کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ازدواج سختی‌های زیادی را به همراه دارد اما اگر انتخاب بر اساس باورهای درست داشته باشیم ازدواج موفق و لذت بخشی را تجربه خواهیم کرد.

ازدواج سختی‌های زیادی را به همراه دارد اما اگر انتخاب بر اساس باورهای درست داشته باشیم ازدواج موفق و لذت بخشی را تجربه خواهیم کرد. طبق مطالعات مشاور روانشناسی ازدواج خود به تنهایی سبب بروز تنش و استرس فراوانی می شود زیرا که فرد با تغییرات گسترده ای همراه می شود اما بعد از مدتی می تواند رابطه خوبی را ایجاد نماید. اما اگر که فرد بر اساس باور ها و معیار های اشتباه فرد نادرستی را انتخاب نماید ناراحتی، رنج و استرس زیادی را تحمل خواهد کرد و کنار آمدن با آن برای فرد بسیار سخت خواهد بود.  در ادامه به برخی از این اصل و باورهای مهم اشاره می کنیم.

شناخت کافی:

درباره‌ی کسی که قصد ازدواج با او را دارید، اطلاعات کافی به دست آورید و به اندازه ای تدبیر به خرج دهید که ازدواج با او برایتان توجیه پذیر باشد. نشانه های خطرناک را در فرد مقابل جدی بگیرید و از آن ها رد نشوید هر گونه رفتار به عنوان زنگ خطری خواهد بود که باید به آن آگاه باشید و آن ها را نادیده نگیرید.

ارزش‌های یکسان:

طبق نظر مشاور ازدواج با فردی ازدواج کنید که بعضی از ارزش‌هایش با شما یکسان است. داشتن ارزش ها، نگرش ها و عقاید مشابه سبب داشتن رابطه ای با آرامش خواهد شد. تفاوت های اساسی در هر کدام از موارد باعث بروز اختلاف های زیادی خواهد شد ولی هر چقدر که میزان شباهت های شما بیشتر باشد تفاهم بیشتر بوده و شرایط بهتری را تجربه خواهید کرد. همه ی انسان ها مثل هم نیستند و نمی توانیم دو فرد را پیدا کنیم که کاملا شبیه هم باشند اما اگر افراد نگرش، باور و ارزش های نزدیک به هم داشته باشند ازدواج موفقی را خواهند داشت.

سلامت روانی و عاطفی:

بر اساس گفته‌ی مشاور خانواده زمانی تصمیم به ازدواج بگیرید که می دانید هم شما و هم کسی که با او ازدواج می‌کنید، سلامت روانی و عاطفی داشته باشید. هر گونه اختلال و مشکلات رفتاری در شما و یا فرد مقابلتان شرایط سختی را ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل قبل از ازدواج از آن ها با خبر باشید و تا زمانی که آن ها را درمان و حل نکرده اید اقدام به ازدواج ننمایید.

دوست داشتن:

وقتی ازدواج کنید که به همسرتان عشق می ورزید و دوستش دارید، بدانید که دوست داشتن و مهر عمیق پایدار می ماند. به عبارت دیگر توانایی عشق ورزیدن و دوست داشته شدن نیز از موارد مهم ازدواج است. هر فرد باید توانایی ابراز مهربانی، همدلی، علاقه و ... را داشته باشد در غیر این صورت ایجاد صمیمیت دشوار خواهد بود و در نتیچه ازدواج موفق نخواهد بود.

یادگیری حل اختلافات:

قبل از ازدواج شیوه‌ی حل و فصل اختلافات و روش های ایجاد صمیمیت را بیاموزید. زیرا که هر رابطه ای با مشکلات متعددی همراه خواهد بود و آن چه که اهمیت دارد توانایی افراد در مدیریت اختلافات ئ مهارت های آن ها در حل مسائل و مشکلات می باشد.

تعهد:

فقط زمانی ازدواج کنید که بتوانید به ازدواجتان متعهد باشید و این تعهدی برای تمام عمر باشد. وفاداری از موارد مهم ازدواج می باشد و اعتماد و صداقت و .... را با خود به همراه دارد. زمانی که نمی توانید به رابطه با فردی پایبند بمانید اصلا ازدواج نکنید. زندگی مشترک پستی ، بلندی، غم و شادی های زیادی را به همراه دارد و زوجین باید در همه ی آن ها نسبت به تعهد خود پایبند باشند.

مشورت با بزرگ تر‌ها:

اگر پدر، مادر و بستگان نزدیک شما بر ازدواجتان مهر تایید می‌زنند، به اتفاق آن‌ها ازدواجتان را جشن بگیرید و اگر مخالف این ازدواج هستند، قبل از هرگونه تصمیم گیری به سخنان آن‌ها گوش دهید. برای این که ازدواج موفقی را برای ازدواجتان رقم بزنید با مشاوران مراکز مشاور در تماس باشید.

از اشتباه‌های انتخاب همسر اجتناب کنید.

هر فردی باید در مدت معلوم دوران آشنایی را سپری کند و در این دوران به شناخت طرف مقابل بپردازد. در کنار موارد گفته شده فرد باید خودش را بشناسد و نسبت به این خود آگاهی فردی که با او تفاهم بیشتری می تواند داشته باشد را انتخاب کند. ازدواج افراد زمانی موفق خواهد بود که تناسب لازم را داشته باشند و بر اساس معیار های منطقی و باور های صحیح شریک زندگی خود را انتخاب نمایند هرگونه باور غلط و اشتباه می تواند سبب انتخاب نادرست شود. از آن جایی که هر فردی لایق زندگی با آرامش و ازدواج موفق می باشد و  بر اساس افزایش مطالعات در زمینه روانشناسی زوین می توانند با کمک متخصصان در این زمینه ازدواج موفق و کارآمد را تجربه کنند.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی