کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

تعیین و مدیریت اهداف برای سلامت روان شما بسیار مهم است. اهداف می توانند به زندگی شما هدف و جهت دهند و همچنین انگیزه رفتارهای سالم را با تمرکز بر بهبود زندگی شما ایجاد کنند.

تعیین و مدیریت اهداف برای سلامت روان شما بسیار مهم است. اهداف می توانند به زندگی شما هدف و جهت دهند و همچنین انگیزه رفتارهای سالم را با تمرکز بر بهبود زندگی شما ایجاد کنند. با این حال، اهداف نیز می توانند بسیار طاقت فرسا و منبع استرس باشند، به خصوص اگر براساس مشاوره با روانشناس و تحقیقات، با برخی اختلالات روانی دیگر مانند اختلال استرس پس از سانحه دست و پنجه نرم می کنید.گاهی اوقات افراد اهدافی را تعیین می‌کنند که در آینده بسیار بلند، دشوار و یا بسیار دور از دسترس هستند. این می تواند باعث ایجاد احساس درماندگی و ناامیدی شود و خطر ابتلا به افسردگی و انگیزه پایین را افزایش دهد. گاهی اوقات اهداف می توانند این پیام را ارسال کنند که جایی که در حال حاضر هستید به اندازه کافی خوب نیست و به طور بالقوه باعث ایجاد احساس شرم و گناه می شود. بنابراین، هنگام تعیین اهداف باید مراقب باشید. مهم است که به اهداف به گونه ای نزدیک شوند که خلق و خوی شما و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد، نه افزایش ناراحتی.

نکاتی برای کاهش استرس و دستیابی به اهداف

در زیر چند نکته در مورد چگونگی کاهش استرس در اهداف ذکر شده است. علاوه بر کاهش پریشانی، رعایت این نکات ممکن است احتمال دستیابی به اهداف را نیز افزایش دهد.

اهداف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید

اهداف بزرگ اغلب ممکن است دست نیافتنی و دور به نظر برسند. بنابراین، شکستن آن هدف بزرگتر در مجموعه ای از اهداف کوچکتر که می توانید در آینده نزدیک به آنها برسید، می تواند مفید باشد. به این اهداف کوچکتر به عنوان پله هایی فکر کنید که در نهایت شما را به سمت هدف بزرگتری که برای خود تعیین کرده اید می برد.

به این فکر کنید که چه چیزی اهداف شما را هدایت می کند

وقتی اهداف بزرگی را تعیین می‌کنیم که ممکن است برای رسیدن به آن‌ها مدتی طول بکشد و براساس مشاور خانوادگی مطالعات، گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که چرا در وهله اول آن هدف را تعیین کرده‌ایم. در نتیجه، ممکن است انگیزه خود را در تلاش برای رسیدن به آن هدف از دست بدهیم. برای مقابله با این، سعی کنید به این فکر کنید که چرا این هدف را تعیین کرده اید. چه نوع ارزش هایی باعث تعقیب شما به این هدف می شود؟

 

به عنوان مثال، فرض کنید که شما هدف خود را برای گرفتن مدرک دانشگاهی تعیین کرده اید. شما ممکن است این هدف را تعیین کرده باشید زیرا برای آموزش ارزش قائل هستید. به همین ترتیب، ممکن است این هدف را تعیین کرده باشید زیرا برای خانواده ارزش قائل هستید و می دانید که تحصیلات دانشگاهی ممکن است فرصت های زیادی را برای امنیت مالی بیشتر برای شما و خانواده تان باز کند.

برای پیشرفت به خود پاداش دهید

اغلب اوقات، زمانی که شخصی به هدفی دست می یابد، به سرعت به سمت هدف بعدی می رود. برای شناخت دستاوردهای خود کمی زمان بگذارید. به خودت پاداش بده خودتان را برای شام بیرون ببرید یا برای خود هدیه بخرید. کاری را انجام دهید که نشان دهنده پیشرفت شما باشد.

به خود اجازه اهداف را تغییر دهید

گاهی در حین دنبال کردن یک هدف ممکن است متوجه شویم که دیگر آن هدف را نمی خواهیم. ممکن است علایق ما تغییر کرده باشد یا اهداف دیگری در اولویت باشند. انجام ندادن یک هدف می تواند سخت باشد، به خصوص پس از تلاش های زیادی که برای دنبال کردن آن هدف انجام شده است. به خود این اجازه را بدهید که توجه خود را روی اهداف دیگر متمرکز کنید. شما تسلیم نمی شوید. شما فقط تمرکز خود را تغییر می دهید. با عواقب بدتری (انگیزه کم، بی علاقگی) مواجه خواهید شد، اگر به هدف قدیمی پایبند باشید، علی رغم اینکه دیگر نمی خواهید.

از کمال گرایی یا استانداردهای بالا آگاه باشید

هیچ‌کس کامل نیست و تعیین استانداردهای بالا می‌تواند باعث شود که اهداف بسیار سخت‌تر و دشوارتر به نظر برسند. شکست ها اتفاق خواهد افتاد. این اشکالی ندارد. مهم‌ترین چیز این است که با دلسوزی به خود به این شکست‌ها نزدیک شوید (خودتان را سرزنش نکنید و خود را سرزنش نکنید - این فقط ناراحتی شما را افزایش می‌دهد) و دوباره به دنبال هدف خود متعهد شوید.

به دیگران اجازه دهید از اهداف شما حمایت کنند

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور ازدواج خوب در تهران و مطالعات، برخی از اهداف می توانند به تلاش زیادی نیاز داشته باشند. بنابراین از دیگران کمک بگیرید. همچنین می تواند برای دیگران مفید باشد که بدانند شما چه اهدافی را دنبال می کنید، زیرا آنها می توانند شما را متمرکز و متعهد نگه دارند در مواقعی که ممکن است احساس کنید انگیزه شما کم شده است. سایر افراد همچنین می توانند برای کمک به اضطراب و استرسی که ممکن است شما را از دنبال کردن یک هدف باز دارد، حمایت اجتماعی ارائه دهند.با رعایت این نکات، احتمال دستیابی به اهداف، افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی خود بسیار بیشتر خواهد شد.اهداف می توانند بسیار مفید باشند. با این حال، اهداف می توانند استرس، اضطراب و سایر احساسات ناخوشایند را به همراه داشته باشند، به خصوص اگر قبلاً خواسته های یک اختلال سلامت روان را مدیریت می کنید. بنابراین، بسیار مهم است که مطمئن شوید به سمت اهداف به گونه ای حرکت می کنید که پریشانی را به حداقل برساند و موفقیت را به حداکثر برساند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به بهترین مرکز مشاوره است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی