کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

عواقب ناشی از کمبود اعتماد به نفس در زندگی روزمره می تواند بسیار سنگین باشد

عواقب ناشی از کمبود اعتماد به نفس در زندگی روزمره می تواند بسیار سنگین باشد و ممکن است که آن چه را که می خواهید انجام دهید ، نمی دهید و احساس نا امیدی، نارضایتی به شما دست می دهد. طبق نظر روانشناس خانواده در چنین شرایطی شکست ها را در خود جمع می کنید و بابت آن ها خودتان را سرزنش می کنید ولی این کار فقط اعتماد به نفس کم شما را بیشتر می کند در واقع تصویری که شما از خودتان دارید منفی است و همچنین به سختی با دیگران ارتباط برقرار می کنید. در ادامه در این باره بیشتر توضیح می دهیم.

نیازها و خواسته هایتان را مطرح نمی کنید.

عواقب این مسئله تمام زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهد و شما جرات قرار گرفتن در برخی موقعیت ها را ندارید، زیرا که مجموعه ای از افکار نسنجیده شما را آزار می دهد برای مثال با خود می گویید که نباید زیاد جلب توجه کنم ، نباید مزاحم دیگران شوم، دیگران خودشان باید نیاز های مرا حدس بزنند و یا مطرح کردن نیازهایم بی فایده است.

زمانی که موردی اذیتتان می کند نمی توانید آن را بیان کنید.

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناس از ترس واکنش اطرافیانتان ، انتقادهایتان را برای خودتان نگه می داریدو دیگران به همان شکل ادامه می دهند و شما با آزردگی خاطر از این که جواب آن ها را نداده اید ، از خودتان ناراضی خواهید بود. و این را بدانید که اگر چیزی آزارتان می دهد را بیان نمی کنید، چیزهایی را هم از دست خواهید داد.

داشتن تصویر بد از خود:

داشتن چنین افکاری در مورد خودتان را در وضعیت نارضایتی شخصی نگه می دارد و اگر مراقب نباشید احتمالا این مسئله منجر به مشکلات روانی شود. بنابراین باید شیوه های دیگر صحبت کردن را یاد بگیرید و حرف های مثبتی را درباره خودتان بگویید. و این را بدانید هیچ تصویری وجود ندارد جز همان تصویری که از خودتان دارید. با کم ارزش جلوه دادن خودتان و کناره گیری ، دیگران نیز فکر خواهند کرد که هیچ اهمیتی ندارید. و به همین دلیل باید ارزش قائل شدن برای خود را یاد بگیرید.

احساسات منفی:

مطالعات مشاوره قبل از ازدواج نشان می دهد که زمانی که فردی اعتماد به نفس ندارد احساس اندوه، دلسردی، نا امیدی و احساس حقارت را تجربه می کند و فکر می کند که فرد جذابی نیست و هیچ کاری را نمی تواند به خوبی انجام دهد. مورد دیگر ترس یا نگرانی است که شمل ترس از موفق نشدن، و یا ایجاد اضطراب زیاد در مقابل آن چه که برایتان قابل پیش بینی نبوده است. مورد دیگر احساس گناه است که فکر می کنید همه چیز تقصیر شماست و مدام خودتان را سرزنش می کنید و فکر می کنید که باید همواره احتیاط کنید و منزوی باشید. همچنین شرمساری و ترس از نا امید کردن دیگران که باعث می شود تا حد امکان محتاط شوید و احساس طرد شدن که فکر کنید مثل دیگران نیستید و طرد شده اید. و همه ی مواردی که گفتیم به این دلیل است که شما تصویر خوبی از خود ندارید. احساسات حتی می توانند در بدنتان هم نمود داشته باشند و به محض این که با مشکلی مواجه می شوید بدنتان واکنش نشان می دهد. ممکن است سرخ شوید، گرمای زیادی تجربه کنید و ....

جرات انجام کاری ندارید.

اگر اعتماد به نفس نداشته باشید دیگر اراده مطرح نیست و شما می خواهید که عمل کنید ولی جرات انجام آن را ندارید. عدم اعتماد به نفس ، مانع ابراز خواسته ها و نیازهایتان می شود و سدی بزرگ در مقابل رسیدن به آرزوهایتان می شود و در واقع نوعی ترس از موفق نشدن دارید که شکست را پیش بینی می کنید و این فکر شما را از دست زدن به هر کاری منع می کند.

در کنار موارد گفته شده  بر اساس نظر مشاوران مطب روانشناسی ممکن است که با صدای کم صحبت کنید و همواره در جمع خود را مخفی کنید و یا مدام صلاحیت خود را زیر سوال ببرید و و همچنین از هر گونه چیزهای غافل گیر کننده و یا سخنرانی ها فراری هستید. زندگی در چنین شرایطی برای هر فردی بسیار دشوار خواهد بود و همانطور که گفتیم مشکلات روانشناختی دیگری را به همراه خواهد داشت و در نهایت عملکرد تحصیلی، شغلی، ازدواج و ارتباط را به شدت تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد از این رو باید هر فردی در جهت بالا بردن میزان اعتماد به نفس خود کار کند و آن را به حد مطلوب برساند و برای این کار می توانید با مشاوران متخصص در این زمینه در ارتباط باشید و با ترفتدهای صحیح میزان اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

نوبسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی