کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 

زمانی که با کسی اختلاف دارید، باید مراقب صدمه هایی که می بینید باشید.

زمانی که با کسی اختلاف دارید، باید مراقب صدمه هایی که می بینید باشید. زمانی که اختلاف و کشمکش دارید معمولا حالت دفاعی به خود می گیرید و این خود سبب به وجود آمدن مشکلات بیشتر می شود که در ادامه توضیحات بیشتری در این باره می دهیم.

حالت تدافعی بارز:

طبق نظر روانشناس مشاور زمانی که افراد در برابر مشکلات و دعوا و مشاجره آسیب پذیر هستند، همگی در جواب کار ها و گفتار همسرانشان شروع به مقابله می کنند. و این مقابله خود به خود به رفتارهای منفی و انتقاد آمیز ختم می شود و بیشتر اوقات، این مقابله به مثل به صورت سوءتفاهم هایی که ناشی از بد فهمیدن بعضی از مطالب است منجر می شود. دفاع کردن زمانی اتفاق می افتد که تلافی کردن باعث می شود که از یک رابطه یا رفتار برداشت حمله بکنید  در جواب خواهید گفت که شما در هیچ قسمت این ماجرا مقصر نیستید و با ادامه این ماجرا چنگ و ناراحتی بیشتر می شود و مانند این است که روی آتش بنزین می ریزید! رفتار هایی مثل سررنش کردن و پوزخند زدن معمولا یک حالت تدافعی است و توجه داشته باشید که خود را کنترل کنید.

 

همه مشکلات مربوط به شما نیست.

طبق نظر مشاوران خانواده وقتی کسی که شما به او اهمیت می دهید به نوعی عصبانی است و یا ناراحت امکان دارد که فکر کنید که مربوط به شما است ولی این فکر اغلب اوقات ممکن است که اشتباه باشد. زمانی که به طور اشتباه خود را مسئول مشکلات احساسی همسرتان می دانید، خود را درگیر شخصی سازی کرده اید. و وقتی به این حالت می رسید ممکن است احساس استرس کنید و یا حالت تدافعی بگیرید و یا یخواهید که تلافی کنید. هر فردی نکته های حساسی دارد و باید این موارد حساس را کشف کنیم و بدانیم که چه چیزهایی او را عصبانی می کند و یا احساساتش را بر می انگیزاند و از این راه می توانید بفهمید که علت ناراحتی او به مسائل زندگی کربوط است و یا شما و از این راه می توانید همدردی بیشتری با همسرتان داشته باشید به جای این که حالت تدافعی بگیرید و وضعیت بدتری را ایجاد کنید.  نقاط ضعف احساسات قوی و شدیدی را ایجاد می کند و حساسیت ایجاد شده توسط این احساسات ممکن است روی همسرتان بیشتر از شما تاثیر بگذارد زیرا که او حساس تر است. این که شما دلیل غمگین بودن همسرتان را بفهمید و نقاط ضعف او را بشناسید و آن ها را درک کنید، همیشه مورد استفاده قرار می گیرد

صحبت کردن درباره مسائل سخت:

بر اساس مطالعات مرکز روانشناسی ازدواج برقراری ارتباط، پایه و اساس هر رابطه خوب استو وقتی که در ارتباطی، نارضایتی پیش می آید ، لحن و صحبت و کلماتی که استفاده می کنید باعث می شود که به رابطه شما ضربه بخورد. اگر شما با زبان انتقادی و متهم کننده صحبت کنید، به نظر می رسد که می خواهید حالت تدافعی به همسر یا فرد دیگر بگیرید. پیام شخصی و تاثیرات آن در ارتباطات شما باعث می شود که شما و همسرتان در هیچ موردی مقصر و یا متهم نکنید. و با استفاده از این روش شما به وضوح چگونگی احساس خود را در موارد خاص به وضوح بیان کنید یعنی به جای این که جمله ی خود را با تو شروع کنید با گفتن من جمله را شروع کنید. ولی این را بدانید که شما سریع نمی توانید به نتیجه برسید بلکه باید پیوسته آن را تمرین  و مرور ذهنی کنید. زمانی که شما تمام صحبت هایتان را با گفتن تو آغاز می کنید حالت دفاعی می گیرید ولی زمانی که با گفتن من شروع می کنید در واقع هم احساسات خود را نشان می دهید و هم رابطه را به آرامی بهبود می بخشید.

در مواردی ممکن است که فکر کنید 100% حق با شما است ولی اگر که همواره به دنبال اثبات آن باشید اختلاف و کشمکش زیادی به وج.د خواهد آورد زمانی که از این مهارت اسافاده می کنید می دانید که شما حق دارید ولی طرف مقابل را به طور کامل متهم جلوه نمی دهید و باعث می شود که حالت دفاعی نگرفته و ناراحتی و اختلافات بیشتر نشود از این رو درباره این مهارت همواره تمرین کنید تا به شکل عادتی در شما شود و اثرات مثبت آن را در رابطه تان ببینید. برای این که بیشتر و کامل تر متوجه شوید مثالی را در خصوص این مهارت بیان می کنیم. برای مثال به جای این که بگویید تو دیگه منو دوست نداری به شکل پیام شخصب مطرح کنید و بگویید که من احساس نا امنی می کنم، احساس می کنم که احتیاج به توجه بیشتری دارم. و این گونه منظور خود را در قالب جملات غیر متهم کننده بیان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با بهترین مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی