کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

نبود تفاوت ها و اختلافات به عنوان رمز ازدواج موفق محسوب نمی شود و اختلاف با همسرتان به عنوان فرصتی برای توانا شدن در حل اختلافات می باشد

نبود تفاوت ها و اختلافات به عنوان رمز ازدواج موفق محسوب نمی شود و اختلاف با همسرتان به عنوان فرصتی برای توانا شدن در حل اختلافات می باشد و از آن جایی که نمی توان جلوی این اختلافات را گرفت بهترین راه حل یادگیری مهارت های حل مسئله و مدیریت اختلافات می باشد. بر اساس مطالعات مشاوره خانواده عصبانی شدن، ناراحت شدن و گیج شدن در چنین شرایطی امری طبیعی است. و حتی این حالت ها را می توانید از سوی افراد دیگر حس کنید. اگر شما فردی پرخاشگر نباشید می توانید خود را در چنین مواقعی کنترل کنید.

مراحل بحث بر سر اختلافات:

تفکر:

در چنین مواقعی قبل از این که هرگونه حرفی بزنید، ساکت بمانید و با خود بگویید:(( آیا این مسئله من را واقعا ناراحت می کند؟))، ((به خاطر چه چیزی از همسرم عصبانی هستم؟)) و .... و فکر کنید و سعی کنید که اختلافات را به حداقل برسانید و باید قادر به بیان دلیل خود باشید.

تصمیم گیری:

پس از آن که به علت عصبانیت خود پی بردید، تصمیم بگیرید که چه وقت و چه طور به بیان موقعیت خود بپردازید. نخست، نسبت به این که تغییرات امکان پذیر، مناسب یا نفوذ پذیر در حل اختلافات هستند یا خیر تصمیم گیری کنید. و بعد این که چه وقت بحث را آغاز نمایید تصمیم بگیرید. هیچ قانون و ضرورتی وجود ندارد که شما در همان لحظه بروز اختلافات به بحث کردن بپردازید. برای این کار زمانی را انتخاب کنید که در آن بتوانید به یکدیگر کاملا توجه نمایید. مطرح کردن موضوعات حساس زمانی که هر دو به شدت خسته و عصبانی هستید کار خوبی نیست. و همچنین به اخرین باری که دچار اختلاف شدید، فکر کنید. و به دلایل نا خشنودی خودتان فکر کنید که چرا ناراحت شده اید؟ و همچنین به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید احساساتتان را مطرح کنید و سعی کنید که با صراحت و به شکل شفاف آن ها را بیان کنید و گفت و گوی آرام مهم ترین کاری است که باید در چنین شرایطی داشته باشید.

ببیان احساسات:

بر اساس گفته مشاور قبل ازدواج در این مرحله از عبارت های مثبت و کلمات مثبت کوتاه و مختصر آغاز کنید و بعد از آن احساسات خود را بیان کنید. و دیگر بحث کردن را ادامه ندهید و حرف های بی ربط و مسائل دیگر را بیان نکنید. تکرار کردن باعث می شود که همسرتان کنترل خود را از دست بدهد و دوباره آشفتگی ایجاد شود. مورد دیگر این که از به کار بردن عبارت های تند و زننده خودداری کنید و همچنین کلماتی نظیر هرگز، همیشه، هیچ وقت و .... اصلا درست نیستند و ارتباط را خدشه دار می کنند.

موضوع بحث را عوض نکنید و مسئله هر چه که باشد فقط درباره ی آن با یکدیگر صخبت کنید و سعی کنید ا مسیر اصلی موضوع منحرف نشوید و موضوع دیگر این که از به کار یردن حرف های نا به جا و داد و فریاد های غیر منطقی اجتناب کنید و اگر هر دوی شما عصبانی باشید کا را خراب تر خواهد کرد.

گوش دادن:

طبق نظر مشاور روانشناس به همسر خود فرصت دهید تا پاسخ ها و نظراتش را بیان کند و به آن چه می گوید گوش کنید و سعی کنید او را درک نمایید و زمانی که نوبت صحبت کردن شما می شود حرف های همسرتان را تفسیر کنید تا متوجه شود که حرف هایش را گوش داده اید. گوش دادن فعال، درک و همدلی از موارد ضروری در ازدواج موفق می باشد به همین دلیل هر فردی باید این مهارت ها را آموزش ببیند و از آن ها استفاده نماید.

توافق:

صحبت هایتان را به یک سمت برای یک نتیجه سوق دهید و سعی کنید که نرم و سازش پذیر باشید. بهتر است که هر بار درمورد یکی از اختلاف هایتان صحبت کنید و به توافق برسیذ و این چنین تغییرات کوچکی را برای بهبود روابط زناشویی تان ایجاد نمایید. و این نکته را فراموش نکنید که از فرد مقابل انتظار تغییر های بزرگ و ناگهانی و توقعات غیر منطقی نداشته باشید. و در جهت داشتن ازدواج موفق هر دو به یک اندازه تلاش نمایید.

از نباید های بحث کردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بحث های طولانی مدت بپرهیزید. جبهه گرفتن، پیچیده کردن مسائل،متهم کردن، انتقاد کردن، بی توجه بودن به احساسات همسر، خشن و استفاده از کلمات تند و ... از مواردی هستند که شرایط را بدتر می کند و مسئله را حل نمی کنند. پس توجه و تمرین در مراحل مطرح شده بالا می تواند به شما امکان دهد که به شکل موثر تری مشکلات و اختلافات خود را حل کنید. برای کسب راهنمایی های بیشتر می توانید با مشاوران مراکز مشاوره خوب در ارتباط باشید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی