کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

هر فردی برای ازدواج خود دلایلی دارد که از دیدگاه خودشان توجیه ناپذیر است،

هر فردی برای ازدواج خود دلایلی دارد که از دیدگاه خودشان توجیه ناپذیر است، اما گاهی اوقات انسان به دلایل متفاوت و برای رهایی از بسیاری مسائل و مشکلات زندگی خصوصی و خارج شدن از وضعیت تجرد دست به انتخاب فردی می کنند که این کار به هیچ وجه نمی تواند نجات بخش آن ها باشد. در ادامه به مواردی از آن ها اشاره می کنیم.

تحت فشار بودن از سوی خانواده:

طبق گفته‌ی بهترین مشاور ازدواج برخی از جوانان نسبت به صحبت خانواده و دوستان و آشنایان بسیار آسیب پذیر هستند و به خود اجازه می دهند که رابطه ای را به خاطر آن اغاز کرده که از روی اجبار است و این در جالی است که این تصمیم آن ها را خوشحال نمی کند. این دلیل برای ازدواج بسیار نادرست است و اگر که فکر می کنید به خاطر حرف اطرافیان به فکر ازدواج هستید از انجام آن صرف نظر کنید.

دوری از خانواده :

زمانی که وضعیت خانه پدری شوم و غم انگیز باشد، ازدواج راهی فرار خواهد بود و بسیاری از افراد این کار را انتخاب می کنند و این مسیری است که شما را از چاله به چاه می اندازد زیرا که در چنین انتخابی ازدواج منبعی برای رنجش و آزار شما خواهد بود.

افزایش سن:

این طرز نگرش شما که سنتان افزایش پیدا کرده، می تواند نوعی عامل تحریک کننده باشد. بدون شک در ضمیر ناخودآگاه خویش، سنی را به عنوان ایده آل ترین زمان برای ازدواج انتخاب کرده اید و این سن ممکن است از زمینه های گوناگون، مانند خانواده ، سن ازدواج اطرافیان و .... نشات گرفته باشد.

به خاطر پول و ثروت:

مطالعات مشاوره خانواده خوب نشان می دهد که اگر شما شیفته فردی شده اید که ثروتمند است و فقط به همین دلیل با او می خواهید ازدواج کنید و به ابعاد دیگر توجه نمی کنید، نمی تواند ملاک درستی باشدو البته ازدواج با فردی که هیچ امکانات مادی ندارد نیز اشتباه هست ولی این که بدون در نظر گرفتن هیچ معیار دیگری و فقط به خاطر پول تصمیم به ازدواج بگیرید بسیار اشتباه است.

ازدواج به خاطر احساس تنهایی:

زمانی که شما احساس تنهایی می کنید، این احتمال وجود دارد که شما دست به انتخاب نامعقولی بزنید و در این شرایط درگیر روابطی می شوید که برای شما مناسب نیست. و به همین دلیل وصیه می شود که بسیار منطقی و عاقلانه انتخاب کنید و خود را کم ارزش ندانید و از هر گونه تصمیم عجولانه پرهیز کنید.

خو گرفتن به ارتباط در زمان طولانی:

زمانی که دو نفر بعد از آشنایی تصمیم به ازدواج می گیرند مشکلی وجود ندارد اما این که خود را درگیر رابطه ای بلند مدت نمایند که هیچ تعهدی برای ازدواج وجود ندارد و چندین بار در آن رابطه شکست را تجربه کرده اید اصلا درست و منطقی نخواهد بود.

فردی که برای ازدواج با شما از همسرش طلاق می گیرد.

این گونه ازدواج ها اغلب دوامی ندارد و دراز مدت نیست . زیرا که وقتی تعهد با همسرش را به خاطر فرد دیگر زیر پا می گذارد در بیشتر موارد با ازدواج با فرد دیگر نیز استحکامی نخواهد داشت.

عشق زود گذر:

گاهی دو نفر چنان علاقه ای به هم پیدا می کنند که فکر می کنند واقعا عاشق هم هستند و زمانی که هیجان با سرعت بالایی در این روابط پیش می رود، روال عادی شناخت یکدیگر به خوبی انجام نمی شود زیرا که وقت کافی برای آن  وجود ندارد . روابط سرشار از هیجان صمیمیت ظاهری را ایجاد می کند و با صمیمیت واقعی اشتباه گرفته می شود . در ازدواج های کوتاه مدت این چنینی با فروکش کردن هیجان ها ، زوجین مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد.

پر کردن خلا های عاطفی و روانی خود:

طبق نظر روانشناسان مشاور یکی از دستاوردهای عشق، این است که شما را به سمت احساس شادمانی، نشاط و .... هدایت می کند ولی زمانی که به منظور پر کردن خلا های عاطفی و احساسی تان دست به ازدواج می زنید بسیار آسیب رسان خواهد بود.

زیبایی ظاهری:

اهمیت جذابیت جسمانی و ظاهری یکی از موارد مهم در انتخاب همسر است. ولی انتخاب همسر فقط به دلیل زیبایی و عدم توجه به موقعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بلوغ، شخصیتی و .. که متناسب با شما باشد در ادامه جز پشیمانی و آسیب چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

مواردی که گفتیم از دلایل اشتباه ازدواج می باشند و با توجه به پیشرفت دانش زوجین جدید باید آگاهی های لازم را در این زمینه به دست بیاورند تا از تصمیم های نادرست جلوگیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج ، باور ها ، انگیزه و اهداف و همچنین معیارهای درست در این حوزه می توانید با مراکز مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی