کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

آیا درونگرا، ناامن یا از نظر اجتماعی بی دست و پا هستید؟ آیا برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارید؟ به عنوان انسان، قرار است موجوداتی اجتماعی باشیم. داشتن دوستان ما را شادتر و سالم تر می کند - در واقع، ارتباط اجتماعی کلید سلامت روانی و عاطفی ما است.

 

آیا درونگرا، ناامن یا از نظر اجتماعی بی دست و پا هستید؟ آیا برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارید؟ به عنوان انسان، قرار است موجوداتی اجتماعی باشیم. داشتن دوستان ما را شادتر و سالم تر می کند - در واقع، ارتباط اجتماعی کلید سلامت روانی و عاطفی ما است. با این حال براساس نظر بهترین مشاور خانواده در تهران و مطالعات، بسیاری از ما خجالتی و از نظر اجتماعی درونگرا هستیم. ما در کنار افراد ناآشنا احساس ناخوشایندی داریم، نمی‌دانیم چه بگوییم، یا نگران این هستیم که دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند. این می تواند باعث شود که از موقعیت های اجتماعی دوری کنیم، ارتباط خود را با دیگران قطع کنیم و به تدریج منزوی و تنها شویم.

خجالتی بودن، ناامنی اجتماعی و مشکل در دوست یابی مشکلات رایجی در میان افراد با هر سن و پیشینه ای هستند و جای شرمندگی ندارند. حقیقت این است که هیچ یک از ما با مهارت های اجتماعی متولد نشده ایم. آنها چیزهایی هستند که ما در طول زمان یاد می گیریم - و خبر خوب این است که شما نیز می توانید آنها را یاد بگیرید.

مهم نیست که در جمع دیگران چقدر عصبی می شوید، می توانید یاد بگیرید که افکار انتقادی خود را ساکت کنید، عزت نفس خود را تقویت کنید و در تعاملات خود با دیگران اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. شما مجبور نیستید شخصیت خود را تغییر دهید، اما با یادگیری مهارت های جدید و اتخاذ دیدگاهی متفاوت می توانید بر کمرویی یا ناهنجاری های اجتماعی غلبه کنید، احساس ارتباط بیشتری کنید و از دوستی های قوی و رضایت بخش لذت ببرید.

آیا کمرویی و ناامنی برای شما مشکل ساز است؟

آیا از احمق به نظر رسیدن در موقعیت های اجتماعی می ترسید؟

آیا خیلی نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند؟

آیا اغلب از موقعیت های اجتماعی دوری می کنید؟

آیا به نظر می رسد که افراد دیگر در موقعیت های اجتماعی بسیار بیشتر از شما سرگرم می شوند؟

آیا وقتی کسی شما را رد می کند یا بی علاقه به نظر می رسد، تصور می کنید که تقصیر شماست؟

آیا نزدیک شدن به افراد یا شرکت در مکالمات برای شما سخت است؟

بعد از گذراندن وقت با دیگران، آیا تمایل دارید که روی "عملکرد خود" تمرکز کنید و از آن انتقاد کنید؟

آیا اغلب بعد از معاشرت احساس بدی نسبت به خود دارید؟

اگر پاسخ شما به این سوالات "بله" است، این مقاله می تواند کمک کند.

مقابله با ناامنی اجتماعی و ترس

طبق دیدگاه روانشناس ازدواج خوب در تهران و تحقیقات، وقتی صحبت از خجالتی بودن و ناهنجاری اجتماعی می شود، چیزهایی که به خود می گوییم تفاوت بزرگی ایجاد می کند. در اینجا برخی از الگوهای فکری رایج وجود دارد که می تواند اعتماد به نفس شما را تضعیف کند و به ناامنی اجتماعی دامن بزند:

باور به اینکه کسل کننده یا عجیب و غریب هستید.

باور اینکه دیگران در موقعیت های اجتماعی شما را ارزیابی و قضاوت می کنند.

با این باور که اگر اشتباه اجتماعی مرتکب شوید، طرد خواهید شد و مورد انتقاد قرار خواهید گرفت.

باور به اینکه طرد شدن یا شرمساری اجتماعی وحشتناک و ویرانگر خواهد بود.

اعتقاد به اینکه آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند، تعیین کننده شخصیت شماست.

اگر به این چیزها اعتقاد دارید، جای تعجب نیست که موقعیت های اجتماعی وحشتناک به نظر می رسند! اما حقیقت هرگز تا این حد سیاه و سفید نیست.

یک واقعیت مهم!

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره روانشناسی حضوری و تحقیقات، مردم در مورد شما فکر نمی کنند - حداقل نه در حدی که شما فکر می کنید. بیشتر مردم درگیر زندگی و دغدغه های خود هستند. درست همانطور که شما به خودتان و نگرانی های اجتماعی خود فکر می کنید، دیگران نیز به خودشان فکر می کنند. آنها اوقات فراغت خود را صرف قضاوت کردن شما نمی کنند، پس از هدر دادن وقت خود در مورد اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، دست بردارید. بسیاری از افراد دیگر نیز مانند شما احساس ناخوشایندی و عصبی می کنند. وقتی از نظر اجتماعی مضطرب هستید، به نظر می رسد که همه افراد برون گرا پر از اعتماد به نفس هستند. اما اینطور نیست. برخی افراد بهتر از دیگران در پنهان کردن آن مهارت دارند، اما افراد درونگرا زیادی وجود دارند که با همان شک و تردیدهای شما دست و پنجه نرم می کنند.

چگونه خود را بپذیریم؟

وقتی متوجه می شوید که مردم تک تک حرف ها و کارهای شما را بررسی و قضاوت نمی کنند، به طور خودکار از نظر اجتماعی کمتر احساس نگرانی می کنید. اما این هنوز احساس شما را نسبت به خودتان باقی می گذارد. اغلب اوقات، ما بدترین منتقد خودمان هستیم. ما به نحوی با خود سخت می‌گیریم که هرگز برای غریبه‌ها رفتار نمی‌کنیم - چه رسد به افرادی که به آنها اهمیت می‌دهیم. یادگیری پذیرش خود یک شبه اتفاق نمی افتد، بلکه نیاز به تغییر تفکر شما دارد. برای دوست داشتن لازم نیست کامل باشید. در واقع، عیوب و عیوب ما می توانند دوست داشتنی باشند. حتی ضعف های ما می تواند ما را به دیگران نزدیکتر کند. وقتی کسی صادق است و در مورد آسیب پذیری های خود صادق است، این یک تجربه پیوندی است - به خصوص اگر بتواند بخندد.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مراکز مشاوره است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. این را بدانید که همه احساسات مهم هستند و باید به آنها توجه کرد. با برچسب خوب یا بد زدن به هیجانات و احساسات، خود را سانسور نکنید و اجازه دهید تا احساسات شما جریان پیدا کنند و مسدود نشوند. اگر هیجانات شما مشکل آفرین شده اند، فراموش نکنید که حتما به یک درمانگر مراجعه کنید و با کمک او، به تدریج اوضاع را بهتر کنید و احساس سلامت داشته باشید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی