کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

زوجین برای این که بتوانند زندگی زناشویی موفقی را داشته باشند باید به شناخت یکدیگر و تفاوت هایشان آگاهی پیدا کنند

زوجین برای این که بتوانند زندگی زناشویی موفقی را داشته باشند باید به شناخت یکدیگر و تفاوت هایشان آگاهی پیدا کنند و این برای هر دو جنس یعنی زن و مرد واجب است. در این مقاله سعی می کنیم تا به مواردی اشاره کنیم که زن ها می خواهند همسرانشان بدانند.

  • زن می خواهد درباره مسائل یا برنامه ای با شما صحبت کند، ولی شما موضوع صحبت را عوض می کنیدو یا این که پاسخ های کوتاه می دهید و سکوت اختیار می کنید و یا موضوعی است که زن را رنج می دهد و شما می گویید که نمی خواهید درباره اش چیزی بشنوید. و نا گفته نماند که مردان در هنگام بروز مشکل و تنش ترجیح می دهند که سکوت کنند و تنها باشند ولی اشکال وقتی بروز می کند که طرفتان زن باشد. این کار باعث بروز احساسات بسیار بدی در آن ها می شود. طبق نظر مشاور منظور از حرف زدن درباره هوا، اخبار و .. نیست بلکه صحبت درباره موضوعی است که زن را ناراحت کرده و باعث مشغولیت ذهنی اش شده است. این موضوع می تواند درباره آینده و یا رابطه خودتان باشد و پاسخ به این نیاز زن اهمیت بسیار زیادی دارد. و اگر که این گوش دادن نباشد زن مضطرب و نگران می شود و با خود فکر می کند چه نوع مسئله ای باعث شده شوهرش این گونه در خود فرو رود و زن احساس نا امنی می کند و فکر می کند که همسرش از هم صحبتی با او لذت نمی برد و اگر اجبار کند که همسرش با او حرف بزند زورگو و لجباز به نظر خواهد آمد و اگر که نتواند این نیاز را به درستی پاسخ دهد از این که همسرش به نیازهایش توجه نکرده ناراحت می شود و از او عصبانی و متنفر می شود.

راحل چیست؟

بر اساس گفته‌ی مشاوران ازدواج زمانی که در برابر حرف زدن همسرتان واکنش نا مطلوب نشان می دهید، به خود بگویید که احساس او سلطه جویی و کنترل امور نیست و او می خواهد با شما ارتباط برقرار کند و همچنین سکوت نکنید و نیاز زن برای صحبت را درک کنید و اگر در آن لحظه نمی توانید گفت و گو کنید زمان خاصی را برای آن معین کنید و بعدا حتما حرف بزنید. و به یاد داشته باشید که هر چقدر گفت و گو را به تعویق بیندازید اوضاع بحرانی تر خواهد شد و موضوع هر چه که باشد سریع به آن رسیدگی کنید و بدانید که تعویق گفتگو شرایط را بد تر می کند.

  • زن نیاز خود را به شما می گوید ولی شما با خود می گویید که این نیاز چندان اهمیتی ندارد و می گوید که از رابطه رازی نیست و احساس خوشحالی نمی کند ولی شما گوش نمی دهید و با خود می گویید که بیش از حد غر می زند. و زن مکن است برای چندین بار درباره این مسائل صحبت کند و او احساس خواهد کرد که او را نادیده می گیرید و به حرف هایش اهمیتی قائل نیستید. و به همین دلیل نباید تحت فشار بگذارید تا مجبور به جدایی ، سردی جنسی و غر زدن شود و شما را وادار کند که به حرف هایش گوش کنید. و در واقع مردان زمانی که به حرف های زنان گوش نمی دهند زن احساس می کند که او را دوست ندارید و او را جدی نمی گیرید و احترامی به رابطه نمی گذارید و هر چقدر نیازهای زنان را نادیده بگیرید به سختی می توانید رضایتش را جلب نمایید.

راه حل چیست؟

بر اساس مطالعات مشاوره خانواده به خواسته ها و نیازهای زن توجه کید و سعی کنید روی آن ها تمرکز کنید و آن ها را جدی بگیرید و بدانید که نیازهای آن ها از سر حماقت و تفریح نیست و برای حفظ رابطه تلاش می کنند.

  • زمانی که در برابر خواسته های همسرتان مقاومت می کنید و خلاف آن را انجام می دهید و برای این که خواسته های همسرتان را فشار و اجبار می دانید، از دست او عصبانی می شوید و واکنش نشان می دهید و توصیه ها وپیشنهادات و کمک های همسرتان را راه هایی برای کنترل و سلطه او بر خود می دانید و گفته های منطقی او را نادیده می گیرید. زن از شما می رنجد و احساس می کند که دوستش ندارید و با مقاومت در برابر نظرات و پیشنهادات او را مایوس و سرخورده می کنید.

راه حل چیست؟

در پی جنگ و نبرد با همسرتان نباشید شما می توانید به همسرتان نه بگویید ولی نه در همه ی مواقع . طغیان نا خودآگاه و خودکار در برابر تمام خواسته های او به وخامت اوضاع پیش می رود و اکر چنین وضعی را در رابطه تان ایجاد کنید بیشتر به میدان نبرد تبدیل می شود. وقتی احساس سرکشی و طغیان می کنید به خود بگویید قصد کنترل شما نیست و نمی خواهد که پسر بجه های فرمانبردار و مطیع بسازد و او تلاش می کند با شما رابطه برقرار کند و افکار و احساساتش را با شما در میان بگذارد و نزدیکی و صمیمیت را بیشتر کند و بر تفاهم و هماهنگی تان بیفزاید.

  • بیشتر مردان در خواست آرامش زن را با در خواست راه حل اشتباه می گیرند. وقتی که زن ناراحت است همسرش به دنبال راه حل می گردد و فکر او مشغول یافتن راه حل مشکل می شود. و ناراحتی زن را واکنشی افراطی می داند و نیاز زن به حمایت شدن را نادیده می گیرد و مرد از این که ناراحت است به خشم می آید و زن را ناراحت تر می کند

راه حل چیست؟

با خود بگویید که مجبور به نجات زن یا حل مشکلات او نیستید و زن می خواهد حمایت و همراهی شما را احساس کند پس او را در آغوش بگیرید و مهربان باشید و از حمایت خود مطمئن سازید و اگر راه حلی به ذهنتان رسیده به او بگویید که آیا می خواهد راه حلتان را بشنود یا نه. و این را بدانید که او به حمایت و گوش شنوا احتیاج دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز روانشناسان در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی