کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

به طور کلی برای هر گفگویی اصولی وجود دارد که به کارگیری آن ها برای هر نوع رابطه ای ضروری است

به طور کلی برای هر گفگویی اصولی وجود دارد که به کارگیری آن ها برای هر نوع رابطه ای ضروری است و یادگیری مهارت های گفتگو به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم با مشکلات زندگی و موانع ارتباطی مواجه شویم. این شگرد ها بر اساس نظر روانشناس عبارت اند از :

خوش رویی:

گشاده رویی، لطافت، و خوشرویی اولین شگرد های روابط انسانی هستند که زمینه را برای آرامش ، اعناد و شفافیت و صداقت بین طرفین آماده می کند.

مهربانی:

نشان دادن محبت و میل مثبت درونی می تواند ضامن برقراری رابطه سالم باشد و صمیمیت بین طرفین برقرار سازد. مهربانی از فاکتوهایی است که هر فردی به آن نیاز دارد و در رابطه بین زوجین نقش مهمی را ایفا می کند به همین دلیل محبت و مهربانی را نباید در رابطه هایمان همراه با احترام فراموش کنیم.

خوش زبانی:

زبان راه ارتباطی محتویات ذهن ماست که در رابطه به کار می گیریم. بنابراین همه ی این ها نشان دادن مهربانی و صمیمیت یا خصومت و ... در نحوه انتخاب واژگان مثبت یا منفی و یا زننده شما، تعیین کننده نتیجه نهایی واکنش مقابل در گفتگو است.

انتقاد پذیری:

یکی از موانع ارتباطی ما انسان ها عدم انتقاد پذیری ، نداشتن مهارت انتقاد و قبول اشکالات یا اشتباهات خودمان است و همیشه خود را حق دار می دانیم در صورتی که همه ما ر رفتارهایمان دارای اشتباه هستیم و نادیده گرفتن و کوچک شمردن اشتباهات خود و بزرگنمایی اشتباهات دیگران، بسیاری از ما انسان ها را دچار این مشکل کرده است.

منظور شما از بحث چیست

آیا منظور شما از صحبت هایتان به کرسی نشاندن و تحمیل افکار خود به دیگران و گرفتن امتیاز و حق سکوت است یا رسیدن به یک نقطه مشترک و گرفتن نتیجه در زندگی مشترک؟ نداشتن مهارت های لازم، افراد را درگیر مشاجره های ناخواسته می نماید و به جای گرفتن نتیجه مشکلات دیگری به آن اضافه می شود.

کنترل هیجانات:

کنترل هیجانات تنها در بعد منفی و مخرب آن خلاصه نمی شود و گاهی نشان دادن هیجانات مثبت به صورت افراطی می تواند از اثربخشی مذاکره بکاهد .

پرهیز از جبهه گیری:

موضع گیری و گرفتن قیافه حق به جانب یکی از افت های این گونه موقعیتهاست که در این مواقع افراد با وجود نظرات شخصی مخالف باید مانند یک جلسه رسمی عمل کنند و آرامش خود را حفظ کنند و به نظرات یکدیگر احترام بگذارند.

دوری از قهر کردن:

بر اساس مطالعات مشاوره ازدواج قهر یعنی قطع رابطه گفتاری و عاطفی طرفین به مدتی نا معلوم. و شایع ترین رفتاری که طرفین پس از بحث های بی نتیجه از خود نشان می دهند قهر کردن است. این افراد چون مهارت های لازم را برای تبدیل به فرصت سازنده ندارند پس از فروکش شدن جنگ ساعت ها و روز ها با هم قطع رابطه می کنند و چون این جنگ بی نتیجه برنده ای نداشت هرکس برای آشتی پا پیش بگذارد بازنده است ولی این کار اثرات بسیار بدی بر روی خانواده خواهد گذاشت.

آشتی:

قهر ها منجر به آشتی می شوند ولی چگونگی آن در افراد و خانواده ها متفاوت است. ولی آشتی پایدار خواهد بود که توام با عذرخواهی و قبول اشتباهات باشد.

پرهیز از سوء تفاهم ها ئ ذهن خوانی های غلط:

معمولا وقتی طرفین نظر مساعدی نسبت به هم ندارند و یا حساس باشند، هرگونه نظر یا گفتار و عمل طرف مقابل را حتی اگر مثبت باشد، تدید تلقی می کنند و زمینه را برای مشاجره آماده می کنند.

گذشت:

چشم پوشی و گذشت از اشتباهات دیگران موجب شرمندگی و در نتیجه خاموشی رفتار می گردد ولی انتقام جویی و بزرگنمایی خطاها موجب تشدید، تثبیت و تقویت آن ها می شود.

همدلی:

طبق نظر مشاور خانواده همدلی یعنی خود را جای دیگری قرار دادن و نگاه کردن به دنیا از دریچه چشم دیگری است. همدلی در واقع احترام و همسویی از اهداف، خواسته ها ، نظرات و تمایلات طرف مقابل علی رغم داشتن نظری مخالف است تا سد مقاومت و احساسات منفی وی شکسته شده و به عنوان یک انسان احساس حمایت و درک شدن نماید.  در همدلی شما می توانید به عنوان یک گوش شنوا احساسات ئ نیازهای دیگری را درک کرده و شریک آن ها شوید تا فرد احساس کند نظرات، احساسات و شخصیت او مورد قضاوت، بی احترامی، تحقیر و سوء استفاده قرار نگرفته و نیازی به نصیحت و راه حل ندارد.

به رسمیت شناختن تمامیت وجودی یکدیگر:

وقتی اشتباهی از کسی سر می زند ، طرف مقابل شخصیت او را زیر سوال می برد و با به کار بردن الفاظی به او می گوید که بد هستی، و یا آدم نیستی و هیچ وقت درست نمی شوی! و اگر به این صورت تمام وجود خود را در خطر می بیند و موضع دفاعی به خود می گیرد و روی رفتار اشتباه خود پافشاری می کند و چه از روی ترس و تهدید و آشکار یا پنهانی سعی در لجبازی و تکرار رفتار خود می کند و در نتیجه مشکل بیشتر می شود.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حل مشکلاتتان بدون دعوا با مرکز مشاوران در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید و دانش لازم در مورد مهارت های ارتباطی را آموزش ببینید تا بتوانید از زندگی رضایت بخش و لذت بخشی برخوردار باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی