کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

زمانی که توانایی مان در ابراز وجود کاهش می یابد، ما به کار ها و حرف های خودمان و دیگران اهمیت نمی دهیم و این باعث ایجاد مشکل در رابطه مان می شود در ادامه به 5 نکته مهم اشاره می کنیم که عبارت اند از:

زمانی که توانایی مان در ابراز وجود کاهش می یابد، ما به کار ها و حرف های خودمان و دیگران اهمیت نمی دهیم و این باعث ایجاد مشکل در رابطه مان می شود در ادامه به 5 نکته مهم اشاره می کنیم که عبارت اند از:

 

توجه کردن به خود:

طبق نظر مشاور روانشناس وقتی ما ارتباط تنگاتنگی با خواسته های خود حفظ می کنیم، وقتی می توانیم به خواسته های خود توجه کنیم و آن ها را برآورده سازیم، دقیقا می دانیم چه چیزی را می خواهیم یا چه چیزی را نمی خواهیم. شناخت خودمان، باعث می شود که به دنبال راه هایی برای شاد و خوشحال بودن باشیم. و برعکس عدم شناخت خواسته ها و نیازهایمان ما را دچار آشفتگی و سستی می کند. بسیار حائز اهمیت است که مرتب از خود در مورد افکار و احساساتمان سوال کنیم. و اگر بتوانیم آن ها را وارد ضمیر نا خودآگاه خود کنیم به راحتی می توانیم آن ها را ابراز کنیم.

بیان افکار:

بیان افکار یعنی ابراز وجود از طریق افکار، نظرات، سلایق، اولویت ها، ارزش ها، اعتقادات، تجربیات، مشاهدات، بینش، برنامه ها و آرزوها است. وقتی با صحبت از خود ، تصورات و تجربیات خود را با آن ها در میان می گذاریم، به دیگران این امکان را می دهیم که ما را پیدا کنند. آن ها تصویر منطقی تری از ما ارائه خواهند داد که هویت و روابط مان با آن ها را مستحکم می کند.

بیان احساسات:

بر اساس مطالعات مشاوره پیش از ازدواج بیان احساسات، بیان آن چیزی است که در دل داریم و حس می کنیم. بیان احساسات، هیجانات را بروز می دهد و اطلاعاتی در خصوص تغییرات کیفیت روابطمان با دیگران را در اختیارشان قرار می دهد. همه ی ما نیاز داریم که صحبت کنیم و خصوصا نیاز داریم که درباره خودمان صحبت کنیم. زمانی که محتاطانه عمل می کنیم، و به خاطر کمبود اعتماد به نفس و ... غم و شادی هایمان را با دیگران تقسیم نمی کنیم، فرصت گفتگو را از خود می گیریم. و در این شرایط توانایی ارتباط دوستانه را از دست خواهیم داد. وقتی درباره ترس هایمان صحبت می کنیم، می توانیم موارد معقول را از نا معقول جدا کنیم و مواردی را که ذهنمان را آزار می دهد را حل کنیم. بحث و گفتگو باعث می شود که همه چیز واضح و شفاف شود. صحبت کردن کمک می کند تا ما یک واقعیت تلخ را بپذیریم و زمانی که از مشکل مان صحبت می کنیم و لحظه ای به یک دوست اعتماد می کنیم، کمی سبک می شویم. زمانی که ناراحت هستید، حرف بزنید و کاری را که دوست دارید را انجام دهید. بیان آزادانه احساسات نیرو های مخرب را از بین می برد.

بیان خواسته ها و تمایلات:

طبق نظر بهترین مشاوران خانواده این به معنای شناخت انتظارات، نیاز ها و تمایلاتمان است. این که از دیگران بخواهیم ما را خوشحال کنند و یا چیزی را که نیاز داریم را به دست بیاوریم و یا بعد از این که به آن ها می گوییم که اعمال و رفتار آن ها آزارمان می دهد، از آن ها بخواهیم که رفتار خود را تغییر دهند. اولین و مهم ترین گام برای خوشحال کردن خودمان، بیان خواسته ها و نیازهایمان است. و اگر چیزی را نخواهیم، به دست نخواهیم آورد. زمانی که دلخور، ناراضی، مضطرب و نگران هستیم، این اضطراب برای ما و برای کیفیت روابطمان مناسب نیست. وقتی ثابت می کنیم که می توانیم واکنش نشان دهید و بی تفاوت نیستیم، به اطرافیانمان آموزش می دهیم که اجازه ندارند از یک حد مجاز فراتر بروند و در غیر این صورت با آن ها برخورد خواهد شد.

ارزیابی خود به صورت بی طرفانه:

در این مهارت ما یاد می گیریم که قدرت آن را داشته باشیم که بدون شرمندگی در مورد خودمان نظر بدهیم و همچنین نگاه خیر خواهانه به خود داشته باشیم. به عبارتی توانایی و استعداد ما در ارزیابی خودمان با روشن بینی و آگاهی است بدون آن که از ارزش خود بکاهیم. ما باید خودمان را دوست داشته باشیم و خودمان را هر طور که هست بپذیریم و ما باید به همان اندازه به خوبی، با احترام و خوشرویی رفتار کنیم که با دیگران رفتار می کنیم. و یاد بگیریم که آن چه را که اصول اخلاقی به ما می آموزند تا نسبت به دیگران انجام دهیم، برای خود نیز به کار ببریم. و سعی نکنیم که اشتباهات و خطاهایمان را مخفی کنیم. به مقدار بسیار زیادی می توانیم از کشمکش و نزاع جلوگیری کنیم وقتی می توانیم بگوییم که ((اعتراف می کنم که عصبانی شدم و بد حرف زدم.)) و یا ((خیلی خوب رفتار نکردم، عذر می خواهم)).

ما در اجتماع زندگی می کنیم و به دیگران نیاز داریم. نیاز داریم که در صلح و آرامش زندگی کنیم. نیاز داریم که دوستمان داشته باشند و مورد توجه باشیم و مورد احترام باشیم. و حرف هایمان را بشنوند و درکمتن کنند. و همچنین به صحبت کردن نیاز داریم به این که افکار و احساساتمان را به زبان بیاوریم. می توان گفت که شکست نتیجه ی نیازهای برآورده نشده است و یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن استرس است و بستر خشونت را فراهم می کند. برآورده کردن خواسته هایمان البته خواسته های منطقی از بروز بسباری از عصبانیت ها و خشم جلوگیری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مطب روانشناسان در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی