کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

احترام یکی از موارد مهم در هر رابطه ای از قبیل زندگی مشترک، خانواده، شغل و ... است

احترام یکی از موارد مهم در هر رابطه ای از قبیل زندگی مشترک، خانواده، شغل و ... است و تاثیر زیادی در روند رابطه ما با دیگران دارد. به همین دلیل در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می تواند در جلب احترام دیگران موثر باشد.

احترام به باورهای یکدیگر:

طبق نظر مشاور روانشناس برای این که به همسرتان احترام بگذارید، نخست باید خلق و خو و خواسته های او را در نظر داشته باشید، دنیای او را درک کنید و بفهمید که او کدام رفتار شما را به عنوان احترام در نظر می گیرد. دنیای مردان معمولا منطقی و استدلالی است و دنیای زنان معمولا احساسی و عاطفی است. راز صمیمیت میان آن دو درک یکدیگر است. بنابراین پذیرش دنیای متفاوت همسران روشی برای احترام به یکدیگر است. مردان در هنگام سختی و فشار دوست دارند در دنیای خود غرق شوند و مشکلات را در عالم ذهن خود حل کنند اما زنان وقتی دچار مشکل می شوند، دوست دارند حرف بزنند. آن ها در واقع با حرف زدن صمیمی می شوند و بعد زنانه خود را تقویت می کنند پس دادن فرصت به آن ها برای حرف زدن نمود احترام به آن ها است. و البته در کنار این حرف زدن نیاز به شنونده فعال دارند. مردان دوست دارند کسی سکوت آن ها را بر هم نزند و در نتیجه گوش کردن به حرف های زنان و راحت گذاشتن مردان در خلوتشان احترام متقابل به شمار می آید. وقتی زنان مشکلات خود را مطرح می کنند، برای این نیست که مشکل را حل کنند، بلکه می خواهند بگویند که خود را خالی کنند. مردان در این زمان نباید راه حل بدهند بلکه فقط باید گوش کنند و با گفتن عبارات کوتاه همسرشان را به حرف زدن تشویق کنند. و همچنین مردان وقتی خسته اند می خواهند که در سکوت باشند پس بهتر است برای مدتی کاری به او نداشته باشید. و همچنین مردان نیازمند اعتماد، پذیرش، قدردانی، تحسین و تایید هستند و اگر زن ها به گونه ای رفتار کنند که مردان احساس کنند که همسرانشان به آن ها اعتماد دارد آن ها را می پذیرند و در کارهای کوچک نیز از آن ها تشکر می کنند و او را تشویق می کنند.

احترام چارچوبی برای روابط انسانی:

بر اساس مطالعات مرکز روانشناسی خانواده همه انسان ها شایسته احترام هستند و راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که احترامی را که سزاوار آن هستید ، به دست بیاورید. مهم ترین عوامل در این زمینه احترام گذاشتن به دیگران، به خود ، داشتن اعتماد به نفس و نترسیدن از تصمیم گیری است. اگر انتظار دارید که دیگران با شما با احترام برخورد کنند اولین قدم این است که با دیگران با احترام برخورد کنید . اگر رفتار غیر محترمانه با دیگران دارید برای آن ها هم احترام گذاشتن به شما دشوار خواهد بود. احترام گذاشتن به دیگران نشانه این است که خود نیز شایسته احترام هستید و اگر به دیگران احترام نگذارید مردم شما را به چشم انسانی بی محبت خواهند دید و این در زندگی مشترک نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

خود را محترم بشمارید.

بر اساس مطالعات مشاوره قبل ازدواج یکی دیگر از عوامل مهم در جلب احترام اطرافیان، احترام گذاشتن به خود است. احترام به خود یعنی درک ارزش وجودی خود و داشتن برخوردی مودبانه و محترمانه با خود است. داشتن رفتار محترمانه با دیگران اهمیت زیادی دارد اما نباید از خودتان چشم پوشی کنید. ممکن است به خاطر کنار آمدن با ناتوانی هایتان خود را تحقیر کنید اما این رفتار به دیگران نشان می دهد که شما ارزش احترام آن ها را ندارید. پس برای جلب احترام دیگران اول باید خودتان به خودتان احترام بگذارید.

اعتماد به نفس و احترام:

داشتن اعتماد به نفس نیز در جلب احترام دیگران تاثیر گذار است. اطمینان از خود، بدون حس تکبر نشان دهنده ی این است که شما قابلیت ها و توانایی های خود آگاهید و قابل احترام هستید. اگر خودتان به توانایی های خودتان باور داشته باشید و اجازه بدهید که دیگران نیز از قابلیت های شما آگاه باشند ، قادر خواهید بود که به راحتی احترام آن ها را به خود جلب کنید. ولی این را هم به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس بیش از حد نیز می تواند برای شما دردسر ساز باشد.

تصمیم گیری و احترام:

داشتن قدرت تصمیم گیری یکی دیگر از جنبه های جلب احترام دیگران است. این عامل نیز با اعتماد به نفس رابطه دارد. چرا که اگر شما از خودتان مطمئن باشید برای گرفتن تصمیم درست در موقعیت های مختلف تردیدی به دل راه نمی دهید. اگر بتوانید با اطمینان و بدون هیچ گونه تردید و دودلی تصمیم گیری کنید، اطرافیانتان به شما اعتماد خواهند کرد البته مشورت با دیگران و نظر خواهی نیز در تصمیم شما موثر است اما در نهایت شما تصمیم گیرنده هستید و اگر بدون تردید بتوانید تصمیم های خوبی بگیرید می توانید احترام دیگران را جلب کنید.

پوشش و احترام:

طبق نظر مرکز روانشناسان شیوه لباس پوشیدن هم در جلب احترام اطرافیان تاثیر مستقیم دارد. البته که لباس پوشیدن توانایی ها و قابلیت های شما را نشان نمی دهد اما افراد معمولا از روی لباس پوشیدن شما قضاوت می کنند. و به همین دلیل همیشه باید برازنده و مناسب مکان هایی که می روید لباس بپوشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی