کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طرح خواسته ها و توقعات، پیش از ازدواج می تواند سلامت رابطه زناشویی تان را تضمین کند

طرح خواسته ها و توقعات، پیش از ازدواج می تواند سلامت رابطه زناشویی تان را تضمین کند و احتمال جدایی و اختلاف و درگیری های آینده را کم کند. در ادامه برخی از موارد مهم که معمولا در آینده ی زوجین درگیری به خاطر آن مسائل بیشتر است را مطرح می کنیم. این توافقات عبارت اند از:

رویکرد درستی از مسائل مالی به دست آورید.

طبق نظر روانشناسان ازدواج توقعات پیش از ازدواج معمولا به مسائل مالی محدود می شوند و شما و طرف مقابلتان باید درست درباره ی آن چه که می توانید هزینه کنید درست و واضح حرف بزنید. و مطمئن باشید که هر چقدر در دوران نامزدی و عقد و همچنین ازدواج راستگوتر باشید، آرامش بیشتری خواهید داشت و از رابطه تان لذت بیشتری خواهید برد. همه ی گفت و گو ها را به لحظه آخر منتقل نکنید و تا یک هفته قبل از مراسم عقد صبر نکنید. تصور نکنید که در طول زندگی و با مقتضیات زمان مسائل مختلف حل می شوند. همسرتا ن حق دارد تا پیش از ازدواج با شما و خواسته هایتان آشنا شود وبهترین دوران برای توافق در بیشتر زمینه ها همان دوران پیش از ازدواج است. دروغ نگویید و سعی نکنید که خودتان را پولدار تر و قانع تر نشان دهید و سعی کنید که در دوران پیش از ازدواج درباره ی همین موضوع با یکدیگر صحبت کنید.

صحبت درباره ی خودتان

طبق نظر مشاور خانواده آن چه در یک رابطه ی موفق نیاز است سازش و توافق برای موضوعات مختلف است. و بهتر است که درباره ی تمام توقعاتی که در زندگی مشترک برایتان مطرح است صحبت شود که بعدا با مشکل مواجه نشوید. این مسلم است که نمی خواهید در دوران پر هیجان و شاد آشنایی، با گفتن بعضی از واقعیت های تلخ یا سخت، رابطه تان تیره و تار شود اما یادتان باشد که یک رابطه سالم زمانی ایجاد می شود که بتوانید در مورد تمام ترس ها و نگرانی هایتان حرف بزنید و درک شوید. اگر انتظار دارید همسرتان فردی قابل  اعتماد و اتکا باشد، درباره ی خودتان صحبت کنید.

صحبت درباره ی بندهای عقد نامه

شما ممکن است تعریف خاص و ویژه ای از ازدواج و فراتر از بندهای معمول عقد نامه و یا عرف داشته باشید. بدون ترس آن ها را مطرح کنید و ایده هایتان را در میان بگذارید. ولی این را فراموش نکنید که مواردی که مطرح می شود باید در حد توان و قابلیت های یکدیگر باشد نه انتظارات نا معقول و غیر منطقی.

تشویق به صحبت درباره‌ی آینده:

همسر آینده ی خود را تشویق کنید تا درباره ی خواسته ها و تصوراتش در مورد آینده حرف بزند. از مطرح کردن آرزوهای دور و دراز نترسید. به هر حال هر هدف و ارزویی که دارید باید روزی له آن نزدیک شوید و همسر آینده تان باید بداند که چه تصوری از آینده دارید و اگر امروز مطرح کنید بعد از ازدواج دچار سوء تفاهم و تناقض نمی شوید.

تبیین جایگاه خانواده:

با رشد و آگاهی های اجتماعی، دخالت های خانوادگی یکی از مهم ترین دلایل به هم خوردن رابطه ها و شدت گرفتن اختلافات در ازدواج است. لازم نیست به همسرتان همه جزییات پیرامون اعضای خانواده تان را بگویید و یا ضعف های رفتاری پدر و یا مادرتان را با انتقادهای شدید مطرح کنید. بهتر است همسرتان را از میزان وابستگی تان به خانواده آگاه کنید. قبل از ازدواج هر نوع خواسته و رفتار یا ویژژگی خاص را که در نظر دارید، باید با همسرتان مطرح نموده و به توافق برسید که پس از شروع زندگی باعث ناراحتی و دردسر نشود. این که فکر کنید هر نوع تغییری به دلخواه شما انجام خواهد شد درست نیست و امکان ندارد.

توافق بر سر دیدگاه ها و اعتقادات مذهبی:

توافق بر سر دیدگاه ها و اعتقادات مذهبی هم بسیار مهم است. در این زمینه نیز محکم قدم بردارید و اگر روشن فکر نیستید، ادعای روشن فکری نکنید و خود را به صورت دیگر نشان ندهید زیرا که بعد از ازدواج اختلافات بسیار شدت خواهد گرفت. همانطور که قبلا گفتیم صداقت و راستگویی در این دوران بسیار اهمیت دارد.

فراموش نکنید که پرداختن به این موضوع ها ممکن است شما را مضطرب و نگران کند و احساس بی اعتمادی و ترس از دست دادن کسی را که دوستش دارید بسیار طبیعی است. اما نگران نباشید . طبق نظر روانشناس هدف از گفتگو رسیدن به توافق ها و تفاهم است. حتی اگر شما با فرد مورد علاقه تان تفاوت داشته باشید باز هم می توانید به تفاهم برسید. زیرا که وجود برخی تفاوت ها به دلیل این که شما در خانواده های مخلف و به سبک های کاملا متفاوت بزرگ شده اید و نمی توان زوجی را پیدا کرد که مثل هم باشند . اما اگر که ببینید تفاوت های شما و طرف مقابل بسیار زیاد است و هیچ گونه سازشی وجود ندارد و موارد خطر بسیاری را در ارتباط می بینید، نباید بی اهمیت از آن ها بگذرید و باید در تصمیمتان جدی باشید.

با دقت عمل جلو رفتن نیز ممکن است در زندگی مشترک اتفاقات غیر منتظره ای رخ دهد و با مشکلاتی رو به رو شوید ولی این اختلاف ها در هر زوجی وجود دارد و نباید نگران باشید. بلکه باید شیوه های درست مدیریت نعارض و حل مسائل را یاد بگیرید تا دچار ناراحتی و نا کامی نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مطب مشاوران در تماس باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی