کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

امروزه زن و شوهر ها یکدیگر را به خوبی درک نمی کنند، به همین دلیل در زندگی مشترک شان مشکلات زیادی دارند.

امروزه زن و شوهر ها یکدیگر را به خوبی درک نمی کنند، به همین دلیل در زندگی مشترک شان مشکلات زیادی دارند. بر اساس مطالعات مشاوره ازدواج مردها نمی دانند که چگونه می توانند همسرشان را خوشحال کنند. و زن ها هم نمی دانند که چگونه باید با شوهرشان حرف بزنند و خواسته های خود را مطرح کنند. با توجه به فشار ها و استرس های زندگی مدرن، و نیاز ها و توقعات زن و شوهر ها از یکدیگر، باید برای آن ها وظایف جدیدی را مشخص کنیم تا آن ها بتوانند یکدیگر را بیشتر درک کنند و به یکدیگر کمک کنند.

زنان امروزی نه تنها از شوهرشان انتظار دارند که رابطه خوبی با آن ها داشته باشند و آن ها را درک کنند، بلکه توقع دارند در کارهای خانه به همسرشان بیشتر کمک کنند. و مرد احساس می کند که همسرش قدر کارهای او را نمی داند و کارهای او به چشم نمی آید و چنین مردی احساس بی لیاقتی می کند. زمانی که زنی می خواهد با شوهرش حرف بزند و درد و دل کند باید به او بگوید که انتظار ندارد شوهرش برای او راه حل ارائه دهد و یا این که در کارها خیلی به او کمک کند او فقط می خواهد شوهرش پای حرف هایش بنشیند و چیزی نگوید که سبک شود و در نتیجه مرد در مقابل حرف هایش جبهه نخواهد گرفت. وقتی مرد متوجه می شود که واقعا همسرش از او چه انتظاری دارد، راحت تر می تواند به او کمک کند. وقتی زن و شوهر ها حامی هم هستند و به خواسته های یکدیگر توجه دارند، بیشتر می توانند از زندگی شان لذت برده و به هم کمک کنند. و در نتیجه مرد ها راحت تر می توانند نیازهای همسرشان را برآورده کنند و زن ها نیز به شوهرشان توجه بیشتری خواهند کرد.

مرد ها و زن ها در مقابل استرس چه می کنند؟

وقتی مردی به احساسات خود توجه دارد، احساس قدرت بیشتری می کنند. زنان برای ابراز احساساتشان باید با دیگران حرف بزنند و درد و دل کنند ولی وقتی مردها از چیزی عصبانی و ناراحت هستند، ممکن است قدم بزنند تا استرس خود را خالی کنند و در نهایت می توان گفت که زن و شوهر ها با توجه کردن به این تفاوت ها،حامی یکدیگر باشند.

چرا مرد ها زن ها را درک نمی کنند.

طبق نظر دکتر روانشناس زمانی که مرد مشکلش حل می شود، به آرامش می رسد و خوشحال می شود. و به همین دلیل وقتی همسرش شروع می کند به حرف زدن، او احساس می کند که باید مشکلات همسرش را حل کند تا حال او بهتر شود. اما زمانی که همسرش از پیشنهاد های او ناراحت می شود، از کوره در می رود و در این شرایط به جای این که حال زن بهتر شود و از حمایت عاطفی شوهرش بهره مند شود، استرس و فشار روانی اش بیشتر می شود. و مرد به جای احساس قدرت دچار احساس شکست می شود و فکر می کند که همسرش از راه حل های او خوشش نیامده است. وقتی زن و شوهر چندین بار با این مشکل رو به رو می شوند ، زن دیگر از مشکلاتش برای شوهر حرفی نمی زند و ساکت می ماند تا شرایط از آن چه هست بدتر نشود و این کار باعث می شود که استرس های آن زن در دراز مدت بیشتر شود. چنین زنی نمی تواند ارتباط خوبی با شوهرش داشته باشد و فشارهای روانی او بیشتر از قبل می شود.

وقتی زن ها شوهرانشان را درک نمی کنند.

طبق نظر مشاور خانواده وقتی مردی سعی می کند با تنها بودن به آرامش برسد، اغلب همسرش از رفتارهای او دچار سوء برداشت می شود. او احساس می کند که وقتی شوهرش به خانه برمیگردد دوست دارد با او حرف بزند و درد و دل کند. فکر می کند که شوهرش منتظر است تا او از کارهای روزانه و مشکلاتش بپرسد و نمی داند که شوهرش واقعا به تنها بودن نیاز دارد و دوست دارد مدتی تنها باشد. وقتی چنین زنی به حرف زدن با شوهرش پا فشاری می کند، شوهرش ز او عصبانی شده و به او می گوید تنهایش بگذارد ولی زن دو باره دچار سوء تفاهم می شود. اگر زنی می خواهد که با همسرش رابطه خوبی داشته باشد باید بعد از این که مرد به خانه آمد او را مدتی به حال خود بگذارد و برای صحبت کردن اجبار نکند ولی این مطلب به این معنی نیست که زن خودش را قربانی همسرش کند بلکه منظور این است که باید وقت شناس باشد و در زمان مناسب اقدام به صحبت کند. و بعد از مدتی کوتاه نیز شوهر به خوبی به حرف های همسرش گوش دهد و به دنبال دادن راه حل نباشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یادگیری مهارت های ارتباطی با مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی