کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

روابط زناشویی یک رابطه پیچیده و سرشار از مسائل ریز و ظریف است،

روابط زناشویی یک رابطه پیچیده و سرشار از مسائل ریز و ظریف است، مسائلی که اگر رعایت نشوند به یک مشاجره بزرگ تبدیل می شود که در ادامه به همین مسائل توجه می کنیم.

جملات منفی:

بر اساس مطالعات بهترین مرکز مشاوره خانواده یکی از موارد جملات منفی است. که از زبان همسرتان جاری می شود و روابط عاشقانه را خراب می کند. این نکته را در نظر بگیریم که تفاوت های رفتاری و شخصیتی زیادی بین زنان و مردان وجود دارد که هر کدام از ان ها ممکن است به شیوه های متفاوتی فکر کنند. برای همین گاهی دچار مشکل می شوند که به راحتی با ارتباط کلامی قابل حل است.

گلایه و شکایت مداوم:

زمانی که همسرتان به طور مداوم از شما انتقاد و گلایه می کند که او را درک نمی کنید و یا این که به شما بگوید تو هیچ وقت تغییر پیدا نمی کنی این زنگ هشدار است که به شما آگاهی می دهد لطفا به من توجه کن و برای من وقت بگذار و این نشان از این دارد که به توجه خاص شما نیاز دارد. در این شرایط است که شما باید با همسرتان صحبت کنید و گفتگو کردن درباره مسائل می تواند باعث می شود تا سوءتفاهم ایجاد شده حل شود.

مقایسه با فرد دیگر:

اگر همسرتان همواره شما را با افراد دیگری مقایسه می کند نشاندهنده ی این است که شما باید اوضاع راتغییر دهید تا برای همسرتان خاص و منحصر به فرد باشید. و برای این کافی است که به خواسته ها و نیاز های همسرتان گوش کنید و برای تامین این نیاز ها تلاش کنید.

تو همان ادمی نیستی که عاشقت شدم.

زمانی که همسرتان همواره بیان می کند که ((تو همان آدمی نیستی که من عاشقت شدم)) نشان دهنده ی آن است که علاقه و هیجان در زندگی مشترک فعلی شما کمرنگ شده است و باید برای جان گرفتن دوباره رابطه تان تلاش کنید.

طبق نظر مشاور خوب این مسائل را به عنوان یک عنصر گذرا و ناپایدار تصور نکنید زیرا که واژگان و جملاتی که یک فرد استفاده می کند نشان از تصور و تفکری است که در سر دارد این که همسرتان نسبت به شما جه تصوری دارد و درباره شما چه فکری می کند. داشتن یک رابطه سالم مستلزم ادراکات دو طرفه است و یک نفر نمی تواند به تنهایی رابطه را بچرخاند زیرا که خسته کننده و تنش زا خواهد بود.

چگونه باعث ایجاد تفاهم بین زوجین شویم؟

بر اساس مطالعات روانشناسی ازدواج برای این که بتوانید در زندگی مشترک به تفاهم برسید باید درک درستی نسبت به یکدیگر داشته باشید و در قبال کارهایی که انجام می دهید مسئولیت پذیر باشید یعنی زمانی که مشکلی پیش می آید سعی نکنید دیگری را مقصر جلوه دهید و برای این که بتوانید فضایی پر محبت و اعتماد فراهم کنید باید از انجام رفتارهایی مانند قضاوت کردن، تهدید کردن، برچسب زدن، نصیحت کردن های بی مورد و سوء استفاده کردن و ..... دوری کنید.

این نکته را فراموش نکنید که احساسات همسرتان دارای ارزش است و در واقع بیان احساساتمان انتقال اطلاعات است و هر چقدر که در بیان احساساتتان موفق عمل کنید ارتباط بهتری را برقرار خواهید کرد و تمام این ها لازمه داشتن تفاهم در زندگی مشترک است. حتی اگر با احساسات همسرتان مخالف هستید باز هم باید به او احترام بگذارید و آن را بی ارزش تلقی نکنید. همانطور که گفتیم رابطه ای موفق است که دوسویه باشد و به این صورت نباشد که طرفین بخواهند به زور حرفشان را به کرسی بنشانند زیرا که تفتهم به معنای داشتن شباهت ها نیست بلکه احترام گذاشتن به تفاوت هاست. ممکن است که در زندگی مشترک شباهت های زیادی با همسرتان نداشته باشید اما به این معنی نیست که نتوانید به تفاهم برسید. البته که داشتن تناسب و هم کفو بودن از اساس هر ازدواجی می باشد و اگر این تناسب ها نباشد زندگی مشترک به خوبی پیش نخواهد رفت اما همه ی انسان ها با هم تفاوت دارند و نمی توان دو فرد با عقیده ها و ارزش های یکسان وجود داشته باشد. زوجین باید تفاوت هایشان را بشناسند و آن ها را بپذیرند و برای ایجاد تفاهم تلاش کنند. زوجین در خانواده های متفاوت و به شیوه های متفاوت از یکدیگر رشد یافته اند و اکنون کنار امدن آن ها و شروع زندگی مشترک سختی هایی را به همراه خواهد داشت. که نیازمند تلاش دو سویه است.

مواردی که در قسمت بالا مطرح کردیم رفتار ها و جملات با بار منفی و اشتباه هستند که در رابطه نباید وجود داشته باشند اما اگر که هر کدام از آن ها را در رابطه حس کردید به دنبال بهبود وضعیت رابطه تان باشید و آن ها را نادیده نگیرید زیرا که جمع شدن مشکلات و حل نکردن آن ها در طولانی مدت بسیار خطرناک خواهد بود.برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص داشتن ازدواج و رابطه موفق با مراکز مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی