کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

اغلب ما فرض را بر این می گذاریم که اگر وقت خوبی را پشت سر بگذاریم ،

اغلب ما فرض را بر این می گذاریم که اگر وقت خوبی را پشت سر بگذاریم ، کسی هم که با ماست باید احساس خوبی داشته باشد . علتش این است که وقتی کسی را برای اولین بار ملاقات می کنید بیشتر به حرفی که می زنید و موضوعی که درباره اش صحبت می کنید توجه دارید .طبق نظر دکتر روانشناس اولین جلسه تبادلی ، حتی در یک گفت و گوی اتفاقی با یک غریبه در خیابان یا در یک مهمانی ، می تواند روی احساس هر دو نفر تاثیر بگذارد . می توان به روشی ساده به احساسات متفاوتی که در کارند ، توجه نمود . 1. شما درباره ی خود چه احساسی دارید . 2. درباره ی طرف مقابل چه احساسی دارید . 3. طرف مقابل دربارهشما چه احساسی دارد . 4. طرف مقابل درباره ی خودش چه احساسی دارد .

شما درباره ی خود چه احساسی دارید .

بر اساس گفته ی روانشناسان بالینی در موقعیت های جدید این نکته مهمی است . این که با کسی در یک مهمانی حرف می زنید و بعد متوجه می شوید که چه احساسی دارید . این که ایا راحت هستید ، انرژی گرفته اید ، عصبی شده اید ، یا چیز های دیگر . این برای همه ی ما کاملا طبیعی ، غیر قابل اجتناب و البته جالب و مهم است . این موضوع ، راهنمای تاثیر متقالا شما با دیگران و این که چه کسی را برای معاشرت انتخاب می کنید .

شما درباره ی طرف مقابل چه احساسی دارید .

وقتی در موقعیتی جدید یا با شخصی جدید احساس راحتی می کنید ، معمولا آرام می گیرید و متوجه می شوید نسبت به دیگران چه احساسی دارید . شما با توجه به این که دیگران در برابر تان چگونه ظاهر می وشند ، چه می گویند و چه می کنند ، آن ها را ارزیابی می کنید و درباره ی شخصیت شان تصمیم می گیرید و این که تا چه اندازه خوشتان می آید .

طرف مقابل درباره ی شما چه احساسی دارد .

طبق گفته ی بهترین مشاور تاثیر گذاری خوب به این معناست که طرف مقابل درباره ی شما احساس مثبتی پیدا کند . بنابراین ، این که طرف مقابل چه احساسی نسبت به شما دارد باید موضوع قابل توجهی باشد . و معمولا زمانی است که شما آگاهانه می خواهید روی کسی تاثیر بگذارید و یا می دانید او شما را تحلیل و ارزیابی می کند .

طرف مقابل درباره ی خودش چه احساسی دارد .

شاید متوجه نباشید که ممکن است تا چه اندازه روی احساس دیگران و به خصوص احساس آن ها نسبت به خودشان تاثیر بگذاریم . وقتی با کسانی هستید که آن ها را به خوبی می شناسید ، ممکن است به راحتی احساس شان را درک کنید و یا تلاش نمایید به آن ها احساس خوبی بدهید . اما ممکن است در جریان اولین گفت و گو به این موضوع فکر نکنید که دیگران چه احساسینسبت به خود دارند . علتش می تواند این باشد که شما آن ها را نمی شناسید و نمی توانید به راحتی به احساساتشان نفوذ کنید . شاید تمام حواستان به خواسته خودتان باشد . این که دیگران نسبت به خود چه احساسی دارند ، مهم ترین نکته در تاثیر گذاری اولیه است . اما انقدر ها شکل مسلمی ندارد زیرا یک جهت گیری احساسی خودکار نیست و به سادگی و خود به خود ، به شکل احساساتی که درباره ی خود دارید ، به آگاهی شما وارد نمی شود بلکه به اندیشه آگاهانه و انتقال توجه نیاز دارد . اما اگر بتوانید توجه خود را از احساسات خودتان برای دادن احساس خوب به دیگران جا به جا کنید ، به احتمال زیاد می توانید اولین تاثیر مطلوب را بر جای بگذارید . وقتی کسی را برای اولین بار ملاقات می کنید ، لحظه ای کوتاه ولی خاص است . وقتی در آن لحظه نیاز های خودتان را به کناری می گذارید و توجه تان را به طرف مقابل معطوف می سازید ، نشان می دهید می توانید سخاوتمند باشید . داشتن سخاوت اجتماعی ، شما را نزد دیگران عزیز می کند و در ها را به روی پذیرفته شدن تان می گشاید . به شما قدرت بیشتری می دهد تا رابطه ای را که دوست دارید ، دنبال کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی برقراری ارتباطات موثر اجتماعی در شغل ، همسر ، فرزندان و دیگر اطرافیان می توانید با مشاوران لیست مراکز روانشناسی تهران در ارتباط باشید .

به دست آوردن دانش و اطلاعات کافی در زمینه ی مهارت های ارتباطی موثر می تواند شرایط بهتری را برای فرد ایجاد کند و این مهارت ها در جهت بهبود روابط فردی بسیار موثر است و همچنین می تواند در رشد شخصی کمک زیادی کند به همین دللی بادی به این مسئله توجه داشت .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی