کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

بعضی از روابط محکوم به شکست هستند و بعضی از این روابط آنقدر نادیده گرفته می شوند که کار از کار می گذرد و اصلاحش نا ممکن می شود

بعضی از روابط محکوم به شکست هستند و بعضی از این روابط آنقدر نادیده گرفته می شوند که کار از کار می گذرد و اصلاحش نا ممکن می شود . طبق نظر مشاوران خانواده تعداد زیادی از شکست ها به خاطر این است که زن و شوهر نمی توانند بر سر تعریفی از رابطه ی خوب به تفاهم برسند و در نتیجه هر کدام به یک سو می روند و راهشان را جدا می کنند در ادامه به برخی از مواردی که  نشان می دهد رابطه رو به پایان است را بیا می کنیم .

همسرتان قبول نمی کند که رابطه تان مشکل دارد .

اگر به عنوان زن و شوهر نتوانید به توافق برسید که مشکلات رابطه تان چه هستند ، حل کردن آن ها غیر ممکن می شود در این صورت باید ببینید که آیا می توانید با آن کنار بیایید یا طوری از حد گذشته که دیگر میلی به ادامه رابطه ندارید .

همسرتان نمی خواهد تغییر کند .

طبق نظر مشاور قبل ازدواج گاهی همسرتان از وجود مشکل آگاه است و حتی تا حدی پیش می رود که می تواند از دید شما به آن نگاه کند اما با لجبازی ، بی تفاوتی و یا ... حاضر نیست تغییرات فردی مورد نیاز را در خود ایجاد کند . زندگی در چنین شرایطی سرشار از کیه و دلخوری خواهد بود .

شما نمی خواهید تغییر کنید .

شاید آن کسی که میل به تغییر ندارد و یا به خاطر آن بی تفاوتی و لجبازی می کند ، خود شما باشید . ولی باید در نظر بگیرید که زندگی در جنین شرایطی دشوار خواهد بود .

علاقه ای به همسرتان دارید و برایش احترام قائل نیستید .

طبق نظر مشاورین عشق سرشار از حس های مختلف ، نفرت ، شادی و ... می باشد و زوجین باید این موقعیت ها را در نظر بگیرند و نسبت به آن سازش نشان دهند . اما اگر هیچ حس مثبتی نسبت به همسر خود ندارید و نمی توانید به عنوان انسان به او احترام بگذارید شانس رابطه تان برای ادامه کمتر خواهد شد .

همسرتان به شما علاقه ندارد یا برایتان احترام قائل نیست .

اگر همسرتان نمی خواهد که با شما باشد و برای شما ارزش قائل نیست و به شما احترام نمی گذارد شاید تعجب کنید که چرا رابطه را تمام نمی کند . برخی از افراد دلایل خود خواهانه ای برای عدم تمایل به خاتمه دادن رابطه ی زناشویی دارند . در این صورت ادامه ی رابطه برای فرد دشوار خواهد بود .

درون خانواده یا رابطه تان خشونت یا سوء استفاده رخ داده است .

خشونت و سوء استفاده در خانواده معمولا در طول زمان بد تر می شود . به همین دلیل اگر هر گونه خشونت یا سوء استفاده ی عاطفی ، جنسی یا روانی در رابطه ی زناشویی تان رخ داده است ، سعی در ترک رابطه نمایید .

نمی توانید همسرتان را ببخشید .

اگر اتفاق مهمی در رابطه تان افتاده است یا همسرتان از اعتمادتان سوء استفاده کرده است که نمی توانید یا نمی خواهید او را ببخشید ، آینده ای پر از کینه و تلخی در انتظارتان است . بخشش در موارد مهم فرایندی طولانی و دردناک است . اما بدون آن نیز شرایط دشواری را ایجاد خواهد کرد . رابطه ی زناشویی نیازمند بخشش می باشد .

همسرتان نمی تواند و یا نمی خواهد شما را ببخشد .

طبق گفته ی مشاوران بهترین مراکز مشاوره شاید آن کسی که خطای بزرگی را انجام داده خود شما باشید و با ئجود این که از همسرتان عذر خواهی کرده اید ، حاضر به بخشیدن نیست . اما همانطور که گفتیم رابطه ای مناسب است که هر دو طرف عذر خواهی کردن را بلد باشند و بهمچنین بخشش یکدیگر را بپذیرند . در غیر این صورت رابطه با کینه و بدهکاری همراه خواهد بود و زندگی در چنین شرایطی دشوار است .

ماندن مستلزم کنار گذاشتن موردی مهم در زندگیتان است .

همه ی تغییرات درست نیستند و اگر ماندن در رابطه برای شما به معنای از دست دادن چیز مهمی است که ارزش بسیار مهمی برای شما دارد می تواند آسیب رسان باشد .

در رابطه با مواردی که گفتیم باید تمام شرایط زندگی را در نظر بگیریم و به خاطر تصمیم های ناگهانی و نادرست زندگی خود را پایان ندهیم . تصمیم گیری پایان دادن رابطه ، کار بسیار دشواری می باشد زیرا که پس از آن تغییرات زیادی را تجربه خواهید کرد و ممکن است بسیاری از آن ها برای شما دردناک باشد ولی در مواردی پایان دادن رابطه به صلاحتان خواهد بود و شاید راهی برای بهتر شدن زندگیتان باشد . به همین دلیل قبل از این که تصمیم خود را بگیرید با متخصصان در این زمینه مشورت نمایید . در بسیاری از موارد با آموزش و اجرای مهارت های زناشویی می توان زندگی را نجات و بهبود بخشید ولی در مواردی پایان دادن رابطه گزینه ای برای انتخاب خواهد بود .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی