کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

اگر خانواده تان به خوبی عمل می کند و شما بخواهید عملکرد آن را بهتر کنید یا خانواده ای به هم پاشیده باشید، این امر بر حسب تصادف و اتفاقی به وجود نیامده است.

اگر خانواده تان به خوبی عمل می کند و شما بخواهید عملکرد آن را بهتر کنید یا خانواده ای به هم پاشیده باشید، این امر بر حسب تصادف و اتفاقی به وجود نیامده است. طبق نظر مشاور خوب شرایط خانواده شما به هر شکل و نوعی که باشد، شما و خانواده تان به طور دسته جمعی مسئول و مسبب آن هستید. هر خانواده ای ریتم و نظم منحصر به فرد خود را دارد و این نظم و ریتم باید معنا دار باشد. به توصیه هایی که در ادامه داده می شود توجه کنید تا شما هم بتوانید نظم لازم را در خانواده تان ایجاد کنید.

فعالیت های قابل پیش بینی در زندگی خانوادگی خود ایجاد کنید

بر اساس مطالعات بهترین مرکز مشاوره خانواده شاید به نظر برنامه ریزی حوادث روز یا هفته کار سختی باشد اما خانواده شما به برنامه ای احتیاج دارد و بر اساس آن می توانید پیشرفت خود را ببینید. یعنی باید بدانید که در طی روز چه کار هایی را باید انجام دهید و چه مدت برای هر کاری می توانید زمان بگذارید . در خانواده می توانیدبازی و تفریح داشته باشید زیرا که بچه ها از بازی های خانوادگی لذت می برند و این باعث ایجاد ساختار مثبت در خانواده می شود زیرا که فرصتی برای پیوند و ارتباط فراهم می اورید.

ارزش های خانوادگی را تربیت کنید.

بر اساس مطالعات روانشناسی ازدواج ارزش ها ، باورها و اعتقادات خانواده شما را به نمایش می گذارند . ارزش های خود را به کار بگیرید و به این روش نظم در خانواده را ایجاد کنید. آن چه را که خانواده ان به آن ارزش قائل است با صدای بلند تکرار کنید و آن ها را تقویت کنید.

معیارهی اخلاقی در خانواده ایجاد کنید.

احتمالا کارهایی است که خانواده شما پیوسته به آن ها توجه دارد و این ها همان بخش هایی از معیارهای اخلاقی هستند که در خانواده شما وجود دارد. ما معمولا در کودکی یاد گرفتیم که ادب را رعایت کنیم و به خلوت یکدیگر احترام بگذاریم، اگر می خواهیم به اتاق کسی بر.یم در را بزنیم و اجازه بگیریم و خانواده ای که معیار های اخلاقی و رفتاری درستی داشته اشد، خانواده موفقی خواهد بود. البته این موضوع را نادیده نگیریم که اگر می خواهیم این معیار ها در خانواده اجرا شوند باید خودمان آن ها را انجام دهیم و به عنوان الگو باشیو و از طرفی ایم معیار ها به شکل کاملا روشن و واضح بیان شوند تا فرد متوجه آن شود و آن ها را اجرا کند.

مسئولیت کارهایی که می کنید را به عهده بگیرید.

شما و همه ی افراد خانواده تان باید پاسخگوی کامل انتخاب های خود باشید . انتخاب های شما در محدوده مسئولیت های شما هستند و این اتنخاب ها هزینه هایی به همراه دارند و روی کسانی که با آن ها زندگی می کنید نیز تاثیر می گذارند. پاسخگویی خود را تایید کنید . برای مثال اگر که رفتار ها و عادت های بدی دارید آن ها را شناسایی کرده و متوقف کنید. بسیاری از مسائل دیگر مانند مراقب سلامتی بودن، رفتار با فرزندان، اولویت ها ، پیامد های مثبت و منفی برخی تصمیم گیری های مهم مانند تغییر شغل و ریسک کردن و ..... هستند که به افراد خانواده تاثیر می گذارند و باید در آن ها بسیار دقت کنید.

حمایت از افراد خانواده:

در یک خانواده موفق همه افراد خانواده از یکدیگر حمایت می کنند و برای آن ها خانواده در اولویت قرار دارد. بنابراین وفاداری در ایجاد نظم در خانواده نقش دارد و احساس تعلق شما به خانواده تان را نشان می دهد. می توان گفت که وفاداری از خانه شروع می شود و افراد خانواده برای یکدیگر وفاداری می کنند و در حضور دیگران طرفدار یکدیگر هستندو فراموش نکنید که شما برای همیشه یک خانواده دارید و برای همیشه از آن شماست.

خانواده اهمیت بسیاری در زندگی افراد دارد و چشم انداز افراد خانواده را رقم می زند و روی نتایج و دستاوردهای آن تاثیر می گذارد. خانواده مجموعه ای از انواع شخصیت ها، نقش ها و قواعد و قوانینی است که وجود دارد و این در جمع می تواند زندگی شما را بسازد و یا نابود کند. اگر می خواهید فرزندتان را درک کنید، باید خانواده را یک سیستم در نظر بگیرید و این خانواده ممکن است متشکل از پدر و مادرو فرزندان یا خانواده ای تک والدی ، مرکب، چند نسلی که پدر بزرگ و مادر بزرگ در آن زندگی می کنند، باشد. در حالت کلی عملکرد خوب یا بد هر یک از اعضای خانواده روی سایر افراد تاثیر می گذارد.  برای مثال اجتماعی شدن یکی از موارد مهم است وقتی خانواده نتواند نیازهای سالم فرزندان خود را تامین کند، فرزندان نمی توانند عملکرد خوبی داشته باشند و با ارتباطات خود با افراد دیگر نیز با مشکل مواجه خواهند شد . یعنی نمی توانند به مادر و پدر خود احترام بگذارند و یا قوانین را رعایت کنند ، توانایی مدیریت تکانه های خود را نخواهند داشت و متوجه نباشند که چگونه رفتارشان خانواده را نا ارام می کند و باعث ناراحتی شان می شود . توانایی یاد گرفتن، مستقل بودن، کنار امدن با دیگران، و اهمیت قوانین و قاعده ها مواردی هستند که همگی تحت تاثیر خانواده هستند و تربیت فرزندان به این مسائل حتما باید توجه شود.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینعه داشتن خانواده سالم با مراکز مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی