کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طبق نظر یونگ ساختار و دینامیک روان انسان نشان می دهد که سوتفاهم ها، اختلاف نظر ها و رنجش ها در هر رابطه عاشقانه عادی است که این موارد اغلب باعث ایجاد تنش و استرس می شود که دعوا را به همراه دارد .

طبق نظر یونگ ساختار و دینامیک روان انسان نشان می دهد که سوتفاهم ها، اختلاف نظر ها و رنجش ها در هر رابطه عاشقانه عادی است که این موارد اغلب باعث ایجاد تنش و استرس می شود که دعوا را به همراه دارد .

ساختار دعواها:

طبق نظر مشاور روانشناس بررسی ساختار دعواها توجه ما را به الگویی متمرکز می کند که در بیشر دعوا ها وجود دارد. و نشان می دهد که بیان رنجش و ناراحتی چگونه می تواند از اختلاف نظر ها به سمت دعوایی جدی پیش ببرد. زمانی که اختلاف نظری پیش می آید و حل نمی شود، تنش بیشتر می شود و تداوم تنش باعث ایجاد سوءتفاهم می شود. و در صورت ادامه باعث استرس می شود و انرژی زیادی را از زوجین می گیرد و می تواند برای هر دو بسیار خسته کننده باشد و ادامه این خستگی روی قابلیت پاشخگویی اثر می گذارد و اگر اختلاف نظر همچنان حل نشود تشدید می شود و به دنبال آن دعوا صورت می گیرد و می توان گفت وجوه منفی ساختار روانی زوجین خود را نشان می دهد که در ادامه به صورت کامل تری آشنا می کنیم.

علل دعواها:

بر اساس مطالعات مشاوره قبل ازدواج بررسی علل دعوا ها بر این فرض استوار است که دعوا نتیجه وقایعی است که پیش از آن اتفاق افتاده استو بررسی محتوای دعوا اغلب اوقات علت یا علل آن را آشکار می کند. چرا برخی مسائل برای برای بعضی از زوج ها مهم هستند، ولی برای برخی دیگر بی اهمیت هستند. و این به خودآگاه و نا خود آگاه ما بستگی دارد که در ادامه فرق آن ها را برای آشنایی بیشتر شما بیان می کنیم.

خودآگاهی و نا خود آگاهی:

بر اساس مطالعات مشاوران خانواده خود آگاهی شامل تمام محتوای روانی است که از آن ها با خبریم و می توانیم به اراده خودمان کنترل و هدایتشان کنیم. ما موقعی آگاهانه رفتار می کنیم که بتوانیم خودمان را با شرایط در حال تغییر وفق دهیم و رویداد هایی که در گذشته رخ داده اند، رویدادهایی که در حال حاضر رخ می دهند و آن هایی که ممکن است در آینده رخ دهند، تشخیص دهیم و از هم متمایز کنیم. ما رویداد ها را به صورت طیف های متفاتی می بینیم نه صرفه به صورت سیاه و سفید. ما می توانیم روی گذشته تعمق کنیم در زمان حال عمل کنیم و یا آینده را پیش بینی کنیم و برنامه ریزی کنیم و در عین حال از روابط بین حال و گذشته و اینده باخبر شویم.

ناخودآگاهی:

از سوی دیگر نا خود آگاه به آن بخش از روان مربوط می شود که بیرون از آگاهی ماست و ما نمی توانیم آن را کنترل و هدایت کنیم وقتی که به شکل خشک، بی انعطاف و کلیشه ای به اوضاع و خوال پاسخ می دهیم و نمی توانیم و نمی توانیم بین وقایع گذشته حال و آینده تماز قائل شویم . کاملا نا آگاهانه رفتار می کنیم. ما با نگرش همه یا هیچ و به طرز سیاه و سفید به خودمان، دیگران و شرایط زندگی پاسخ می دهیم. هر چیزی که می دانیم و در حال حاضر به آن فکر نمی کنیم و یا زمانی می دانستید و فراموش کرده اید و هرچیز غیر عمدی و بدون توجه همه می تواند محتوای نا خودآگاه باشد. نشانه هایی که زوجین عقده های ناخودآگاه را وارد رابطه کرده اند شامل انعطاف نا پذیرب و غلیان احساسات است. و می توان گفت که عقده های نا خود اگاه ایده ها یا تصاویری هستند که با ارزش و اهمیت هستند و از سوی ما طرد شده اند. البته این متن را بر اساس نظر یونگ بیان کرده ایم و شما را با این ساختار و نظریه او در ارتباط با دعواهای زن و شوهری مطرح کردیم که در ادامه به این دو مورد اشاره می کنیم.

انعطاف نا پذیری:

انعطاف ناپذیری می تواند از دو راه مهم متجلی شود. از طریق عباراتی نظیر همیشه، هرگز و همچنین هیچ چیز و به جز. زمانی که ما از اصطلاح همیشه یا هرگز استفاده می کنیم، بخش نا خودآگاه وجودمان در حال حرف زدن است. مانند ((تو همیشه دروغ می گویی)) به جای(( تو اغلب دروغ میگویی)) در این عبارت هیچ اشاره ای به همیشه و هرگز نشده است وقتی که ما دقیقا می دانیم که چه می خواهیم بگوییم و آگاهانه رفتار می کنیم، گفته هایمان حاوی احتمالات هستند و ما به طور واضح از کلمات مختلفی مانند گاهی، اغلب و ... استفاده می کنیم.

استفاده از کلمات هیچ چیز و به جز مطلق گرایی را نشان می دهد و فرد مقابل را به یک ویژگی محدود می کند و طرف مقابل را کوچک می شمارد و حتی اگر بخواهیم تعریف و تمجید کنیم ولی این کلمات را استفاده کنیم نسیز بار منفی خواهد داشت و فرد آن را توهین تلقی خواهد کرد.

غلیان احساسات:

غلیان احساسات نشانه دوم فعال شدن عقده های نا خودآگاه است عواطف ملایم یا شدید ممکن است با شاخص های انعطاف ناپذیرب همراه باشند یا نباشند. هر چقدر که رابطه ای افراد در آن نزدیک تر باشند غلیان احساسات نیز بیشتر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات در زمینه حل مشکلات و کاهش تنش ها و فشار روحی و روانی در روابط با مطب روانشناسان در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی