کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

شخصیت ضد اجتماعی؛ یک اختلال شخصیتی مخرب اجتماعی است که می تواند آسیب زننده باشد. دلیل این آسیب این است که افراد افراد مبتلا به اختلال اضطراب ضد اجتماعی، دیگران را دستکاری می کنند تا به آنچه می خواهند برسند.

شخصیت ضد اجتماعی؛ یک اختلال شخصیتی مخرب اجتماعی است که می تواند آسیب زننده باشد. دلیل این آسیب این است که افراد افراد مبتلا به اختلال اضطراب ضد اجتماعی، دیگران را دستکاری می کنند تا به آنچه می خواهند برسند. این اختلال، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده و تحقیقات، متاسفانه تا سن 18 سالگی قابل تشخیص نیست و علائم ممکن است پس از 40 سالگی کاهش یابد. اختلال شخصیت ضد اجتماعی تقریباً 2/2 تا 3 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. مردان شش برابر بیشتر از زنان به این اختلال مبتلا می شوند. در حالی که اختلالات شخصیت ممکن است ریشه در تجربیات دوران کودکی داشته باشد، اختلال شخصیت ضداجتماعی به وضوح با رفتار دوران کودکی مرتبط است - تقریباً 40٪ از کودکانی که اختلال سلوک در دوران کودکی دارند استانداردهای تشخیص  این  اختلال را در بزرگسالی ایجاد می کنند . تصور می شود که ژنتیک نقش مهمی در علت شناسی آن ایفا می کند. داشتن یکی از اعضای خانواده مبتلا به این اختلال، خطراتی را که برای سایر اعضای خانواده نشان می دهد افزایش می دهد.

از جمله «گفته‌هایی» که نشان می‌دهد ممکن است یک فرد به این اختلال قابل تشخیص بالینی مبتلا باشد، عدم توجه به نحوه تأثیر اعمالش بر دیگران است. اگر آنها هدفی را در ذهن دارند، ابزار آنها برای رسیدن به آن، تنها منعکس کننده تمایل آنها برای رسیدن به آنچه می خواهند است - بدون توجه به پیامدهای بالقوه برای دیگران. اگر برای رسیدن به اهدافشان فریبکاری لازم باشد، در فریب دادن دیگران تردیدی ندارند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، در گفتن دروغ های صریح برای رسیدن به آنچه می خواهند مشکل چندانی ندارند. آنها همچنین ممکن است برای امنیت خود و دیگران ریسک کنند و وارد فعالیت خطرناک یا حتی جنایتکارانه شوند. آنها بسیار در زمان حال زندگی می کنند و از جذابیت یا در برخی موارد از زور برای سوء استفاده از دیگران استفاده می کنند. تکانشگری و خصومت از دیگر صفات مشخصه این اختلال است. البته این به این معنا نیست که آنها نمی دانند که قوانینی وجود دارد. آنها فقط علاقه ای به دنبال کردن آنها ندارند.

 

اختلال در شغل

افراد مبتلا به اختلال ضد اجتماعی بسیار بعید است که است که برای ترقی و پیشرفت در کار تلاش کنند زیرا به احتمال زیاد کمترین علاقه ای  به برآورده کردن انتظارات دیگران یا پیروی از قوانین دارند. آنها ممکن است آرزوی موفقیت داشته باشند، اما دیدگاه آنها نسبت به آن، خود محور و خود بینی است. آنها نمی توانند به موقع در محل کار حاضر شوند، وظایف خود را انجام دهند یا نیازهای دیگران را برآورده کنند. آن‌ها می‌توانند از قدرت دستکاری و فریب خود بزودی کارشان به چشم می آید، اما همین ویژگی‌ها، همراه با تکانشگری و تمایل به خشونت و تحریک‌پذیری، چیزی است که به همان سرعت کار را از دست می‌دهد.

 

ریسک روابط

یک فرد مبتلا به اختلال ضد اجتماعی می توانند به عنوان یک  "پسر بد" یا "دختر بد" جذاب شناخته شوند. بی‌توجهی آنها به قوانین می‌تواند گاهی اوقات جذاب است و می‌تواند به‌ویژه اغواکننده باشد. متأسفانه، این نوع رابطه برای مدت طولانی طراحی نشده است. براساس نظر مشاور ازدواج و مطالعات، تصور اینکه عشق می‌تواند رفتار بد معشوق را تغییر دهد، غیرمعمول نیست، اما برای کسی که مبتلا به اختلال شخصیت اجتماعی است، اینطور نیست. این شخص ممکن است در ابتدا جذاب باشد، اما ممکن است به دلیل ناتوانی در اهمیت دادن واقعی به احساسات دیگران، رابطه صمیمی خود را حفظ نکند. آنها تمایل دارند روابط را تنها به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود ببینند. افراد مبتلا به این اختلال، به دلیل رفتار ضعیف خود با دیگران احساس گناه نمی کنند.

 

هفت نشانه اختلال شخصیت ضد اجتماعی

افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی به طور مداوم رفتارهایی را انجام می دهند که نشان دهنده بی توجهی مداوم به حقوق دیگران است. این مخرب ترین اختلال شخصیت است و نه تنها برای خود فرد بلکه برای دیگران نیز مخرب و آسیب زا است. تمرکز این افرد براساس نظر روانشناس و مطالعات، بر انجام آنچه می‌خواهند، زمانی که می‌خواهند و چگونه می‌خواهند بدون توجه به رفاه دیگران است.، اختلال شخصیت ضداجتماعی معمولاً برای اولین بار به صورت رفتار اختلال سلوک قبل از سن 15 سالگی نشان داده می شود، اما تشخیص تنها زمانی انجام می شود که فرد حداقل 18 سال داشته باشد و حداقل سه مورد از این هفت رفتار نشان داده شود:

ارتکاب مکرر اعمالی که موجب دستگیری می شود و بی توجهی به قانون.

انجام فریبکارانه از طریق اقداماتی مانند دروغگویی مداوم، استفاده از نام مستعار/نام های جعلی، سوء استفاده و فریب دادن دیگران برای منافع شخصی یا سرگرمی خود.

تصمیم گیری تکانشی یا اقدام تکانشی و عدم برنامه ریزی برای اقدامات آینده.

تحریک شدن به راحتی و درگیری پرخاشگرانه از طریق دعواهای فیزیکی یا تهاجمات شخصی.

نشان دادن بی توجهی، بی پروا به ایمنی خود یا دیگران.

نشان دادن بی مسئولیتی به طور مداوم و بدون توجه به عواقبی برای خود یا دیگران. آنها ممکن است به طور ناگهانی شغل خود را بدون هیچ برنامه ای برای تضمین شغل دیگری ترک کنند یا تعهدات مالی و/یا مسئولیت های شخصی را نادیده بگیرند.

نشان دادن عدم پشیمانی از اعمال خود و نشان دادن بی تفاوتی در هنگام آزار دیگران یا ایجاد توجیهات جعلی برای بدرفتاری با دیگران.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مرکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی