کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 سعادت و شادمانی یک احساس و وضعیت روانی.هیجانی است و ما مسئول ساختن آن هستیم.

سعادت و شادمانی یک احساس و وضعیت روانی.هیجانی است و ما مسئول ساختن آن هستیم. مارتین سلیگمن بیان می‌کند که ثروت، شهرت و زیبایی فقط هفت درصد از احساس خوشبختی و شادمانی ما را به همراه دارد. سعادت احساس و شرایط روانی است که باید فعالانه خودمان آن‌ها را بسازیم.  در ادامه برخی از عادت هایی که می‌تواند شرایط بهتری را برای ما رقم بزند را بیان می‌کنیم.

از گفتن برخی جملات بپرهیزیم.

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی برخی از جمله‌ها می‌تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند. به خصوص زمانی که بدون فکر کردن درباره‌ی معنای واقعی شان به کار می‌برید. برای مثال گفتن ""نمی‌توانم"" کاربرد کلمه‌‌ی نمی‌توانم درست نیست. کلمه‌ی درست نمی‌خواهم است یعنی نمی خواهم که انجام دهم و در واقع به معنای اراده نکردن است. وقتی کلمات را در درونمان تغییر دهیم جملاتی که به خود می‌گوییم تغییر می‌کند. در واقع زمانی که به جای این که می گوییم نمی توانم رژیم بگیرم بگوییم که نمی خواهم رژیم بگیرم خواهیم دید که از نظر عملی کار امکان پذیری است ولی ما انتخاب می‌کنیم که انجام ندهیم. ما باید یاد بگیریم که مسئولیت انتخابهایمان را بپذیریم و مشکلی ندارد که تصمیم بگیریم کاری را انجام ندهیم ولی باید مسئولیت تصمیمان را به عهده بگیریم.

بهبودی:

گاهی بخش‌های مختلف زندگی  از هم می‌پاشد و مجبور می‌شویم تکه های از هم گسیخته را دوباره کنار هم بچینیم. و وقتی زندگی آسیب می‌بیند، می‌خواهیم آن را به حالت قبل در آوریم. و در تلاش هستیم که مداوا کنیم. گاهی اوقات می توانیم مشکلاتمان را مداوا کنیم ولی گاهی اوقات هم نمی توانیم. اگر به طور قطعی نمی توانیم مشکلاتمان را مداوا کنیم، شاید بهتر بتوانیم بهبودی حاصل کنیم. بهبودی در 4 قلمرو اساسی روانی ، جسمی، هیجانی و معنوی می‌باشد. ما بیشتر به بهبودی هیجانی اهمیت می دهیم و به موارد دیگر کمتر سر و کار داریم ولی موارد دیگر نیز مهم هستند. در بهبودی هیجانی، توانایی پذیرش تمام احساسات بدون قضاوت و پیش داوری و بیان واضح آن‌ها به دیگران است. بهبودی روانی به معنای اصلاح نگرش ها ، باور ها و ارزش های ماست. یعنی آن ها را به درستی درک می کنیم و با نگرشی مثبت با آن ها رو به رو می شویم و تمرکز خود را به لحظه‌ی کنونی می کنیم. بهبودی معنوی درک عمیقی از معنا و هدف را به همراه دارد و به ما کمک می کند تا ساده ترین رویداد ها را با شگفتی ببینیم و به زیبایی ها اهمیت دهیم.

بخشایش:

بر اساس مطالعات مشاوره پیش از ازدواج برای برخی از ما پیش آمده که در مقطعی از روابطمان ضربه خورده ایم. بعضی از آن ها ضعیفند مثل بی اعتنایی ها و برخی دیگر قوی مانند آزار های جسمی و احساسی. در چنین موقعیت هایی واکنش افراد این است که می گویند هرگز نمی‌بخشم. و هر بار که با یاد می آورید به شدت و میزان بدی آن فکر می‌کنید و این که چقدر غیر منصفانه با تو رفتار شده است. ولی در این لحظه کسی که احساس بدی دارد و رنج می برد خود شما هستید. ولی افرادی که شما را رنجانده اند به شما فکر نمی کنند و حتی شاید یادشان نباشد. به همین دلیل نبخشیدن به خود فرد آسیب می زند. ولی با بخشیدن می توانی احساس بهتری پیدا کنی و خود را رها کنی.

مواجهه با بحران:

تجربه کردن بحران ممکن است گاهی اوقات بسیار ناراحت کننده باشد. ولی درک ماهیت واقعی بحران به پشت سر گذاشتن آن کمک می‌کند. در شرایط بحرانی ما ابتدا خطر را می بینیم، چون وقتی چیزی در محیطمان تغییر می کند، به دنبال این هستیم که ببینیم چگونه این واقعه در محیطمان تغییر می کند. و فراموش می کنیم که با دقت به فرصت ها نگاه کنیم. و چنین چیزی زمانی امکان پذیر خواهد بود که نگرش خود را تغییر دهیم.

نا خرسندی واقع بینانه:

اغلب مردم اگر می توانستند یاد بگیرند به طور واقع بینانه نا خرسند و ناخشنود شوند ، زندگی بهتری را خواهند داشت.طبق نظر بهترین سکس تراپ رویداد هایی مثل طلاق، از دست دادن شغل، رد شدن در امتحان و .... رنج آور است و البته بسیار طبیعی است که فرد ناراحت شود. به طور واقع بینانه ناراحت شدن به خاطر رویداد های منفی زندگی به ما کمک می کند و مسیر روشنی را در اخیار ما می گذارد. برای اجتناب از واقعیت دو کار می کنیم یکی از آن ها انکار واقعیت است. یعنی موضوع ناراحت کننده ای پیش می آید و ما آن را نادیده می گیریم و طوری رفتار می کنیم که گویا مشکلی وجود ندارد. و دیگری اغراق است و هر چیزی را بد تر از آنی که واقعا است ، تعبیر می کنیم. و زمانی اتفاق بدی می افتد فکر می کنیم که چقدر مسئله بد و ناگوار است و با این کار مشکلات بیشتری را فراهم می کنیم. ولی ناراحتی به اندازه می تواند شرایط بهتری را برای ما ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مراکز مشاوره نظیر انتخاب نو در ارتباط باشید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی