کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

رابطه‌ی خوب دارای ویژگی های اساسی و مهم می‌باشد که عدم وجود آن‌ها رابطه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

رابطه‌ی خوب دارای ویژگی های اساسی و مهم می‌باشد که عدم وجود آن‌ها رابطه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. بر اساس نظر بهترین روانشناس خانواده حفظ این ویژگی‌ها سبب بروز رابطه‌ای پایدار و لذت بخش خواهد شد که در آن این ویژگی ها اگر به صورت دو سویه باشد و هر دو در جهت آن تلاش کند رابطه ی عاطفی پایدار و سالم خواهد بود. در ادامه این ویژگی ها را مطرح می‌نماییم.

1)احساس تعلق

زمانی که دو نفر رابطه‌ای را شروع می‌کنند باید نسبت به یکدیگر احساس تعلق داشته باشند و  در جهت وفاداری هر کاری که می‌توانند بکنند. زیرا که وفاداری و احساس تعلق یکی از موارد ضروری می‌باشد که زوجین باید آن را رعایت کنند. نداشتن وفاداری و تعهد نسبت به یکدیگر رابطه‌ای مفید و پایدار نخواهد بود.

 

2)برخورد منطقی با چالش ها

بر اساس گفته‌ی مشاور روانشناس زندگی پر از پستی ها و بلندی‌ها و دشواری‌ها و سختی‌ها می‌باشد. خصوصا زندگی مشترک که پر از مشکلات و اتفاقات غیر قابل پیش بینی می‌باشد و زوجین باید در حل کردن آن‌ها سعی کنند از تصمیم گیری احساسی دوری کنند و به شکل منطقی و با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنند. هیچ زندگی مشترکی را نمی توان پیدا کرد که بدون مسئله باشد و اگر چنین زوجینی را می شناسید مطمئن باشید که در آن طرفین توانایی صحبت کردن و مطرح کردن مشکلات را ندارند و این مشکلات به صورت حل نشده باقی می ماند و پس از مدتی به دلیل عدم تحمل و به شکل ناگهانی آن‌ها را بروز می دهند و این وضعیت رابطه را وخیم خواهد کرد. زوجین زمانی که مشکلی برایشان پیش می آید باید در زمان مناسب مطرح کنند و هر چه سرع تر به حل آن اقدام کنند.

3)پذیرش طرف مقابل

نباید از طرف مقابل انتظار تغییرات بزرگ داشته باشیم و فکر کنیم که می توانیم شخصیت افراد را بر اساس آن چه که می خواهیم تغییر دهیم. افراد باید با کسانی وارد رابطه شوند که بر اساس ملاک ها و معیار هایشان می باشد و می توانند طرف مقابل را آن گونه که هست بپذیرند و به دنبال تغییر دادن و گله شکایت از طرف مقابل نباشند. هر چند که برخی رفتارهای مفید باید با وارد شدن به رابطه به شکل عادت در بیایند و از این مهارت ها پیوسته استفاده کنند و اگر به آن ‌ها توجه نکنند و نادیده بگیرند نمی‌توانند رابطه را به خوبی پیش ببرند اما به هیچ عنوان نباید به دنبال تغییر کلی افراد باشیم.

4)داشتن حس امنیت و آرامش

رابطه باید سرشار از احساس امنیت و آرامش باشد . احساس اطمینان و امنیت در کنار یکدیگر یکی از ویژگی های اساسی در هر رابطه ای می‌باشد. دعوا و جنگ به شکل پیوسته و نبود آرامش و راحتی در رابطه به مرور زمان طاقت فرسا و خسته کننده خواهد بود و در واقع ادامه رابطه را دشوار خواهد کرد.

5)احترام به ارزش های یکدیگر

طبق نظر سکس تراپ خوب هر فردی باور ها و ارزش های متفاوتی دارد و آن ها را بر اساس تجربه ها، یادگیری از اطرافیان و یا از دوران کودکی تا بزرگسالی کسب کرده است و می‌توان گفت که باور ها و ارزش های هر فردی همتا و متفاوت است. اگر میزان تفاوت نگرش و باور های دو فرد با یکدیگر شدید باشد، رابطه را با سختی های زیادی همراه خواهد کرد اما اگر میزان شباهت نگرش ها و تفاوت ها زیاد باشد، رابطه شرایط بهتری را به همراه خواهد داشت. و زوجین باید نسبت به عقاید، باور ها و نگرش های یکدیگر احترام بگذارندو یکدیگر را سرزنش نکنند.

6)احترام

احترام از پایه‌های اساسی هر رابطه‌ای می‌باشد. و زوجین باید در جهت حفظ آن تلاش کنند. حتی با وجود مشکلات و سختی ها و دعوا ها و تفاوت ها زوجین باید توانایی حفظ احترام را داشته باشند. و از هر گونه بی احترامی کلامی، غیر کلامی ، تحقیر، خشونت و .... فاصله بگیرند. نبود احترام در رابطه شرایط بدی را ایجاد خواهد کرد و نمی‌توان توقع رابطه‌ای خوب و صمیمی را داشت.

7)گذشت و فداکاری

گذشت و فداکاری و زندگی نکردن در گذشته و عدم تکرار اشتباهات یکدیگر و سوءاستفاده از آن‌ها از موارد مهم دیگر می‌باشد. هر انسانی می‌تواند خطا کند و هیچ فردی از آن در امان نیست اما گذشت کردن و فداکاری در زندگی مشترک سبب ایجاد آرامش و راحتی هر دو طرف می‌شود. توانایی بخشش و عذرخواهی کردن از مهارت هایی هستند که زوجین موفق از آن استفاده می‌کنند

8)اعتماد و درک متقابل

اعتماد کردن به یکدیگر و تلاش برای جلب اعتماد یکدیگر در رابطه اهمیت دارد. در واقع از همان ابتدازوجین به کمک یکدیگر دیواری از اعتماد را می‌سازند ولی ممکن است که این دیوار فرو بریزد و به همین دلیل زوجین برای ایجاد دوباره آن و برای حفظ آن تلاش نمایند. درک و همدلی و حمایت از یکدیگر از دیگر ویژگی های رابطه خوب می‌باشد و صمیمیت و احساس خوب را بین زوجین افزایش می‌دهد به همین دلیل زوجین نباید از آن غافل شوند.

و در آخر این که:

اگر فکر می‌کنید که در رابطه تان با مشکلات و مسائل حل نشده رو به رو هستید و راه حل موثری برای آن‌ها ندارید می‌توانید از مشاوران مرکز روانشناسی خوب انتخاب نو کمک و راهنمایی دریافت نمایید و از داشتن رابطه‌ای خوب لذت ببرید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی