کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

همه‌ی مردم از توجه و تعریف لذت می برند و حتما این موضوع را روی اطرافیانتان امتحان کنید و از او تعریف کنید

همه‌ی مردم از توجه و تعریف لذت می برند و حتما این موضوع را روی اطرافیانتان امتحان کنید و از او تعریف کنید و واکنشش را با دقت مشاهده کنید و به احتمال زیاد خواهید دید که با لبخند پاسخ شما را خواهد داد و روزش را شاد خواهید کرد. در حالی که اغلب ما از مورد تعریف گرفتن خوشمان می آید ولی عمدتا در تعریف کردن از دیگران مهارت کافی نداریم و ضعیف هستیم. طبق نظر مشاور پیش از ازدواج برخی از مردم با وجود این که در ذهنشان دیگران را تحسین می کنند، اما از ترس این که تعریفشان احمقانه به نظر برسد آن را به زبان نمی آورند. و ممکن است که مربوط به دوران کودکی شود زیرا که در آن دوران مورد تعریف و تحسین قرار نگرفته اند و اکنون نیز نا خود آگاه، این الگوی سکوت را ادامه می دهند و البته تاثیر تنبلی و کمرویی را نیز نباید نادیده گرفت. تعریف و تحسین باید صادقانه و دقیق باشد، اما برخی از مردم این زحمت را به خود نمی دهند تا تعریفی این چنین از دیگران نمایند. اگر که به دنبال این هستید که روابطتان را بهتر کنید با تعریف و تمجید شروع کنید.

انواع گوناگون تعریف کردن:

انواع گوناگونی از تعریف وجود دارد و هر کدام به نوعی ارزشمند در روابط هستند و برخی مناسب تر و پسندیده تر هستند. یکی از آن ها تعریف کردن از وسایل و داشته های فرد است. برای مثال می توانید بگویید که ((چه ماشین فوق العاده ای)) و یا ((عاشق پیراهنت شدم)) اگر چه این تعریف ها معمولی و سطحی به نظر می رسند اما اگر عادت ندارید که از همسرتان تعریف کنید می تواند شروع خوبی باشد. مورد بعدی که می توان اشاره کرد، تعریف کردن از ظاهر فرد است مثلا بگویید که(( امروز فوق العاده خوشتیپ شده ای)) این تعریف ها شخصی تر هستند و به همسرتان نشان می دهد که او را جذاب می بینید. طبق نظر بهترین مشاور خانواده همه ما دوست داریم که به خاطر ظاهرمان مورد تعریف و تمجید قرار بگیریم، اما معمولا این نوع تعریف را به جای همسرمان، از دوستان و یا آشنایانمان دریافت می کنیم. ولی بیشتر از هر چیزی ما نیاز داریم که این تعریف ها از سوی همسرمان باشد.

طبق نظر دکتر روانشناس خوب اگر همسر شما از ظاهرتان تعریف نمی کند، به دنبال آن در جای دیگری نباشید. و در این باره با همسرتان صحبت کنید و او را توجیه کنید که چقدر رضایت و خوشحالی اش برایتان اهمیت دارد . سپس به دنبال روش هایی باشید تا همسرتان را در ابراز چنین تعریف هایی تشویق کنید و سپس برخی از این روش ها را دنبال کنید. اگر خودتان نیز از همسرتان تعریف نکرده اید باید دست به کار شوید و از فرصت های خوب تعریف کردن و تحسین صادقانه او به دست می آورید، به خوبی استفاده کنید. سومین تعریف می تواند مرتبط با رفتارهای فردی باشد. زمانی که همسرتان در قبال شما کار خوبی انجام می دهد و یا از خود گذشتگی نشان می دهد ممکن است که چیزی نگویید و آن را نادیده بگیرید ولی این کار اصلا درست نیست و همسر شما کارهای زیادی می کند که مستحق توجه و قدردانی شماست. همه دوست دارند که به خاطر کارهای مثبتی که انجام می دهند مورد تشویق قرار بگیرند. مراقبت از فرزندان، خرید، مدیریت مالی، تمیز کردن خانه و ... همه می تواند دلیلی برای تعریف و قدردانی باشد و در پی این قدردانی ها، احساس دوست داشته شدن می آید. نوع چهارم تعریف که قدرتمند ترین آن است تعریف از شخصیت افراد است. تعریف از ویژگی های شخصیتی افراد مانند مهربانی، شهامت، مسئولیت پذیری و عاقل بودن ممکن است بهترین نوع تعریف باشد و هر نوع تعریفی در جای خود می تواند تاثیر بسیار زیادی در روابط ما داشته باشد.

همانطور که دیدید مچ گیری مثبت در روابط بین زوجین تاثیر بسیار زیادی در بهتر شدن روابط زندگی زناشویی دارد. به عبارتی با استفاده از مچ گیری مثبت هرگونه کار کوچک و جزئی را می بینیم و بابت آن از همسرمان قدردانی و تشکر می کنیم. متاسفانه با گذشت سال های متوالی از ازدواج زوجین این مچ گیری مثبت را از یاد می برند و به جای آن بر سر مسائل منفی مچ گیری کرده و شروع به سرزنش می کنند اما این نوع رفتار به مرور زمان باعث دلسردی زوجین و دوری آن ها از یکدیگر می شود. همانطور که همواره تاکید می کنیم برای حفظ رابطه زناشویی باید همواره برای آن تلاش کنید و هرگز از آن غافل نشوید با یادگیری برخی از مهارت ها شرایط بهتری را برای رابطه تان ایجاد کنید که یکی از آن ها قدردانی و تحسین کردن همسر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت های زناشویی با مرکز تخصصی روانشناسان در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی