کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

کنترل نکردن و مدیریت نکردن بر همسر به این معنی است که به او کمک نکنید و او را پند و اندرز ندهید.

کنترل نکردن و مدیریت نکردن بر همسر به این معنی است که به او کمک نکنید و او را پند و اندرز ندهید. و فرض را به این بگذارید که مردی که با شما زندگی می کند و به عنوان همسرتان است و قصد کمک به او را دارید به اندازه شما دانا و آگاه است و می داند که باید چه کند. البته ممکن است که به اندازه شما انگیزه نداشته باشد تا مسائلش را حل کند اما زمانی که شما تصمیم می گیرید مسائل او را حل کنید او را از قید مسئولیتی که در قبال خود دارد آزاد می کنید و مسئول رفاه حال او می شوید و اگر تلاشتان به جایی نرسید حود شما ناراحت خواهید شد.

کنترل نکردن شوهر به چه معنی است؟

طبق نظر بهترین مشاور ازدواج باید از نظارت کردن به شوهر دست بکشید و کمتر به زندگی او توجه کنید و بیشتر ببینید که شما چه می کنید و حال و روز شما بر چه اساسی است. البته این امکان وجود دارد که وقتی از نظارت و باز بینی خودداری می کنید شرایط شوهرتان خراب تر شود و این ایرادی ندارد و اجازه دهید که شوهرتان مسئولیت کارهایش را بر عهده بگیرد و مسائل شوهرتان به خود او مربوط است نه به شما و سعی کنید که روی خودتان تمرکز داشته باشید.

باید یاد بگیرید که نه حرفی بزنید و نه کاری بکنید و این از دشوار ترین کارهایی است که می توانید برای خودتان بکنید. زیرا احساس می کنید که می خواهید با تمام وجود به او پند و اندرز بدهید و راهنمایی اش کنید و احساس می کنید که می خواهید حرف شما باشد و مطابق میل شما باشد ولی باید یاد بگیرید که آرام بگیرید و به همسرتان احترام بگذارید و اجازه دهید که خودش تلاش کند. نگرانی شما بر این که اگر دخالت نکنید فاجعه اتفاق خواهد افتاد بی مورد است و به جای این که حس سلطه جویی داشته باشید، تلاش کنید تا از شر هراس هایتان رها شوید. مشاوره خانواده خوب نشان می دهد که زمانی که تحت فشار قرار می گیرید از نیروی معنوی استفاده کنید و گمان نکنید که باید همه چیز را کنترل کنید. تلاش کنید به جای آن چه می خواهید وجود داشته باشد به آن چه وجود دارد توجه کنید و از این ذهنیت اشتباه که اگر او تغییر کند من آرام خواهم شد را کنار بگذارید و بی جهت خود و همسرتان را تحت فشار قرار ندهید. زیرا که بسیاری از زنان با این امید ازدواج می کنند که در آینده می توانند همسر خود را به شکلی که می خواهند تغییر دهند و در نتیجه بعد از رو به رو شدن با واقعیت ها بحران های شدیدی را تجربه می کنند اما هر فردی باید توانایی این که در هر شرایطی شاد و خوشحال باشد را داشته باشد.

چرا کنترل نکردن همسر ضروری است؟

طبق گفته روانشناسان مشاور اگر که نیرویتان را همواره به روی فرد دیگر صرف کنید که او را تغییر دهید بسیار آسیب رسان خواهد بود. زیرا که فرصتی برای کمک به خودتان نخواهید داشت. بسیاری از نا امیدی های شما از این رو است که می خواهید شرایطی را تغییر دهید که توان آن را ندارید. و ممکن است رفتارهایی نظیر التماس ها ، تهدید ها ، باج دادن ها و حتی رفتار های خشونت آمیز را انجام دهید که هیچ کدام از آن ها نتیجه بخش نبوده و بعد از هر شکست حال و روز بدی را پیدا کرده اید. و این فرایند موجب کمتر شدن اعتماد به نفس شما می شود و شما رفته رفته درمانده تر، نگران تر و خشمگین تر خواهید شد. پس از فکر تغییر دادن شوهرتان و تلاش های زیاد دست بکشید و این نیرو را صرف تقویت روان و هدف های خودتان نمایید. زیرا شوهر شما هیچ گاه به خاطر فشار شما تغییر نخواهد کرد و حتی ممکن است قول هایی برای تغییر بدهد ولی در نهایت باز با مشکلاتی مواجه خواهید شد و این را فراموش نکنید که هیچ کسی را نمی توانید با اجبار و فشار تغییر دهید. خود آگاهی و شناخت خود یکی از موارد موفق شدن هر فردی می باشد و برای این که به چنین مهارتی دست پیدا کنید می توانید از مراکز مشاوران نظیر انتخاب نو کمک و راهنمایی دریافت نمایید و آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرید. به احتمال زیاد وقتی از کنترل شوهرتان دست می کشید نیروی قابل ملاحظه ای در شما آزاد می شود. و از این نیرو می توانید برای خودشناسی و و رسیدگی به احوال خود استفاده کنید. و ممکن است که وسوسه شوید که به عادت گذشته باز گردید ولی باید با این وسوسه مقابله کنید و به خودتان تمرکز داشته باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی