کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

بیشتر زوج ها نمی دانند که چطور باید عمل کنند تا رابطه شان کار امد شود .

بیشتر زوج ها نمی دانند که چطور باید عمل کنند تا رابطه شان کار امد شود . طبق نظر روانشناس ازدواج بیشتر اشخاص زندگی را بدون برخورداری از مهارت های لازم سر می کنند و ممکن است که همسرشان را از خودشان فراری دهند و رابطه را به سمت فاصله و دوری پیش ببرند . در ادامه برخی از رفتار های ززنده را اشاره می کنیم که ئر صورت شناسایی آن ها در رابطه ی خود دست به اقدام مناسب بزنید و این رفتار های اشتباه را حذف کنید.

مراقبت افراطی:

طبق گفته‌ی بهترین مشاور روانشناس برخی از ما از این که مورد حمایت و مراقبت قرار بگیریم، لذت می بریم. ممکن است حتی از این که دیگران به جای ما تصمیم بگیرند، احساس آرامش می کنیم اما بیشتر اوقات این طور نیست و وقتی زیادی نقش حامی را به خود بگیرید، همسرتان را تحقیر می کنید و این فکر را می کند که توانایی مراقبت از  خودش را ندارد. تقسیم کار می تواند در زندگی مشترک نشان خواهد داد که هر دو طرف توانایی انجام امور را دارند ولی زمانی مشکلات بروز می کنند که شما تصمیم به کنترل افراطی بگیرید و مدیریتی برخورد کنید و همسرتان بخواهد از ان چه در زندگی اش جریان دارد مطلع باشد. اگر گرایش دارید که بیش از حد حمایتی و سلطه جویانه عمل کنید، تمام تلاشتان را بکنید تا به طور مشترک تصمیم بگیرید.

گله و شکایت:

بر اساس نظر مشاوران مرکز مشاوره خانواده ایرانیان بسیاری از افراد عقیده دارند که باید احساساتشان را تخلیه کنند و گله و شکایت هایشان را به زبان بیاورند. آن ها باور دارند که زندگی سخت است و هرکسی به محیط امن نیاز دارد تا خودش را خالی کند. ولی راه هایی وجود دارد که بتوانید بدون غر زدن درباره حوادث ، احساسات خود را بیان کنید . گله و شکایت روشی برای انتقال احساسات بدتان است تا به همسرتان فشار بیاورید احساس گناه یا مسئولیت کند . این شیوه ای غیر مستقیم برای رسیدن به خواسته ها است و موجب دوری بین همسران می شود . دیدگاه مهم و اساسی احترام متقابل می باشد. این مورد یکی از مخرب ترین ها در روابط می باشد و در 3 طبقه جای می گیرد یکی از آن ها شکایت درباره ی دنیای بیرونی می باشد مثلا از شغلم نفرت دارم دیگری شکایت درباره ی همسرتان است و دیگری شکایت درباره ی حالت جسمانی یا روان شناختی تان . بیشتر افراد عادت دارند حالت های درونی شان را مطرح کنند . بین شکایت کرذن، گزارش حوادث و خواهان کمک بودن تفاوت بسیار زیادی وجود دارد . اشخاص اغلب حوادث روز را بدون گله و شکایت گزارش می کنند. اگر گفتگوی خود را با کله و شکایت شروع کنید، به احتمال زیاد بین خود و همسرتان فاصله ی احساسی خلق می کنید. بهتر است که صحبت های خود را با خبر های خوب شروع کنید.

سوء استفاده از نقاط ضعف همسرتان:

راه های بسیاری وجود دارد که همسران بتوانند از تقاط ضعف یکدیگر سوءاستفاده کنند و همه ی این راه ها برای هر یک از آن ها و همچنین برای ارتباطشان مخرب است. یکی از ارزش های عالی برقراری ارتباط این است که از استعداد ها ، آگاهی ها و تلاش ها به نفع یکدیگر استفاده شود. رقابت و فقدان حمایت نه تنها احساس دوری و بیگانگی در همسرتان به وجود می اورد ، بلکه فرصت اصلاح و رشد خود را نیز از دست می دهید.

دروغگویی:

به احتمال زیاد انسان بدون دروغ نمی تواند سر کند . اگر دروغ ها برای سود جویی، بهره کشی ، کنترل و یا پنهان کردن رفتار های نادرست مطرح شوند، آسیب زا هستند و می توانند موجب تخریب ارتباط شوند. دروغ گویی در ارتباطی صمیمانه یا پیوند زناشویی موجب تضعیف و تخریب رابطه می شود.  دروغگویی بی دلیل، یعنی وقتی همسرتان شما را مورد بازخواست قرار نداده است باز هم دروغ بگویید ، خیلی مخرب است.

تهدید کردن:

اگر گاهی نیاز دارید از خودتان در مقابل اعمال آسیب زای همسرتان محافظت کنید ، احساستتان را بیان کنید و توضیح دهید که می خواهید او در آینده چگونه عمل کند ، لحن و ارامش منطقی مهم است. و به یاد داشته باشید که تهدید رفتاری پرخاشگرانه است و جایی در رابطه عاطفی ندارد.

سرزنش کردن و موجه جلوه دادن خود:

کار های زیادی هستند که ممکن است درست پیش نروند و حتی مشکل است که آن ها را بپذیریم و کنار بیاییم و برای حل آن ها باید با هم همکاری کنید اما سرزنش کردن احتمال هر گونه همکاری را نا ممکن می سازد. اگر همسرتان را مورد سرزنش قرار می دهید ، ممکن است که به طور موقت حس رضایت داشته باشید اما به یقین شادمانی تان را خراب خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصان مطب روانشناسی خوب در تماس و ارتباط باشید.

 

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی