کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

آینده ی هر فردی در دستان خود فرد است و ازدواج شروع رابطه از مواردی مهم است

آینده ی هر فردی در دستان خود فرد است و ازدواج شروع رابطه از مواردی مهم است که هم زن و هم مرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل برای داشتن رابطه ای موفق باید در این تصمیم بسیار دقیق باشند و علاوه بر آن اطلاع و آگاهی داشتن از برخی موارد مهم برای زنان برای بهتر شدن رابطه شان اهمیت دارد البته که مواردی برای مردان هم وجود دارد که باید آگاهی داشته باشند اما در این متن به خانم ها اشاره می کنیم تا بتوانند رابطه ای رضایت بخش و لذت بخش را تجربه کنند و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند این موارد عبارت اند از :

خیلی سریع پیش رفتن در ایجاد رابطه ممنوع

طبق نظر مشاور خانواده خوب نمی توانید فردی را مجبور کنید که شما را دوست بدارد و نمی توانید فردی را که آمادگی برقراری ارتباط ندارد به زور به رابطه ای سوق دهید زمانی که در اوایل رابطه ، زمان زیادی را با طرف مقابلتان می گذرانید موفق نمی شوید عیب و نقص های او را ببینید و بیشتر بر شناخت آن فرد تمرکز می کنید اگر در ابتدا احساس می کنید شیفته ی او شده اید این حس طبیعی است زیرا که همه چیز کاملا جدید است اما اگر سریع پیش بروید این احساس می تواند شما را به دردسر بزرگی بیندازد و باید واقع بین باشید و این را بدانید که شما او را کامل نمی شناسید و فقط در حدی می شناسید که به او علاقه مند شده اید و اگر سریع احساساتی شوید ممکن است نتوانید حقایق را به شکل واضح ببینید و وابستگی سریع به یک فرد نقطه سقوط شما خواهد بود و درد سر ها و آسیب های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت زیرا که شما نسبت به همه چیز او بی توجه خواهید شد. برای شناخت افراد عجله نکنید بهتر است به جای این که سریع با او صمیمی شوید کم کم به جلو پیش بروید تا با طرز فکر همدیگر آشنا شوید. اگر در رابطه آهسته و محتاطانه پیش بروید همیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و فرصت های زیادی خواهید داشت تا عیب و نقص های یکدیگر را بشناسید ولی اگر برای این کار عجله کنید امکان این که پشیمان شوید بسیار زیاد است عجله کردن برای ازدواج ویا سریع بچه دار شدن در دراز مدت می تواند به رابطه شما ضربه بزند زیرا به جای این که صبر کنید از روشی استفاده کرده اید که انگار به طرف مقابل تحمیل کرده اید این نکته را باید بدانید که دو طرف باید برای رابطه تصمیم بگیرند که چگونه آن را ادامه دهند.

غر زدن شرایط را بهتر نمی کند.

بر اساس گفته‌ی بهترین روانشناس همان گونه که دوست دارید طرف مقابلتان به شما احترام بگذارد، به او احترام بگذارید و اگر کاری را که همسرتان انجام می دهد دوست ندارید، به او بگویید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند و نمی توانند حدس بزنند که شما چه مشکلی دارید. هیچ مردی نمی تواند تمام چیزهایی که شما می خواهید را به شما بدهد. و هیچ چیز به صورت مطلق بی عیب نیست. گاهی اوقات توقع داریم مردی که با او در ارتباط هستیم همه ی کارها را به نحو احسن انجام دهد و زمانی که شرایط به خوبی پیش نمی رود، به جای این که در مورد آن مشکل صحبت کنیم شروع به غر زدن می کنیم. یک رابطه بر اساس صداقت و گفت وگو کردن شکل می گیرد ولی بسیاری از افراد دشوار می دانند که در مورد مشکل مورد نظر صحبت کنند و به جای آن بر سر مسائل جزیی غر می زنند. اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که در همان لحظه با او صحبت کنید و برای این که شرایط بهتری را ایجاد کنید در مورد احساستان همان لحظه صحبت کنید و برای بعد نگه ندارید و این کار باعث جلوگیری از بحث و جدل می شود. بر اساس مطالعات مرکز مشاوره ازدواج غر زدن و نق زدن فقط باعث می شود که شرایط بد تر شود. برای قدم اول از غر زدن دست بکشید و شروع به صحبت کنید تا شاهد تغییر اعظم آن در رابطه خود شوید. احترام گذاشتن به همسرتان کلیدی است برای داشتن رابطه ای سالم و باعث تقویت رابطه خواهد شد.

شما کامل کننده خودتان هستید.

اگر فکر می کنید به مردی نیاز دارید که شما را کامل کند بهتر ایت مجرد و تنها بمانید و اگر به دنبال فردی می گردید که شما را کامل کند، بزرگ ترین اشتباه ممکن را مرتکب شده اید. این که منتظر بمانید تا فردی را پیدا کنید که شما را کامل کند به مرور زمان شما را کم ارزش خواهد کرد و سرانجام باعث می شود که بار ها و بار ها در یک موقعیت قرار بگیرید تا زمانی که یاد بگیرید وقت با ارزشتان را با خود بگذرانید و انرژی تان را صرف عشق خودتان کنید. این را فراموش نکنید که مهم ترین فرد زندگی تان خودتان هستید. و زمانی که این را یاد گرفتید دیگر به هیچ کس اجازه نمی دهید که فکر کند شما به او نیاز دارید و خیلی راحت تشخیص خواهید داد که آیا رابطه ای که در آن هستید و برای آن سخت تلاش می کنید ارزش حفظ کردن دارد یا نه. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مطب روانشناسی در ارتباط باشید و برای انتخاب بهتر و داشتن رابطه ای مناسب تر آگاهانه پیش بروید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی