کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ازدواج مستلزم تلاش سخت است و زوج ها باید در صورت بروز مشکلات، در کنار هم تلاش کنند

ازدواج مستلزم تلاش سخت است و زوج ها باید در صورت بروز مشکلات، در کنار هم تلاش کنند و وجود مشکلات امری طبیعی در هر رابطه ای است و آنچه که اهمیت دارد چگونگی مدیریت این مشکلات است. اگر بهتنهایی و بدون همکاری با شریک زندگیمان پیش برویم، هر دو به زمین می خوریم ولی اگر با یکدیگر همکاری کنیم  هر دو موفق خواهیم شد. طبق نظر روانشناس خوب ازدواج در ازدواج شاید فراموش کنیم که هر دومان در یک تیم هستیم ولی این را بدانید که همسرتان نه دشمنتان است ونه رقیبتان. شما یک کل را ساخته اید که اگر با یکدیگر همکاری کنید به نتایج فوق العاده ای خواهید رسید. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم کهرضایت زناشویی را افزایش خواهد داد.

تعهد:

اگر زوجین به هم تعهد نداشته باشند، ازدواج آن ها دیر یا زود پاشیده خواهد شد. می توان گفت که اعتماد از موارد مهم هر ازدوجی است و بستگی به تعهد دارد. زوجین زمانی که با یکدیگر ازدواج می کنند به یکدیگر تعهد می دهند که در سختی ها و آرامش و همچنین بیماری ها و سلامتی در کنار یکدیگر خواهند بود.

ارتباط:

طبق نظر مشاور تخصصی خانواده ارتباط درست از موارد مهم هر رابطه ای می باشد. در ازدواج لازم است که زن و شوهر، افکار، ایده ها، برنامه ها و نظرات، احساسات مانند ترس ، غم ، شادی و لذت و .... را با یکدیگر در میان بگذارند. ارتباط باعث درک متقابل و نزدیک شدن زن و شوهر به یکدیگر می شود و اگر که ارتباط متقابل کارآمدی نداشته باشند نسبت به نیازهای یکدیگر و رابطه نا آگاه بوده و به مرور زمان شعله احساساتشان فروکش شده و در نتیجه نسبت به هم سرد تر خواهد شد و از هم فاصله خواهند گرفت.

هماهنگی:

بدون هماهنگی، ازدواج می تواند با اختلاف و تنش مواجه شود و افراد ممکن است در جهت های مخالف هم حرکت کنند و هماهنگی به معنای پیدا کردن راهی است که دو نفر با یکدیگر همکاری کنند و از توانایی ها و استعداد های هر دو طرف استفاده شود . زمانی که زوجین با یکدیگر هماهنگ باشند، زندگی به خوبی پیش خواهد رفت و رابطه ای موفقیت آمیز شکل خواهد گرفت.زمانی که زوجین با یکدیگر هماهنگ باشند و همکاری داشته باشند کارها را به نحو احسنت انجام خواهد داد و در نتیجه به لحاظ عاطفی نیز به یکدیگر نزدیک خواهند شد.

ملاحظه کردن:

بر اساس گفته‌ی مشاور متخصص روانشناس زمانی که زوجین یکدیگر را ملاحظه نکنند، به احساسات طرف مقابل لطمه وارد خواهد شد و امید به این که رابطه مسیر خوبی را در پیش بگیرد کمتر خواهد شد. زمانی که ملاحظه گری در رابطه وجود نداشته باشد خودخواهی ایجاد خواهد شد و این خودخواهی به رابطه ضربه های شدیدی را وارد خواهد کرد. زوجین موفق در مورد احساسات، نیاز ها، ترجیح ها، و بسیاری از موارد دیگر همدیگر را ملاحظه می کنند. هم زن و هم شوهر باید همدیگر را ملاحظه کنند و زمانی که نسبت به یکدیگر چنین برخوردی را از خود نشان دهند رضایتشان از زندگی مشترکشان بیشتر خواهد شد و همچنین صمیمیت آن ها افزایش پیدا خواهد کرد و ارتباط موفقی را تجربه خواهند کرد. به نکته ای که باید اشاره کنیم این است که ملاحظه کردن به این معنی نیست که افراد خود را فراموش کنند و به نیاز های خودشان توجه نداشته باشند افراد باید خود را دوست داشته باشند و در جهت رفع نیازهایشان اقدام کنند و توقع های افراطی از همسر خود نداشته باشند.

شفافیت:

بدون وجود شفافیت رابطه نمی تواند مسیر موفقی را در پیش بگیرد و اگر شفاف سازی صورت نگیرد تلاش هایی که برای رابطه می شود ناهماهنگ بوده و درنتیجه اثر مثبتی نخواهد داشت و به دنبال آن افراد شکست خورده و خسته خواهند شد. آرزوهایی و هدف هایی را برای رابطه تان تعیین کنید و برای رسیدن به آن ها به کمک هم تلاش کنید. این آرزو ها می تواند درباره زندگی زناشویی، فرزندان، خانه، تفریحات و سفر ها و بسیاری از موارد دیگر باشد. کارهایی که برای رابطه انجام می دهیم در نهایت به زندگی شفافیت و زیبایی می بخشد.

سخن آخر:

زمانی که زوجین بتوانند این 5 مورد را در زندگی شان اجرا کنند یعنی تعهد، ارتباط، هماهنگی، ملاحظه کردن و شفافیت موجب افزایش رضایت از زندگی زناشویی خواهد شد. و زوجین می توانند ازدواج موفق و لذت بخشی را تجربه کنند. البته این کار مستلزم تلاش دو سویه می باشد یعنی زن و شوهر به یک اندازه در این مسیر قدم بردارند و به کمک هم و همراه با حمایت، مراقبت و بخشش رابطه ای لذت بخش را ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های زناشویی و ازدواج می توانید با مراکز مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی