کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ازدواج بر عکس رابطه فرازناشویی با فراز و نشیب های زیادی همراه است.

ازدواج بر عکس رابطه فرازناشویی با فراز و نشیب های زیادی همراه است. بعضی روزها احساس می کنید که عاشق هستید و بعضی روزهای دیگر احساس دلتنگی، حواس پرتی، نومیدی و خشم می کنید. طبق نظر بهترین دکتر روانشناس حتی اگر ازدواج با عشق رمانتیک شروع شود، در زندگی روزهایی که همراه با اوج احساس نومیدی و موفقیت باشد وجود دارد. زوج هایی که موفق هستند این مسئله را می دانند و آموخته اند چگونه سختی ها، پستی و بلندی های زندگی را طی کنند. در ازدواجی که همه مسائل مطرح می شوند مشکلات بدون این که برای زن و شوهر دردسرساز باشد به راحتی حل می شود. آن ها راجع به مشکل با یکدیگر صحبت می کنند و می دانند که سرانجام به راه حل قابل قبول دست می یابند، مثل تربیت فرزندان، یا گذراندن تعطیلات، زمانی که زوجین نمی توانند به راحتی حرفهایشان را به هم بزنند، پس از مدتی احساس دوری از هم می کنند و نسبت به یکدیگر احساس خشم و نومیدی می کنند و مشکلاتشان حل نمی شود. در این صورت احتمال این که زوجین وارد رابطه دیگری شوند بیشتر است و در نتیجه بی وفایی رخ می دهد.

آیا طلاق و جدایی گریز ناپذیر است؟

بر ملا شدن بی وفایی موجب غم، اندوه و اضطراب زیادی می شود. و این دسته از زوج ها معتقد هستند که زندگی مشترک و زناشویی شان به پایان رسیده است. موقعی که سختی ها و ناکامی هایی را تجربه می کنید، تفکر شما بسیار تیره و ناراحت کننده است. شوک و ضربه روحی، واکنش بسیار شایع در کشف بی وفایی است. هم فرد بی وفا و هم فردی که بی وفایی همسرش را فهمیده احساس گیجی و سردرگمی می کند. و درست نیست پس از پی بردن به بی وفایی واکنش نشان دهیم، و باید زمانی را برای بررسی مجدد مسئله در نظر بگیریم. و در واقع نمی توانیم واضح و درست فکر کنیم. و موارد زیر را در نظر بگیرید.

اهمیت زمان:

طبق نظر مشاور ازدواج خوب در زمان افشای بی وفایی و پس از آن مهم ترین مسئله این است که عجولانه تصمیم نگیرید. کشف بی وفایی یک زمان بحرانی است. زوجی که سال های زیادی را با هم گذرانده اند و صاحب فرزندانی هستند، دارای تاریخچه طولانی مشترک هستند. اولین باوری که می تواند ذهن آن ها را درگیر کند این است که همسر آن ها دیگر به آن ها علاقه ای ندارد، یا این که این آسیب به زندگی زناشویی جبران ناپذیر است. در حالت خشم و در هیجانی ترین حالت احتمال داشتن دید منطقی به شرایط و امکانات کم است. پس عاقلانه است که تا زمانی که خونسردی خود را بازنیافته اند، از هر گونه اقدام خاص بپرهیزند.

دوسوگرایی عاطفی:

وقتی افراد احساس دو سوگرایی می کنند، هم احساسات مثبت و هم احساسات منفی نسبت به یک فرد، شی یا موقعیت را در دل دارند. ذهن افراد مملو از سوالات بسیاری می شود و دائم در مورد این مسئله که آیا به ازدواجشان خاتمه دهند یا همچنان به زندگی با زوج بی وفا ادامه دهند دچار دو سوگرایی می شوند.

نگرانی های قابل درک:

بر اساس مطالعات مشاوره خانواده سعی کنید در چنین شرایطی با فردی مشاور و متخصص صحبت کنید و دل خود را خالی کنید. صحبت کردن با دوستان و خانواده می تواند روی تصمیمات شما اثر می گذارد و اگر که شما تصمیمی گرفتید تا رابطه را حفظ کنید حرف های آن ها از ذهن بیذون نخواهد رفت و دیدگاه آن ها نسبت به زندگی تان تغییر خواهد کرد به همین دلیل سعی کنید تا با متخصصان مربوطه صحبت کنید تا تصمیم های منطقی تری بگیرید و این دوران را به خوبی پشت سر بگذارید.

آیا رابطه خاتمه می یابد؟

پاسخ مشخصی به این سوال وجود ندارد. بی شک، پی بردن به بی وفایی همسر به صورت یک بحران تجربه می شود. و در این بحران هم ممکن است خشم وجود داشته باشد و هم امید. و این نکته را فراموش نکنیم زمانی که فرد به خیانت پی می برد بی قراری و حتی افسردگی را تجربه می کند، زمانی که شما افسرده هستید، فقط به نیمه خالی لیوان توجه دارید و نیمه پر لیوان را نادیده می گیرید و این نکته را نباید فراموش کرد که زمانی که افراد از خیانت مطلع می شوند نمی دانند که زندگی مشترکشان ادامه خواهد داشت یا نه. برای فرد افسرده دشوار است که به مسائل مثبت خارج از بحران بیندیشد. و این موضوع فرد را درمانده کرده و مانع برداشتن گام های مثبت توسط او می شود. و وقتی این حالات افسردگی به فرد غلبه کند در انجام اعمالی که به بهتر شدن وضعیت او کمک می کند، مردد می شود. و همچنین گفتیم که فرد دچار بی قراری می شود. افرادی که بی قرار هستند به درستی فکر نمی کنند و همسرشان را سرزنش می کنند و توانایی این که با همسرش بنشیند و درباره ای این موضوع صحبت کند، وجود ندارد. ولی افراد در چنین شرایطی باید سعی کنند تا بعد از کمتر شدن هیجان ها و آرام تر شدن نسبت به زندگی شان تصمیم بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تخصصی مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی