کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

هر چه اعتماد به نفس شما بالا تر رود، زندگیتان لذت بخش تر می‌شود، آزادی بیشتری پیدا می‌کنید و فرصت های بیشتری برای تبدیل شدن به کسی که واقعا باید باشید به دست می‌آورید.

هر چه اعتماد به نفس شما بالا تر رود، زندگیتان لذت بخش تر می‌شود، آزادی بیشتری پیدا می‌کنید و فرصت های بیشتری برای تبدیل شدن به کسی که واقعا باید باشید به دست می‌آورید.

اعتماد به نفس چیست؟

طبق نظر بهترین روانشناس اگر از مردم بپرسیم اعتماد به نفس چیست، بیشترشان می‌دانند ولی نمی‌توانند تعریف دقیقی از آن ارائه دهند. اعتماد به نفس به معنای اتکا به خود می‌باشد یعنی اطمینان داشته باشید که می‌توانید کاری را در حد استاندارد خاصی انجام دهید. اعتماد به نفس در اصل به توانایی شما در انجام اقدام به جا و موثر در هر شرایطی گفته می‌شود، بدون توجه به این که این شرایط چقدر به نظر شما یا دیگران سخت باشد.

نشانه های اعتماد به نفس چیست؟

در اینجا به ده نشانه‌ی اعتماد به نفس اشاره می‌کنیم وقتی با اعتماد به نفس عمل می‌کنید، مجموعه ای از این ده ویژگی را در خود دارید:

جهت گیری و شناخت ارزش ها :

می‌دانید چه می‌خواهید، به کجا می‌خواهید بروید و چه چیزی برایتان واقعا مهم است.

انگیزه:

بر اساس گفته‌ی مشاور خوب برای کاری که انجام می‌دهید انگیزه دارید و از آن لذت می‌برید . شاید انقدر در کارتان غرق شوید که هیچ چیز نتواند حواستان را پرت کند.

ثبات عاطفی:

وقتی با مشکلات رو به رو می‌شوید، نگرشتان نسبت به خودتان و دیگران تغییر نمی‌کند. احساسات بد مانند عصبانیت و اضطراب را هم تجربه می‌کنید، اما به جای این که به آن ها اجازه دهید بر شما غالب شوند، رویشان کار می‌کنید.

ذهنیت مثبت:

می‌توانید خوش بین بمانیدو حتی زمانی که با مانعی رو به رو می‌شوید، جنبه های مثبت آن را ببینید.

خودآگاهی:

می‌دانید که چه کاری را خوب انجام می‌دهید و چقدر احساس توانمندی می‌کنید و نظر دیگران در مورد شما چیست . همچنین، اطلاع دارید که انسان هستید و قرار نیست کاملا بی عیب و نقص باشید.

انعطاف در رفتار:

رفتارتان را با شرایط موجود هماهنگ می‌کنید و می‌توانید تصویر کلی را در کنار جزئیات ببینید. موقع تصمیم گیری، دیدگاه های دیگران را هم در نظر می‌گیرید.

اشتیاق برای پیشرفت:

از رشدتان بذت می‌برید و به جای این که خودتان را عقل کل بدانید و احساس کنید دیگر چیزی نمانده که بخواهید یاد بگیرید، هر روز را فرصتی برای آموختن چیزهای تازه در نظر می‌گیرید و از تجربه های جدیدتان درس می‌گیرید.

سلامتی و انرژی:

حواستان به بدنتان است و به آن احترام می‌گذارید و احساس می‌کنید انرژی تان به راحتی در جریان است، بدون این که مریض شوید، شرایط سخت را مدیریت می‌کنید.

تمایل به ریسک کردن:

این توانایی را دارید که با وجود تردید دست به عمل بزنید و حتی وقتی راه حل را نمی‌دانید یا همه ی مهارت های لازم را برای درست کردن کار‌ها در خودتان نمی‌‌بینید، باز هم کنترل امور را از دست نمی‌دهید.

احساس هدفمندی:

هر روز بهتر از قبل احساس می‌کنید ارتباطی بین بخش های مختلف زندگی تان وجود دارد. شما یک درونمایه یا هدف برای زندگیتان انتخاب کرده اید. می‌توانید از شاخص ها استفاده کنید تا تشخیص دهید نداشتن اعتماد به نفس در کجای زندگیتان مشکل ایجاد کرده و مانع جلو رفتنتان می‌شود.

یکی از خصوصیات افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند این است که برای خودشان ارزش قائل هستند. آن‌ها دید مثبتی نسبت به خودشان دارند، یعنی می‌دانند چطور خودشان را دوست داشته باشند و نقاط قوتشان را می‌شناسند. طبق نظر زوج درمانگر توانایی شما برای انجام اقدام مناسب و موثر در زندگی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که شاید فکر کنید ارتباط خاصی با کاری که انجامش می‌دهید ندارند. اگر برای کاری که درر انجامش مهارت زیادی دارید ارزش قائل نباشید، اعتماد به نفستان کم می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که اگر کاری که در آن مهارت دارید برایتان ارزش داشته باشد، در آن زمینه اعتماد به نفس بالایی پیدا می‌کنید. برای رشد و تقویت اعتماد به نفس باید روی کار هایی تمرکز کنید که در آن ها مهارت دارید، نه این که به سمت چیزی بروید که زیاد خوب انجامش نمی دهید. و علاوه بر آن ، باید خودتان را از دست افکار منفی و بی فایده در مورد نقاط ضعفتان یا اتفاقات منفی زندگیتان خلاص کنید. هر فردی علاقه ها و مهارت های متفاوتی دارد . بنابراین، اولین قدم که برای بالا بردن اعتماد به نفستان بر می دارید این است که ببینید در کدام زمینه واقعا مهارت دارید. خصوصیات خودتان را بشناسید و به مهارت هایتان اضافه کنید یعنی کار هایی که فکر می کنید خوب انجامشان می‌دهید، هم در زندگی کاری و هم در زندگی خانوادگی پیدا کنید و ببینید در کدام مرحله از زندگیتان از این مهارت ها به بهترین شکل استفاده کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی اعتماد به نفس و کسب مهارت های لازم برای افزایش اعتماد به نفس و همچنین افزایش کیفیت زندگی می‌توانید با مشاوران لیست مراکز روانشناسی ایران در ارتباط باشید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی