کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

تست های روانشناسی شاخص های متفاوتی را می سنجد که می تواند بسیاری از بعد های شخصیت افراد را نشان دهد

تست های روانشناسی شاخص های متفاوتی را می سنجد که می تواند بسیاری از بعد های شخصیت افراد را نشان دهد و با استفاده از آن ها می توان فهمید که دو فرد چقدر با یکدیگر همخوانی دارند و یا این که آیا فرد از اختلالی رنج می برد که زندگی مشترکشان را در آینده تهدید کند  ؟ بر اساس نتایج تست روانشناسی قبل ازدواج می تواند در آشنایی افراد از یکدیگر کمک کننده باشد . در ادامه به برخی از این شاخص ها  اشاره می کنیم .

روان آزردگی :

از ابعاد مهم شخصیت ، میزان سازگاری ، ثبات عاطفی فرد ، نا سازگاری و عصبی بودن می باشد . داشتن احسااست منفی مانند غم ، ناراحتی ، خشم ، احساس گناه و ... می باشد . از موارد نشان دهنده اضطراب می باشد که معمولا افراد مضطرب ، نگران ، ترسیده ، مستعد نگرانی ، عصبی و وحشت زده هستند . و یا مورد دیگر خصومت که مقیاس خشم و کینه توزی ، گرایش فرد به تجربه های خشم و حالت های وابسته به آن مانند احساس درماندگی و نا کامی را نشان می دهد . افسردگی که نشانه های آن احساس گناه ، غم ، نا امیدی و تنهایی هستند و به راحتی نا امید و سرخورده می شوند . از موارد دیگر می توان به هشیاری نسبت به خود اشاره کرد که حالت های هیجانی شرم ، خجالت و دستپاچگی ناشی از آن ها اشاره کرد . نا توانی در کشش ها و هوس ها و آسیب پذیری به استرس از دیگر مواردی است که در این شاخص قرار می گیرد .

برون گرایی :

طبق نظر مشاوران مراکز روانشناسی خانواده ایرانی برون گرا ها افراد اجتماعی هستند و دیگران را دوست دارند و این شاخص می تواند میزان گرم بودن ، معاشرتی بودن ، ابراز وجود ، فعال بودن ، هیجان خواهی و ... را بسنجد در مقابل افراد برون گرا ، درون گرایان هستند که افرادی محافظه کار ، مستقل هستند ولی کند و تنبل و دوست نداشتنی نیستند و معمولا خجالتی و تنها هستند و این به معنای این نیست که اختلال دارند و در چنین شرایطی کنار آمدن افراد برون گرا و درون گرا نیازمند مهارت می باشد .

گشودگی :

این به میزان تجربه پذیر بودن افراد اشاره دارد . افراد تجربه پذیر انسان هایی هستند نسبت به تجارب درونی و دنیای بیرون کنجکاو بوده و زندگی آن ها سرشار از تجربه است . تخیل ، زیبایی شناسی ، احساسات و عواطف ، اعمال و کنش ها ، عقاید و دیدگاه ها ، ارزش ها و ..... از مواردی هستند که می توان اطلاعاتب را به دست آورد .

موافق بودن :

طبق نظر مشاوران معروف ترین روانشناسان ایران این شاخص به گرایش های فردی تاکید دارد و فرد موافق نوع دوست است و با دیگران احساس همدردی دارد و مشتاق کمک به آن ها است ولی فرد نا موافق خود محور بوده و به قصد و نیت دیگران مظنون است و بیشتر اهل رقابت است تا همکاری . اعتماد ، رک گویی ، نوع دوستی ، همراهی ، تواضع و دلرحم بودن و نرمش در برابر دیگران نشان دهنده ی میزان موافق بوذن فرد می باشد . دوست داشته شدن و دوست داشتن از فاکتور های مهم در عشق ورزی و زندگی مشترک می باشد و نباید اهمیت آن را نادیده گرفت .

با وجدان بودن :

مورد دیگر کنترل تکانه ها می باشد . فرد با وجدان دارای هدف و خواست های قوی و از پیش تعیین شده می باشد . کفایت و شایستگی یعنی به احساس فرد نسبت به توانایی ، عقل ، تدبیر ، و تاثیر به محیط باز می گردد . مورد دیگر نظم و ترتیب می باشد که نشان دهنده ی تمیز ، اراسته و مرتب بودن می باشد و دارای سازماندهی مناسب رفتاری می باشند . و وظیفه شناسی که نشاندهنده ی پایببند بودن به اصول اخلاقی و تعهدات اخلاقی می باشد و دیگری تلاش برای موفقیت می باشد که این ها افراد سالم و پرتلاشی هستند که اهداف مشخصی در زندگی دارند و دیگری خویشتن داری و نظم درونی و محتاط در تصمیم گیری می باشد .

مواردی که گفتیم دارای طیفی از درجات می باشد و نشان می دهد که فرد در هر مورد چه نمره های را به دست خواهد آورد و بر اساس نمره های به دست آمده می توان اطلاعاتی را درباره ی بسیاری از خصوصیات افراد به دست آورد و میزان تطابق آن با فرد مقابل را مشخص کرد و بر اساس مصاحبه و نتایج تست ها تعیین کرد که دو طرف تا چه حد می توانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران مطب روانشناسی در تهران در تماس باشید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم  

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی