کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

خیانت های جنسی زمانی اتفاق می افتد که نیازهای جنسی و یا صمیمیت در روابط یک یا هر دو زوج راضی کننده نباشد و موانع پیش را خیانت، ضعیف یا وجود نداشته باشند.

خیانت های جنسی زمانی اتفاق می افتد که نیازهای جنسی و یا صمیمیت در روابط یک یا هر دو زوج راضی کننده نباشد و موانع پیش را خیانت، ضعیف یا وجود نداشته باشند. تشویق برای داشتن روابط خارج زناشویی با یک شریک جدید، از این قاعده مستثنی نیست. فرض می کنیم که اگر همسران با یکدیگر احساس صمیمیت کنند، درگیر رابطه جنسی شده و نیز ممکن است تصور کنیم اگر زوجی رابطه جنسی دارند رابطه صمیمی نیز بین آن ها وجود دارد اما ایا واقعیت چنین است؟ خیر. معمولا دو واژه را به جای یکدیگر استفاده می کنیم ولی احتمالا رابطه جنسی می تواند در نبود صمیمیت اتفاق بیفتد و صمیمیت همیشه با فعالیت جنسی رابطه ندارد. طبق نظر مشاور روانشناسی در حقیقت این دو واژه علی رغم هماهنگی رفتار و احساس، بیانگر تفاوت ها هستند. تفاوت بین فعالیت های جنسی و صمیمیت عاطفی معرف شیوه های معنا دار در بهتر کردن روابط و گاهی اوقات متاسفانه مخرب روابط به شمار می رود. بدون شک ، ایجاد تعادل این دو تجربه انسانی در روابط، نشان دهنده ی اوج لذت و عمق رنج عاطفی است که می تواند ریشه در خیانت داشته باشد.

رابطه جنسی در مقابل صمیمیت:

بر اساس مطالعات مشاوره خانواده خوب رابطه جنسی بهترین تعریفی است که از رابطه جنسی می توان ارائه کرد، تماس جسمی و شهوانی پیش رونده است که نهایتا ارگاسم را شامل می شود. رابطه جنسی مستلزم صمیمیت نیست. صمیمیت واژه ای است که بر میزان رابطه عاطفی دلالت دارد . در رابطه صمیمی، افراد، افکار، ابزار و احساسات خصوصی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند که برای یکدیگر رفاه به همراه دارد. صمیمیت شامل احساس دوست داشتن و نزدیکی به یکدیگر است. در حالی که رابطه جنسی به عشق یا رابطه عاطفی و وابستگی بستگی ندارد.

رابطه بین این دو واژه نهفته است. وقتی رابطه جنسی و صمیمیتبا یکدیگر اتفاق می افتد، احتمال رابطه عاشقانه بیشتری وجود دارد و معمولا دو طرف از تقویت و برقراری رابطه لذت می برند. عشق بازی در روابط صمیمی، عمل جنسی است که زوج، احساس شهوانی و تعهد به همدیگر را ابراز می کنند برای اطمینان، افراد می توانند رابطه صمیمی را شکل دهند که رابطه جنسی را در بر نگیرد و نیز رابطه جنسی می تواند در غیاب رابطه صمیمی اتفاق بیفتد.

نگرش نسبت به رابطه جنسی و صمیمیت:

هنگامی که همسران نگرش مشابه خود را نسبت به رابطه جنسی و صمیمیت به اشتراک می گذارند، معمولا تعارض کمتری بین آن ها پدید می آید. و این نگرش ممکن است از زوجی به زوج دیگر تفاوت چشمگیری داشته باشد. محققان از جهت گیری اجتماعی جنسی برای توصیف تفاوت ها استفاده می کنند که با توجه به نگرش محدود، یک فرد یا زوج اصرار به رابطه تک همسری دارد که در آن رابطه خارج از حد چارچوب ، قابل قبول نیست و رابطه جنسی و دوست داشتن بخشی از تعهد تلقی می شود. به عنوان مثال ازدواج.

طبق نظر بهترین مشاور ازدواج این افراد معتقدند که رابطه جنسی نیازمند عشق است و بدون آن هرگز اتفاق نمی افتد. و طرفداران این نگرش بیشتر رویکردی محافظه کارانه و متعهدانه در قبال رفتار ها و گرایشات جنسی دارند. از طرفی آن دسته از افرادی که در جهت گیری اجتماعی جنسی ، نا محدود تلقی می شوند به عشق و رابطه جنسی به عنوان دو مفهموم متفاوت نگاه می کنند آن ها اغلب رابطه باز دارند و عمولا معتقد هستند که رابطه جنسی خارج از رابطه اولیه قابل قبول است. در حقیقت برخی از افراد اظهار می کنند که رابطه جنسی باز، صمیمیت و رابطه جنسی را دز روابط متعهدانه تقویت می کند. از آن جا که این گروه از افراد می دانند که چگونه صمیمیت و رابطه جنسی را با یکدیگر تلفیق کنند این توانایی را دارند که این دو مقوله را بدون خدشه وارد شدن به ماهیت آن، از یکدیگر تفکیک کنند. علاوه بر این تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که از آن جا که روابط باز در عمل، دغدغه جدیدی به همراه دارد، افراد سعی می کنند نگرش باز خود را نسبت به رابطه جنسی و صمیمیت حفظ کنند تا نسبت به افراد با نگرش محدود، زندگی شاد تری داشته باشند و کمتر به طلاق فکر کنند. خشونت ، انتقال بیماری های جنسی، احساس حسادت و مالکیت ، متناسب نبودن با فرهنگ و چالش های سازمان دهی در روابط باز بسیار زیاد است.

زمانی که تمایلات جنسی و صمیمیت تحلیل رود، دو طرف تغییراتی در رابطه می دهند که نا متعارف و نا معقول است . یکی از آن ها این است که رابطه را با امید ارضای بهتر نیازهای شخصی ترک می کند. اما این که یک یا هر دو طرف بخواهند با فرد دیگری رابطه جنسی یا عاطفی برقرار کنند، عجیب نیست. در بسیاری از موارد این اقدام، به روابط خارج زناشویی منجر می شود. برای مردان، روابط خازج زناشویی، به عنوان جایگزینی برای ارضای میل جنسی از دست رفته در رابطه اولیه محسوب می شود. برای حل تعارضات خود در رابطه زناشویی حتما با کلینیک روانشناس انتخاب نو در ارتباط باشید تا قبل از هر گونه اتفاق بدتر شرایط بهتری را برای رابطه تان ایجاد کنید. زیرا آگاهی کم در رابطه و نداشتن مهارت های کافی احتمال موجه شدن با مشکلات را بیشتر می کند.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی