کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

خیانت های زناشویی یکی از بحران های جدی در خانواده است که آثار عمیق و همه جانبه بر زندگی زناشویی، فرزندان و جامعه دارد.

خیانت های زناشویی یکی از بحران های جدی در خانواده است که آثار عمیق و همه جانبه بر زندگی زناشویی، فرزندان و جامعه دارد. خیانت های زناشویی یکی از مهم ترین موارد در فروپاشی و تخریب خانواده در همه جای دنیا می‌باشد. که با افسردگی، خودکشی، طلاق و .... همراه هستند. طبق نظر محققین مشاوره خیانت 65 تا 75 درصد خیانت های زناشویی منجر به فروپاشی و طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود. این میزان طلاق و جدایی پس از خیانت های زناشویی نشان دهنده‌ی عمق آسیب و رنجی است که همسر وفادار را درگیر می‌کند و تصمیم به جدایی و طلاق می‌گیرد و این تصمیمی است بسیار مهم و سخت، زیرا که شرایط زندگی جدید و دشواری را برای فرد ایجاد می‌کند. امروزه بر اساس مطالعات و پیشرفت علم روان شناسی افراد می‌توانند به بازسازی رابطه شان اقدام نمایند.

بر اساس مطالعات خانواده درمانی تعهد و وفاداری در ازدواج، یکی از اساسی ترین فاکتور ها در پیمان ازدواج است، هر رفتاری از زوجین که با تعهد و وفاداری منافات داشته باشد، خیانت محسوب می‌شود. خیانت به عنوان بحران جدی در روابط فرازناشویی می‌باشد که عواقب پیچیده و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. که باعث آسیب های جدی و فروپاشی خانواده ها می‌شود. خیانت زناشویی عبارت است از درجاتی از صمیمیت عاطفی، فیزیکی، جنسی با شخص سوم که موجب نقض رابطه زوجی می‌گردد و به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد. مواردی مانند دروغگویی و پنهان کاری می‌تواند در این چهار چوب قرار بگیرد . در حالت کلی می‌توان گفت که رابطه جنسی ، عاطفی، ارتباطات اینترنتی و یا حتی رابطه ای که در ذهن فرد با شخص سوم ایجاد گردد، خیانت به شمار می‌رود.

طبق نظر روانشناس خوب انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی در ارتباط با افراد خارج از چهارچوب خانواده هستند و مرز بین خیانت و ارتباط گرم و محترمانه اجتماعی باید ارزیابی و شناسایی کرد که نا خواسته مرتکب اشتباه نشوند. در روابط انسانی، قصد نیت افراد از برقراری ارتباط فاکتور مهمی است که می‌تواند ماهیت و کیفیت ارتباط را مشخص نماید، اگر افراد قصد نیتی از برقراری ارتباط با اشخاص دیگر غیر از همکاری و رفع مسائل و مشکلات کاری نداشته باشند، می توانند رابطه‌ای سالم و رشد دهنده ایجاد نمایند.

انواع خیانت های زناشویی چیست؟

خیانت در روابط خانوادگی انواع متفاوتی دارد که عبارت است از:

خیانت رفتاری:

زمانی گفته می‌شود که یکی از همسران به صورت رفتاری با برقرار کردن ارتباط با شخص خارج از سیستم خانواده به منظور کسب لذت و بهره وری عاطفی جسمی و جنسی به همسرش خیانت کند که بخش اعظم آن را ارتباط جنسی تشکیل می‌دهد و در جوامع کنونی بسیار رایج است.

خیانت ذهنی:

افرادی که در فکر و خیالاتشان مدام به شخص دیگری فکر می‌کنند و از آن جا که زاده‌ی ذهنشان است و او را به صورت فردی پرورش می‌دهند که می‌تواند برای زندگی مشترک آن‌ها خطر آفرین باشد زیرا که آن شخص، شریک زندگی واقعی خود را با فرد ایده آل کهیا ساخته ذهن است و یا در واقعیت وجود دارد مقایسه می‌کند و چون دائما در حال قیاس همسر خود با فرد مورد نظر است، باعث ایجاد سردی و فاصله در ارتباط با همسر واقعی خود خواهد شد، که منجر به مشکلات جدی برای زندگی زوجی آن ها ایجاد خواهد شد.

خیانت کلامی:

در این نوع خیانت زن یا مرد به صورت تلفنی یا اینترنتی و یا در هر موقعیتی که فراهم شود، به فرد دیگر محبت کرده و گرم می‌گیرد، متاسفانه امروزه به دلیل وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی ارتباط کلامی و حتی ویدیو به منظور کسب لذت و بهره وری عاطفی و جنسی وجود دارد و این خود خیانت محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که، تفاوت هایی که در نوع خیانت در زنان و مردان دیده می‌شود متفاوت است، در مردان خیانت بیشتر از نوع خیانت جنسی و بین زنان بیشتر از نوع کلامی است.

و در آخر این که

خوشبخت شدن در زندگی معیار های مختلفی دارد اما دو معیار بسیار مهم تعهد و خویشتن داری است. زمانی که شما در زندگی زناشویی احساس رضایت می‌کنید و با تعهد قلبی ازدواج می‌کنید و آن را حفظ می‌کنید در این راستا خویشتن داری اهمیت دارد. یعنی خودتان را از آسیب ها و خطرات احتمالی حفظ کنید و خود را در شرایط و موقعیتی قرار ندهید که به زندگیتان آسیب بزند. و اطلاعات خود را در زمینه ها و ابعاد مختلف زندگی افزایش دهید و آموزش ببینید تا از اتفاقاتی که زندگی شما را دچار تزلزل کند، جلوگیری کنید و چه بسا بعضی از این اتفاقات، مانند خیانت بسیار دردناک است و زمانی که با نا آگاهی اتفاق می‌افتد و آسیب ها و خسارات همه جانبه گریبان گیر می‌شود و خانواده را متلاشی می‌کند و حتی زندگی چند نسل آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای داشتن زندگی زناشویی پایدار و حفظ آن از آسیب ها و خطر های احتمالی با مشاوران بهترین مراکز روانشناسی ایران در ارتباط باشید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی