کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

سلامت روان شامل احساسات، شرایط روانشناختی و بهبود اجتماعی است.

سلامت روان شامل احساسات، شرایط روانشناختی و بهبود اجتماعی است. سلامت روان تعیین کننده این است که ما چگونه می توانیم استرس را کنترل کنیم، و مسائل مربوط به اطراف را مدیریت کنیم و از میان گزینه های مختلف انتخاب کنیم. طبق نظر مشاور خوب روانشناس سلامت روان در تمام مراحل زندگی بخش مهم است. اگر سلامت روان شما با مشکلاتی رو به رو باشد تصمیم گیری و خلق و نحوه تفکر شما و به دنبال ان رفتار و عواطفتان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. موارد بسیاری هستند که در سلامت روان فرد موثر هستند مانند عوامل زیستی، ژنتیک، تجربیات زندگی مااند سوءاستفاده جنسی و تعرض و ضربه های روانی، سابقه خانوادگی و مشکلات سلامت اشاره کرد. فرد باید به گونه ای باشد که از یک طرف احساس هایش را سرکوب نکند و از طرف دیگر، مهار گسیخته آن ها را بروز ندهد.

آرامش:

بدون تردید آرامش اولین شرط روان سالم است و در سایه آن می توان به سایر امور زندگی و پیشرفت رسید. در دنیای امروز هیچ فردی بدون دغدغه و گرفتاری نیست ولی آن چه که مهم است این است که فرد بتواند به درستی شرایط را ارزیابی و برای رفع و کاهش این نگرانی ها اقدام کند و در صورتی که مشکلات قابل حل نیستند با آن ها کنار بیاید و به این صورت نباشد که گرفتاری ها،عملکرد و زندگی او را تحت تاثیر قرار دهند و آرامش او را به هم بزنند.

مدیریت هیجان:

طبق گفته‌ی مشاور متخصص خانواده از دیگر ویژگی های مهم سلامت روان، توانایی کنترل و بروز مناسب احساسات و هیجان ها است. بروز احساسات همانطور که در قسمت بالا نیز گفتیم باید به صورتی باشد که احساساتش را سرکوب نکند و همچنین آن ها را به روش های مهار گسیخته، بروز ندهد. و همچنین توانایی ادراک محیط پیرامون خود را داشته باشد . انسان به کمک حواس پنجگانه، جهان را درک می کند زیرا برخی از افرادی هستند که صداهایی می شنوند و یا چیزهایی می بینند که در واقعیت نیست.البته این موضوع زمانی خطرناک است که به شکل متناوب تکرار شود.

شناخت:

منظور از شناخت، مجموعه ای از توانایی های مغز شامل هوشیاری، توجه و تمرکز ، حافظه، زبان و .... است که هر فردی با توجه به شرایط خود از آن بهره مند است. زمانی که این توانایی ها در ما سالم باشد، نشانگر سلامت روانمان است. در این متن به همه ی موارد اشاره نشده است ولی همه ی این توانایی ها و خصوصیات گفته شده خود را به صورت رفتار نشان می دهد . بررسی رفتار عینی ترین روشی است که با ارزیابی آن می توان درباره سلامت روان افراد اهار نظر کرد. بنابراین داشتن رفتاری متناسب با شرایط پیرامونی از اصلی ترین خصوصیت های سلامت روان است.  

نقش خانواده در تامین سلامت روانی چیست؟

بر اساس مطالعات روانشناسی تخصصی ازدواج خانواده نقش مهمی در سلامت روان افراد دارد. پایه های رشد روانی و اجتماعی کودکان، احساس ایمنی و ارضای عاطفی آنان در سال های اولیه کودکی پی ریزی می شود، زیرا تفاهم، سازگاری و محبت موجود در محیط خانواده، در تقویت حس اعتماد به نفس و پرورش استعداد ها در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است. در یک خانواده کار آمد، والدین ضمن همبستگی واحترام متقابل نسبت به یکدیگر در برخورد با فرزندان، روش هماهنگ و یکسان را در پیش می گیرند و در نتیجه، فرزندان احساس می کنند که رابطه والدین، صمیمی است. زیرا کودک و نوجوان باید والدین خود را منبع شادی ، منیت عاطفی، ارضای خاطر جسمی و روانی دانسته و آن ها را پناهگاه خود بداند. زمانی که والدین نسبت به نیازهای فرزندانشان و نبود روابط مناسب با آن ها ، کودک و نوجوان را با کمبودهای عاطفی مواجه می کند. لذا ریشه رفتار نابهنجار کودکان و نوجوانان ، انحرافات و بزهکاری ها  را باید در سنین اولیه کودکی و در میان خانواده جست و جو کرد. به همین دلیل برای شناخت علت نا سازگاری های کودکان و نوحوانان و پیدایش اختلال های رفتاری، آگاهی از وضعیت خانواده ضرورت دارد.  در کنار مواردی که گفته شد از مهم ترین انتخاب های دوره جوانی ازدواج است و خانواده ها باید ب فرزندان خود آموزش دهند که ازدواجی موفق و پایدار است که زن و مرد هر دو موقعیت خود را درک کنند و در صدد تطبیف شرایط خود با نیازهای خانواده و کودکان برآیند. یکی از دلایل عمده اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان ، گسسته شدن روابط خانوادگی یا اختلافات شدید بین اعضای خانواده است و ازدواج نیاز به صبر، گذشت و سازش دائمی دارد و در ادامه می تولن گفت که سلامت روان و رابطه جنسی دو سویه هستند . ارضای نیاز جنسی برای زن و شوهر، آرامش ، آسایش و خشنودی را به همراه دارد و از طرفی نبود اضطراب و نگرانی، احساس مسئولیت، رضایت از زندگی و ... وضعیت بهتری دارد و روابط خشنود کننده ای خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مراکز مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی