کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

در اوایل رابطه افراد ممکن است درگیر هیجانات و تصمیم های زود هنگام شوند و برای جلوگیری از هر گونه تصمیم اشتباه در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .

در اوایل رابطه افراد ممکن است درگیر هیجانات و تصمیم های زود هنگام شوند و برای جلوگیری از هر گونه تصمیم اشتباه در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .

اشتباه اول:

بر اساس مطالعات مراکز مشاوره خانواده طرفین از یکدیگر سوالات کافی نمی پرسند و نمی توانند به شناخت کافی از یکدیگر برسند. پرسیدن سوالات می تواند راهی برای فهمیدن انگیزه، هدف فرد از ازدواج باشد و بتوان تشخیص داد که آیا با ملاک های فرد برای ازدواج همخوانی دارد یا خیر. از طرفی افراد خودشان را نیز به خوبی نمی شناسند و درباره ملاک های خود برای ازدواج نیز آگاهی ندارند و نمی توانند آن ها را در طرف مقابل نیز شناسایی کنند و در نتیجه شناخت به خوبی شکل نمی گیرد و در نتیجه امکان مرتکب شدن به اشتباه در رابطه بیشتر می شود. در قدم اول شناخت خود و بعدی شناخت طرف مقابل در رابطه مهم می باشد.

اشتباه دوم

نشانه های تردید خودمان را جدی نمی گیریم و این تردید به معنای این است که آیا فرد مقابل با اهداف و ارزش های ما هم جهت است یا خیر. و این تردید ها زمانی رفع خواهد شد که در مورد اول به خوبی عمل کنیم یعنی شناخت کافی نسبت به خود و بعدی نسبت به طرف مقابل و هر گونه تردید در اختلاف را جدی بگیریم.

اشتباه سوم:

نشانه های هشدار را جدی نمی گیریم و این نشانه های هشدارشامل اختلاف نظر در مورد مسائل اساسی، تفاوت های فرهنگی، ویژگی های منفی شخصیتی مانند عدم استقلال فردی، بیکاری، رفتارهای نادرست و .... می باشد که به طور واضح با آن ها رو به رو می شویم و به امید تغییر و یا بی اهمیت جلوه دادن آن ها را نادیده می گیریم و در نتیجه با ازدواج همان نشانه ها به مشکلات بسیار بزرگی تبدیل می شوند و رابطه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

اشتباه چهارم:

طبق نظر مشاور قبل ازدواج مشخص نکردن هدف رابطه از موارد دیگر است. در همان ابتدا باید هدف رابطه باید مشخص شود یعنی فرد برای ازدواج این رابطه را شروع کرده است و یا فقط هدف دوستی بوده است. تفاوت در هدف رابطه بین افراد باعث می شود که فردی که با هدف ازدواج وارد رابطه شده و فرد دیگر که فقط با دوستی وارد رابطه شده جدایی عاطفی و شکست در رابطه را تجربه کند و این موضوع در روان انسان بسیار تاثیر می گذارد. به همین دلیل قبل از هر مسئله ای در مورد هدف از رابطه فرد مقابل مطمئن شوید و بعد از آن تصمیم به ادامه رابطه بگیرید تا از نارحتی و تجربه شکست دوری کنید.

اشتباه پنجم:

تسلیم نیاز های جنسی شدن و با این فکر ادامه دادن به رابطه بسیار اشتباه است. مثلا با این فکر که فرد مقابل اندام خوبی دارد و دوست دارد به او رابطه داشته باشد مسائل دیگر را در نظر نمی گیرد و خود را محدود به این مسئله می کند و بسیاری از مسائل مهم دیگر را نادیده می گیرد. رابطه جنسی قبل از ازدواج خطرناک است زیرا که در روند رابطه و تصمیم به ادامه رابطه یا جدایی تاثیر می گذارد. به همین دلیل همواره توصیه می شود قبل از این که از انتخاب خود مطمئن نشدید و تصمیم به ازدواج نگرفته اید از برقراری رابطه جنسی دوری کنید.

اشتباه ششم:

طبق نظر مشاور روانشناسان عجولانه و زود هنگام سازش کردن به این معناست که زوجین حل مشکلات خود را به بعد از ازدواج حواله می کنند و با این کار اشتباه بزرگی اتفاق می افتد. زیرا که آن مسائل و مشکلات حل نشده باقی می مانند و بعد از ازدواج به شکل بزرگ تری خود را نشان می دهند از این رو قبل از ازدواج تمام مسائل را شناسایی کنید و توانایی خود برای حل آن ها را در نظر بگیرید و بعد از آن تصمیم خود را بگیرید.

اشتباه هفتم:

اگر که فکر می کنید بعد از ازدواج می توانید همسر خود را تغییر دهید سخت در اشتباه هستید. بعد از ازدواج افراد تغییر نمی کنند و نباید به امید این که بعد از ازدواج عوض خواهد شد، رابطه را ادامه دهید. افراد هیچ وقت تغییر نخواهند کرد و کاری که می توانید انجام دهید این است که زوجین قبل از ازدواج به اندازه کافی با یکدیگر آشنا شوند و میزان همسانی ملاک هایشان را بسنجند و بر اساس آن ها تصمیم قطعی خود را بگیرند. و بعد از آن نقاط ضعف و قوت یکدیگر را خواهند دانست و یکدیگر را همانگونه که هستند می پذیرند و زندگی راحت تری خواهند داشت در غیر این صورت بعد از ازدواج با هر بار تلاش تان دچار نا امیدی و نا کامی خواهید شد و این ناراحتی ها شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوران در تماس باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی