشوید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی