کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

فیلم ها تاثیرات زیادی را بر روی سلامت روان ما انسان ها دارد .  

فیلم ها تاثیرات زیادی را بر روی سلامت روان ما انسان ها دارد .  طبق نظر مشاوران در واقع به کمک آن فیلم ها می توان به این نتیجه رسید که با افراد ارتباط واقعی یا حتی خیالی بر قرار کرد و از بعد شخصی ، متوجه می شویم که افراد زیادی وجود دارند که مشابه ما فکر می کنند و درگیر موضوعات مشابه هستند و بعد دیگر این که به ما یاد می دهد که چگونه می توان افراد متفاوت با خود را بهتر درک کرد و حتی دلیل رفتار های خود خواهانه را متوجه شد .

چگونه فیلم ها به افراد کمک خواهد کرد ؟

بر اساس مشاوره قبل ازدواج تماشای فیلم می تواند به ما کمک کند که علاوه بر داشتن حس بهتر ، خلق خود را بهبود ببخشیم . و نشانه های مربوط با اختلالات روانی را در خود کاهش داده و رفتار های پرخاشگرانه را تغییر دهیم ، و نسبت به خودمان آگاهی بیشتری پیدا کنیم و در ارتباط با دیگران ، به طور موثر عمل کنیم . در واقع به این روش به التیام بخشیدن مشکلات روانی و رشد شخصی استفاده می شود .

 تحقیقاتی که در این زمینه افراد مختلف انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مطالعه ی فیلم ها و پیام های درونی و اسرار امیز آن ها ، ما را قدرتمند می سازد و به ما کمک می کند تا به بینش و خود آگاهی برسیم و علاوه بر درک خود به نوعی درون نگری نیز بپردازیم . رسانه ها با تصاویر و پیام های مثبت می تواند ما را به سمت بهتر شدن و کمک به دیگران و اجتماعی شدن ترغیب کند .

مطالعه ای نشان می دهد که فیلم های معنا دار در مقایسه با فیلم های صرفا سرگرم کننده ، ارزش های نوع دوستانه ی بیشتری را به نمایش می گذارند . مردم معمولا با تماشای فیلم های ارزشی ، احساس بهتری دارند و حتی به سمت مهربان بودن و کمک به همنوعان گرایش بیشتری پیدا می کنند . فیلم های با معنا ارزشمندی ، عشق ، مهربانی و ارتباط و احساس نزدیکی و تمایل به صمیمیت نسبت به دوستان ، خانواده و همچنین گرایش به جنبه های معنوی و متعالی زندگی ترغیب می نمایند . و این فیلم ها افراد را به خیر خواهی ، و نیکوکاری در قبال هم تشویق می کند . حتی اگر آن ها از این امر آگاه نباشند و این تاثیر ناخود آگاه باشد علاوه بر موارد گفته شده مطالعات نشان می دهد که تماشای فیلم ها بهطور قابل توجهی در کاهش اضطراب نوجوانان تاثیر دارد .

طبق نظر مشاورین خانواده سینما درمانی به طور کلی می تواند زیر مجموعه ای از زفتار درمانی شناختی باشد . این شیوه که بر تغییر رفتار ها و الگوهای فکری منفی تمرکز دارد و همچنین تاثیر مثبتی بر هیجانات داشته و مسیر مناسبی را برای بهبود مشکلات روانی ایجاد می کند . و روش دیگر رفتار درمانی دیالکتیکی که در آن به مردم کمک می کند تا مهارت ها و راهبرد های جدیدی را یاد بگیرند که به رشد زندگی ارزشمند ان ها کمک می کند . این مهارت ها شامل مهارت های خود اگاهی ، تنظیم هیجان ، تحمل پریشانی و اثر بخشی بین فردی است .

تماشای فیلم های تاسف اور و اندوهناک به فرد کمک می کند تا گریه کند و کمتر احساس تنهایی کند و این فیلم ها یاداوری می کند که خیلی ها مشکلات حاد تر از مشکلات او دارند و با دیدن افراد شجاع تشویق می شد اگر که افراد به خندیدن و گریه کردن نیاز دارند اما چیزی در درونتان است که مانع می شود و یا شاید نگران این باشید که اجازه ندارید شادی و اندوه خود را در حضور ابراز کنید . بنابراین به خودتان را این فرصت را بدهید که در محیط امن و ارام خانه در حین تماشای فیلم ، این حس ها را تجربه کنید .

بر اساس گفته ی مشاوران مراکز مشاوره خوب اما هشدار هایی نیز در این زمینه باید بیان کنیم که اگر نگران هستید برخی از فیلم ها موجب بازسازی تصاویر وقایع خاصی از زندگی و تجارب شما شود ، لازم است قبل از تماشای فیلم حتما درباره ی آن به خوبی تحقیق کنید و از مناسب بودن آن مطوئن شوید . برخی از فیلم ها بیشتر از آن که فکر کنید می تواند حال شما را بد کند . به همین دلیل برای داشتن اثر مثبت باید فیلم هایی با محتوای مناسب را پیدا کنید . و زمانی که این فیلم مناسب را پیدا کردید به خودتان اجازه ی بروز عواطف و هیجانات را بدهید و این احساسات را لمس و بخش های مختلف وجودتان را درک کنید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی