کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

این که بدانید چگونه والدنی هستید و چه سبک های تربیتی دارید و چگونه از آن ها استفاده می کنید همگی از مواردی هستند که در تربیت فرزندتان نقش دارد.

این که بدانید چگونه والدینی هستید و چه سبک های تربیتی دارید و چگونه از آن ها استفاده می کنید همگی از مواردی هستند که در تربیت فرزندتان نقش دارد. والدین باید نسبت به شیوه های خود آگاه باشند زیرا که بسیاری از عوامل هستند که در آن تاثیر می‌گذارند و ما در ادامه چند مورد از آن‌ها را اشاره می‌کنیم.

والدین خود شما :

طبق نظر مشاور خانواده خوب افراد نا خواسته شیوه های تربیتی والدین خود را در فرزندانشان اجرا می‌کنند در نتیجه مشکلاتی را ایجاد می‌کنند برای جلوگیری از آن باید ویژگی های تربیتی والدین خود را پیدا کنید. زمانی که خسته، عصبی و یا تحت فشار هستید ممکن است به شیوه‌ی تربیتی که خود در آن پرورش یافته اید متوسل شوید. آگاه باشید که به این شیوه در حال کنترل موقعیت نیستید و این چیز خوبی نیست.

معلمان ، دوستان، محله و جامعه:

بر اساس مطالعات روانشناسی ازدواج و کودک و خانواده ، معلمان و دوران مدرسه احتمالا چیز هایی به شما گفته اند که آن ها را به یاد دارید و یا این که دوستانتان تمام مدت شما را تحسین و تشویق می‌کردند و یا از شما انتقاد و شکایت می‌کردند. به این موضوع فکر کنید که چقدر از آن‌ها را باور داید و چقدر در سبک تربیتی شما تاثیر گذاشته است. ممکن است دیدن شما نیز روش هایی را برای رفتار با فرزندان به شما گفته اند و یا کار هایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید و همچنین جامعه‌ی شما برای چیز های معینی ارزش قائل است . با آگاهی، به جای واکنش اتفاقی، با فصود و نیت واکنش نشان می‌دهید تربیت آگاهانه به این معنی نیست که بی حوصله هستید و نمی توانید طبیعی باشید بلکه شما در جهت داشتن جایگاه مناسب خود و فرزندتان تلاش می‌کنید. هدف هر فرد از تربیت فرزندان ، یعنی تربیت بزرگسالانی که اعتماد به نفس دارند و این اهمیت دارد.

شخصیت شما:

این که شما فردی صبور، با ثبات، مثبت، شوخ طبع، یا منفی، دمدمی مزاج و مضطرب هستید همگی در تربیت فرزندتان موثر است و به همین دلیل خود آگاهی و شناخت کافی از خود تاثیر بسیار زیادی در تربیت صحیح فرزندان خواهد داشت.

بچه ها:

پرتحرک ، پرتوقع، ارام، عصبی، زرنگ، مصمم و..... ویژگی هایی هستند که فرزندتان می‌تواند آن‌ها را داشته باشد . و اگر ویژگی های آن‌ها با ویژگی های شخصیتی شما در تضاد باشد، دشواری های زیادی را تجربه خواهید کرد. در حالت کلی بچه های آرام و با ثبات و بچه هایی که شیطنت های معمول دارند، از سوی والدینشان تایید می گیرند و در نتیجه روابطشان با یکدیگر خوب است ولی بچه هایی که شیطنت زیادی دارند و این شیطنت ها آسیبب رسان باشد از سوی والدین واکنش های منفی زیادی را دریافت خواهند کرد و در نتیجه این به رابطه شان و همچنین بزرگسالی تاثیراتی را خواهد داشت.

زمان ، پول و شرایط:

طبق نظر سکستراپیست درگیر بودن به شغلی که بیشتر زمان شما را می‌گیرد و در نتیجه با کمبود وقت و انرژی مواجه می‌شوید و یا این که پول کمی دارید و رآمدتان کم است و یا تنها سرپرست بچه ها هستید و یا در خانه تان با کمبود جا مواجه هستید و حتی نمی توانید برای خود زمانی را تعیین کنید همگی می‌تواند در تربیت فرزندتان تاثیر گذار باشد.

الگوهای شما:

این که شما این سبک فرزند پروری را از چه کسی الگو برداری کرده اید و از آن ها استفاده می‌کنید در تربیت فرزندان بسیار تاثیر گذار است . امروزه با پیشرفت دانش روانشناسی و مراحل رشد انسان ، بهترین گزینه مشورت با فردی متخصص و مشاور کودک می‌باشد تا مهارت های لازم و صحیح در فرزند پروری را به والدین آموزش دهد تا بتوانند تربیت فرزند خود را با موفقیت پیش ببرند.

سبک زندگی و اولویت ها:

این که چه چیز هایی در زندگی شما اهمیت دارد و چگونه اولیت هایتان را برای فرزندانتان بیان می‌کنید و یا تحصیلات، ورزش، تلویزیون، و ... چقدر در زندگی شما اهمیت دارند. و همین اولویت ها می‌تواند در تربیت فرزندان تاثیر داشته باشد.

طرز تلقی شما از خودتان:

طرز تلقی شما از خودتان به عنوان پدر و مادر، به شدت به کودکان و خانواده تاثیر گذار است. اگر اعتماد به نفس دارید و پر انرژی هستید خانواده تان نیز مثبت خواهد بود و اگر همیشه ناراحت باشید افراد دیگر خانواده همان را یاد می گیرند و به مرور زمان خانواده با مشکلاتی مواجه خواهد شد. والدین مثبت خودشان را باور دلرند و از زندگی لذت می برند و واقع بین و پر انرژی هستند و بودن با آن ها سرگرم کننده است و تمرکز چنین خانواده ای روی راه حل ها می‌باشد نه مشکلات و دشواری ها.  ولی والدین منفی خودشان را باور ندارند و بسیار نگران و عصبی و مضطرب هستند و هیچ انگیزه و انرژی ندارند و اطرافیانشان را سرگرم نمی‌کنند و زندگی خانوادگی خود را یک مشکل تلقی می‌کنند که آن را تحمل می‌کنند. اگر شما هم جز والدینی هستید که راضی نیستید باید تغییراتی را در اصول  اولویت های تربیتی تان ایجاد کنید و این کار را به کمک مشاوران مراکز مشاوره انجام دهید.

 

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی