کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

افراد به دلایل مختلفی بی وفایی می کند و در زندگی مشترک به هم خیانت می کنند.

افراد به دلایل مختلفی بی وفایی می کند و در زندگی مشترک به هم خیانت می کنند. و دلایل متفاوتی برای آن وجود دارد و بر اساس موقعیت و شرایط افراد ممکن است که تفاوت هایی باشد زیرا که همه ی افراد تجربه های یکسانی ندارند  طبق نظر مشاوره ازدواج بسیاری از افراد فکر می کنند که خیانت فقط به صورت جنسی است اما با گسترش فضای مجازی و گذراندن زمان زیاد در آن خیانت نیز اتفاق می افتد. در ادامه 5 نوع خیانت رایج را معرفی می کنیم.

خیانت برای تمام شدن رابطه زناشویی:

وقتی رابطه زناشویی با مشکل مواجه می شود، خیانت می تواند راهی برای خاتمه دادن به آن باشد. شاید فردی که خیانت می کند آگاهانه تصمیم نگرفته باشد ولی از این راه تصمیم به پایان رابطه بگیرد. وجود فرد سوم در رابطه مشکلات را شدت می بخشد و در نتیجه افراد را وادار به جدایی می کند. برخی از افراد ممکن است که از خیلی وقت پیش این تصمیم را گرفته باشند اما به خاطر ترس از تنهایی در رابطه می مانند. و در عمل نفر سوم جایگزینی است که ترک رابطه را ممکن می کند.

خیانت برای ایحاد هیجان:

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی شور و هیجان رابطه ی جنسی با فرد جدید و جذابیت ها و کارهای رمانتیک که بخشی از رابطه های نوپا هستند موجب می شود که مقاومت فرد در مقابل خیانت کم باشد. خیانت برای داشتن هیجان بیشتر از هر چیزی حول رابطه جنسی می گردد و کمتر به مشکلات رابطه زناشویی مربوط می شود. این نعخیانت بیشتر در رابطه هایی که در آن ها رابطه ی جنسی شور و هیجان خود را از دست می دهد و یا افرادی که به دنبال شور و هیجان در زندگی شان هستند اتفاق می افتد.

خیانت از روی عصبانیت:

دو دسته از عصبانیت محرک این نوع خیانت هستند. عصبانیت خود آگاه که منجر به خیانت برای گرفتن انتقام می شود و عصبانیتی نا خودآگاه که در جریان سال ها تلخکامی و کینه بابت نیازهای برآورده نشده شکل می گیرد. وقتی فردی حس می کند که همسرش او را می رنجاند و نمی تواند احساسات خودش را نشان دهد و حل و فصل کند ، خیانت می تواند راهی ناخودآگاه برای بیرون ریختن این مسائل باشد.

خیانت برای آسایش خیال:

طبق مطالعات مشاوره خانواده افرادی که درگیر چنین خیاتی می شوند، به احتمال زیاد این الگوی رفتاری را سال های سال ادامه می دهند، یا از طریق برقراری رابطه با چندین فرد مختلف و یا رابطه با یک نفر برای مدت طولانی. شاید برای این افراد متعهد بودن برای یک نفر ترسناک باشد و به همین دلیل تمام احساساتشان را به پای یک نفر می ریزند . افرادی که مرتکب این خیانت می شود ممکن است به خاطر پس زده شدن عمیقا آسیب دیده باشند و حالا برای آن ها دشوار است که در رابطه اعتماد کنند.

خیانت به دلیل دل سردی:

این خیانت در واقع صمیمیت را که معمولا خاص زن و شوهر است میان آن ها از بین می برد. این خیانت ممکن است با عبارت فقط دو تا دوست خوب شروع شود و درد و دل بین آن ها و صمیمیت بیشتر شود و از طرفی ارتباط با همسر کمتر و دلسردی نیز بیشتر شود. و خطر تبدیل این خیانت به خیانت جنسی وجود دارد و ممکن است نوعی هیجان را به رابطه اضافه کند. اینترنت و روابط صمیمانه در محل کار عامل افزایش خیانت است. افرادی که حس می کنند همسرشان به آن ها خیانت می کند ممکن است نتوانند به آسانی با همسرشان مقابله کنند . خیانت های اینترنتی و فضای مجازی امروزه بسیار رایج شده است . علت رایج این نوع خیانت این است که بین زوجین صمیمیت وجود ندارد و فرد احساس می کند که در رابطه ای دل مرده گیر می افتد، اما به دلیلی، مثلا به خاطر بچه ها، قادر به ترک آن نباشد.

کشف خیانت و مطلع شدن از آن یکی از مسائل دشواری است که زوجین ممکن است در زندگی زناشویی خود تجربه کنند و این باعث ایجاد آسیب های زیادی به فرد و از همه مهم تر خانواده می شود. هر یک از دلایلی که در بالا اشاره کردیم می تواند به تنهایی و یا ترکیبی از چند مورد باشد. در هر صورت خیانت به هر دلیلی که باشد کار بسیار اشتباهی است و تعهد و وفاداری از فاکتور های مهم هر ازدواج موفقی است و خیانت می تواند راهی برای از بین رفتن ازدواج و جدایی باشد . کنار آمدن با این مسئله برای هر فردی دشوار است و به همین دلیل در چنین شرایطی مشورت با مشاوران مراکز مشاوره برای بهبود وضعیت فرد مهم و ضروری می باشد.

 

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی