کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

میل جنسی همانند سایر انگیزه های بنیادین آدمی بخش جدایی نا پذیر ماهیت زیستی، روانی و اجتماعی اوست

 

 

میل جنسی همانند سایر انگیزه های بنیادین آدمی بخش جدایی نا پذیر ماهیت زیستی، روانی و اجتماعی اوست و چگونگی ارضای این انگیزه نقش مهمی در سلامت فرد و اجتماع و دستیابی به آرامش و آسایش دارد. شناخت ناصحیح انگیزه جنسی و شیوه های درست و اخلاقی ارضای آن ممکن است موجب نابسامانی های اجتماعی شود. تحقیقات نشان می دهد که نارسایی های جنسی ارتباط تنگاتنگی با مشکلات اجتماعی مانند بیماری های روانی و طلاق دارد و تجاربات جنسی نا مطلوب به هر علتی که ایجاد شوند، پیامدهای منفی بسیاری خواهند داشت. طبق نظر مشاور خانواده اصلی ترین نهاد جامعه و مهم ترین واحد بافت اجتماعی خانواده است. و امروزه تلاش برای ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری، از خانواده آغاز می شود. نقش خانواده در توسعه اجتماعی بسیار مهم است و در خانواده هایی که زن و شوهر با هم تفاهم دارند و از زندگی احساس رضایت می کنند، کارکرد مناسب تری دارند. در این راستا به اهمیت سلامت جنسی در خانواده می پردازیم.

رسیدن به تفاهم فکری:

از آثار مهم رضایت جنسی همسران دستیابی به تفاهم فکری و درک آن ها از یکدیگر و در نتیجه استحکام و تداوم زندگی مشترک است. به بیان دیگر می توان گفت که رفتار جنسی، از جنبه های اساسی در زندگی زناشویی و اجتماعی به ویژه برقراری رابطه جنسی صحیح از مهم ترین عوامل حسن تفاهم همسران است که نبود آن زمینه ساز بسیاری از مشکلات و ناسازگاری های خانوادگی خواهد شد و پیامدهای ناشی از آن همواره به بروز واکنش خشم و پرخاشگری یا بی وفایی و خیانت برخی همسران می انجامد.

انعطاف پذیری عاطفی:

برخی از تحقیقات به ارتباط رضایت جنسی با نگرش مثبت و صحیح به رابطه جنسی، انعطاف پذیری عاطفی در مقابل شریک جنسی و نقش تعدیل کنندگی ویژگی های شخصیتی بر رابطه رضایتمندی زناشویی و رضایت جنسی اشاره شده است.

ایجاد صمیمیت در روابط عاشقانه:

از عوامل عاطفی اثر گذار در رضایت جنسی همسران روابط صمیمانه و عاشقانه آن هاست اما رضایت جنسی آن ها نیز صمیمیت و عشق را میان همسران دوام می بخشد و در واقع، رابطه صمیمیت و رضایت جنسی،دوسویه است.

ثبات، استواری و تداوم زندگی مشترک:

رضایت جنسی بالا موجب افزایش کیفیت زندگی زناشویی شده و در نتیجه، به افزایش ثبات زناشویی در زندگی می انجامد. برخی روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که روابط جنسی همسران نقش به سزایی در استواری زندگی زناشویی به خصوص در سال های اولیه زندگی مشترک دارد. همچنین وجود روابط جنسی رضایت بخش بین زن و شوهر از عوامل موثر در بقای خانواده و خشنودی و سلامتی آن محسوب می شود و در واقع رضایتمندی از رابطه جنسی از عوامل مهم رضایت از رابطه زناشویی و عمل جنسی رضایت بخش، عاملی برای تحکیم خانواده و به دست آوردن و تثبیت فرهنگ استوار است.

همچنین وجود رابطه جنسی مطلوب و رضایتمندانه همسران، نقش بسیار مهم و اساسی در موفقیت و پایداری کانون خانواده نیاز دارد که زن و شوهر در پایداری این بنا تلاش لازم را داشته باشند.

رضایت از زندگی:

در نظریه های مبتنی بر رضایت جنسی و زناشویی، رابطه جنسی مهم ترین عامل تعیین کننده رضایت از زندگی زناشویی شناخته می شود و در تحقیقات فراوانی به تاثیر رضایت جنسی در رضایت زناشویی اشاره شده است. ازدواج موفق زمینه ساز فضای مناسب برای تبادل احساسات و عواطف مثبت همسران است، که در آغاز زندگی مشترک رضایت بالایی را درک می کنند از این رو توانایی درک و پذیرش افکار، احساسات و عواطف یکدیگر در زندگی زناشویی با احساس رضایتمندی بیشتری همراه است. و در واقع می توان گفت که افراد دارای رضایتمندی جنسی بالا در زندگی زناشویی نیز رضایت بیشتری دارند و در ادامه رضایت از زندگی آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

ایجاد محبت و افزایش آن:

محبت لازمه ی زندگی و تداوم بخش آن است و میان محبت و رضایت جنسی رابطه مستقیمی وجود دارد و هر یک بر هم اثر مثبت و فزاینده دارند. طبق دیدگاه بسیاری از روانشناسان ازدواج محبت برترین زبان مشترک در زندگی زناشویی محسوب می شود به طوری که باعث هدف گذاری در روابط زناشویی می گردد. به همین دلیل آن چه در ازدواج های پریشان وجود ندارد، ابراز محبت و توجه است.

تقویت روابط حمایت کننده:

حمایت همسران در همه امور زندگی ، احساس تعلق را در آنان افزایش می دهد و رضایت جنسی نیز احساس حمایت را در آن ها تقویت می کند.

همدلی:

طبق نظر روانشناس از آثار دیگر ایجاد همدلی در همسران است. همدلی احساس تعلق،رابطه عاطفی و ابراز آن از طریق کلام و رفتار است که به صورت رضایت از چگونگی روابط عاطفی با همسر و میزان درک یکدیگر در هنگام بروز غم و مشکلات است.

حفظ و تداوم رابطه جنسی:

روابط جنسی مطلوب همسران زمینه ساز افزایش و حفظ روابط جنسی می شود. درمانگران مسائل زناشویی، کیفیت پیوند جنسی زن و شوهر را مهم ترین عامل تعیین کننده رضایت جنسی می دانند و در واقع رضایت از پیوند جنسی به حفظ پیوند زناشویی پایدار کمک می کند. زمانی که زن و شوهر از زندگی زناشویی خود رضایت داشته باشند، خانواده استوار خواهد بود و مشکلات را در واقع به خوبی حل می کنند و از آسیب هایی که در هر رابطه ای به وجود می آید، در امان باشند. برای کسب اطلاعات بیشر برای حل مشکلات جنسی تان با مطب مشاوران در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی