کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

وجود اختلافات در هر رابطه ای طبیعی است ولی اجازه ندهید که آزردگی، توهین و یا سوء تفاهم روی هم انباشته شود و هر بار چنین احساسی داشتید بررسی کنید

وجود اختلافات در هر رابطه ای طبیعی است ولی اجازه ندهید که آزردگی، توهین و یا سوء تفاهم روی هم انباشته شود و هر بار چنین احساسی داشتید بررسی کنید طبق مطالعات مشاوره روانشناسان زوج های موفق می دانند که  فرایند بررسی اختلاف ها و رسیدن به نتایج رضایت بخش انسان ها را از هم جدا نمی کند، بلکه باعث می شود بیشتر به هم نزدیک شوند اگر مشکلی که در رابطه به وجود می آید را نادیده بگیرید و کوچک بشمارید و در زمانی که اصلا خوشحال نیستید لبخند مصنوعی بزنید، نا خود آگاه دیواری مستحکم از رنجش میان خود و همسرتان می کشید و اگر این دیوار غیر قابل نفوذ شود، رابطه فرو می ریزد. به این منظور در ادامه به مواردی اشار می کنیم که بسیاری از زوجین آن ها را انجام می دهند بدون این که از ضرر آن به رابطه شان آگاه باشند.

بازی سکوت و حدس زدن ممنوع

طبق نظر روانشناس قبل ازدواج زوجین باید راحت باشند و احساسات خود را بیان کنند. چنین فردی احساس خود را به همسرش می گوید تا پیوند عمیق تری با او ایجاد کند. همسرش نیز آزادانه احساس خود را بیان می کند. احساساتی که همسران به یکدیگر ابراز می کنند، همیشه دلپذیر نیست. گاهی این احساسات خیلی منفی و گاهی نیش دار هستند، اما به این ترتیب حداقل می دانید که همسرتان چه احساسی دارد و چه فکری می کند. اگر مشکلات رابه درون خویش افکنید و احساسات خود را بروز ندهید بین هر دوی شما فاصله و سردی حاکم می شود. اگر فاصله بگیرید و پنهان کاری کنید همسرتان باید احساس شما را حدس بزند. حدس و احتمالات غلط منجر به نتیجه گیری های غلط و سوء تفاهم های جدی می شود . زوجین برای داشتن رابطه موفق باید ارتباط خود را با یکدیگر حفظ کنند و از آن غافل نشوند.

 

از ذهن خوانی دوری کنید.

افراد باید بدانند که نه خود و نه همسرشان نمی توانند فکر دیگری را بخوانند. مثلا اگر این که به نظرتان می آید همسرتان شما را نادیده گرفته یا به حد کافی از شما حمایت نمی کند از دستش نا امید شده باشید مشکل می تواند قصور خود شما در بیان نکردن احساساتتان باشد. شاید از او انتظار دارید که احساس شما را بداند و بدون این که به او چیزی بگویید، او پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر از همسرتان انتظار دارید ذهن و احساسات شما را بخواند، انتظاری غیر واقع بینانه دارید و هر چقدر هم که به همدیگر نزدیک باشید نمی توانید افکار یکدیگر را بخوانید. همه ما گاهی حواس خود را از دست می دهیم پس هر فردی باید خودش احساسش را بیان کند. آگاهی از طریق بیان احساسات و افکار پدید می آید نه از طریق انتظار کشیدن برای این که همسرتان به شکل جادویی بداند چه می خواهید و چه احساسی دارید. باید حرف هایتان را بزنید و هر چه که می خواهید را به همسرتان بگویید . این مهارت مستلزم تمرین بی وقفه است تا بتوانید به خوبی احساسات، نیاز ها و خواسته هایتان را مطرح کنید. تمرین برقراری رابطه و شناساندن خواسته هایی که ا رابطه دارید، باعث شناخت بیشتر شما از یکدیگر و در همین روند باعث نزدیکی بیشتر دو نفر به هم می شود.

مدیریت هیجان:

طبق نظر مشاوران خانواده فردی که هوش عاشقانه دارد نه تنها هشدارهای هیجانی خود را خیلی خوب می فهمد بلکه توانایی داوری میان آن چه احساس می کند و این که چگونه با رفتارش احساسش را تخلیه می کند را نیز دارد. او می داند که به دلیل وجود هیجانی شدید، نباید احساسش را به شکل مخرب و آزار دهنده ابراز کند و می داند که اتفاقی افتاده است و باعث نارحتی او شده ، باید بررسی شود.

آیا ما مسئول احساسات خود هستیم؟

شما و فقط شما هستید که مسئول احساس و هیجان خود می باشید. حواستان باشد که این احساس مسئولیت در آن چه به همسرتان می گویید منعکس شود. به جای این که بگویید ((تو من را عصبانی می کنی)) بگویید دارم عصبانی می شوم. و به این ترتین نشان می دهید که خودتان مالک احساس و هیجان خود هستید. مطمئنا با چنین تاییدی واکنش منفی را که ممکن بود زمانی که او را مقصر احساس خود می دانستید بگیرید، نخواهید گرفت. بیشتر شدن احساس مسئولیت در برابر احساس، رفتار و افکار، نشانه رشد و عملکرد درست رابطه عاشقانه است.

هیجان و سلامت:

بیان صحیح هیجانات به معنی آزاد کردن تنش هایی است که به خاطر هیجانی شدید در جسم به وجود می آید. اگر هیجان خود را نادیده بگیرید، در مقابل آن سد ایجاد نمایید و یا انکارش کنید، خود را در تنش و استرس همیشگی نگه می دارید. هیجان ابراز نشده موجب اخم پیشانی می شود و اعصاب را تحت فشار قرار می دهد. احساس درد در سینه و درد شکمی و .... از نشانه های آن است. زوج هایی که رابطه سالمی دارند نسبت به کسانی که رابطه معیوب دارند، از سلامت جسمی بالاتری برخوردارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک روانشناسی انتخاب نو برای حل مشکلات رابطه تان در ارتباط باشید و زندگی زناشویی موفق و عشق پایدار را تجربه کنید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی