کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

سوء مصرف الکل و اعتیاد (همچنین به عنوان "اختلال مصرف الکل" شناخته می شود) نه تنها بر فرد مصرف کننده الکل تأثیر می گذارد بلکه بر خانواده و عزیزان آنها نیز تأثیر می گذارد.

سوء مصرف الکل و اعتیاد (همچنین به عنوان "اختلال مصرف الکل" شناخته می شود) نه تنها بر فرد مصرف کننده الکل تأثیر می گذارد بلکه بر خانواده و عزیزان آنها نیز تأثیر می گذارد. براساس اطلاعات بدست آمده مشاوره روانشناسی تماشای مبارزه یک دوست یا یکی از اعضای خانواده که چنین مشکلی دارد می تواند، دردناک یا ناامید کننده باشد. ممکن است فرد مورد علاقه شما با بی توجهی به مسئولیت های خود، گرفتار شدن در مشکلات مالی و قانونی، یا بدرفتاری یا حتی سوء استفاده از شما و سایر اعضای خانواده، زندگی خانوادگی را مختل کند.

مشاهده نوشیدن الکل توسط عزیزتان و بدتر شدن رابطه شما می تواند احساسات ناراحت کننده بسیاری از جمله شرم، ترس، عصبانیت و سرزنش خود را تحریک کند. اعتیاد عزیزتان حتی ممکن است آنقدر طاقت فرسا باشد که نادیده گرفتن آن و تظاهر به اینکه چیزی اشتباه نیست آسان تر به نظر می رسد. اما در درازمدت انکار آن فقط برای شما و عزیزتان که مشکل دارد و بقیه اعضای خانواده‌تان آسیب بیشتری به همراه خواهد داشت.

به یاد داشته باشید:

مهم است که به یاد داشته باشید که در مبارزه خود تنها نیستید. الکلیسم و ​​سوء مصرف الکل میلیون ها نفر را از هر طبقه اجتماعی، نژاد، پیشینه و فرهنگی تحت تاثیر قرار می دهد. اما کمک در دسترس است. در حالی که نمی توانید کار سخت غلبه بر اعتیاد را برای عزیزانتان انجام دهید، صبر، عشق و حمایت شما می تواند نقش مهمی در بهبودی طولانی مدت او داشته باشد. با استفاده از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید به کاهش درد و رنج عزیزانتان کمک کنید، سلامت روانی و رفاه خود را حفظ کنید و آرامش و ثبات را به رابطه و زندگی خانوادگی خود بازگردانید.

شناخت علائم یک مشکل

برای بسیاری از مردم، نوشیدن یک بخش عادی از زندگی است. اما از آنجایی که اثرات الکل از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، هیچ مقدار مشخصی وجود ندارد که نشان دهد فردی دارای اختلال مصرف الکل است. بلکه با تأثیر نوشیدن الکل بر زندگی شما، این اختلال مشخص می شود.

در این دوران سخت همه‌گیری جهانی، عدم اطمینان اقتصادی و بیکاری بالا، بسیاری از مردم در تلاش برای کاهش استرس، ممکن است که به سمت مصرف بروند. در حالی که درک آن آسان است، اما نگرانی آن را کم نمی کند. مصرف الکل برای مقابله با استرس، مقابله با مشکلات، یا برای جلوگیری از احساس بد، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که نوشیدن الکل توسط عزیزانتان مشکل ساز شده است.

 

ممکن است فرد مورد علاقه شما نیز مشکل نوشیدن الکل داشته باشد اگر:

به طور مرتب از مسئولیت های خود در خانه، محل کار یا مدرسه غفلت می کند، زیرا آنها در حال نوشیدن یا بهبودی هستند.

اغلب بیش از آنچه در نظر دارید می نوشند یا مصرف می کنند.

در مورد میزان مصرف شان دروغ می گویند یا سعی می کنند تا آن را مخفی کنند.

حتی زمانی که باعث ایجاد مشکل در روابط آنها با شما و دیگران می شود، به نوشیدن ادامه دهید.

از الکل برای خوددرمانی یک مشکل سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی یا اختلال دوقطبی استفاده می کنند.

اگر علائم هشداردهنده‌ای که نشان می‌دهد عزیزتان با الکل مشکل دارد را تشخیص می‌دهید، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور خانواده اولین قدم برای کمک به او این است که همه چیز را در مورد اعتیاد و سوء مصرف الکل بیاموزید. هنگامی که در مورد انواع مختلف درمان و گزینه های خودیاری که برای آنها وجود دارد تحقیق کردید، آماده خواهید بود که با عزیزان خود در مورد نوشیدن آنها صحبت کنید و پشتیبانی و منابع مورد نیاز آنها را ارائه دهید.

چگونه با کسی در مورد نوشیدن الکل صحبت کنیم

صحبت کردن با کسی در مورد نوشیدن الکل آسان نیست. ممکن است نگران این باشید که اگر نگرانی‌های خود را مطرح کنید، آن شخص عصبانی، دفاعی، سرزنش‌کردن یا به سادگی منکر مشکل خود می‌شود. در واقع، همه اینها واکنش های رایج هستند. اما این دلیلی برای اجتناب از گفتن چیزی نیست. به احتمال زیاد نوشیدن عادت و اختلال نوشیدن به خودی خود بهتر نمی شود. تا زمانی که صحبت نکنید، احتمال بدتر شدن آن بیشتر است.

در حالی که بسیار مهم است که در مورد نگرانی های خود صادق باشید، اما باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید کسی را مجبور به ترک سوء مصرف الکل کنید. هر چقدر هم که بخواهید، و تماشای آن سخت است، نمی توانید کسی را مجبور به ترک نوشیدن کنید. انتخاب با آنهاست. با این حال، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به آنها اقداماتی را ارائه دهید که می‌توانند برای رفع مشکلشان به کارشان بیاید، خواه تماس گرفتن باشد، صحبت با پزشک یا مشاور یا رفتن به یک جلسه گروهی باشد.

 

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک روانشناس است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های بسیار خوب در این زمینه مرکز مشاوره انتخاب نو است. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. اعتیاد به هر چیز اشتباهی می تواند زندگی آدمی را دستخوش مشکلات بزرگی کند، پس حتما از یک متخصص کمک بگیرید. اعتیاد به الکل می تواند زندگی آدمی را تحت تاثیر قرار بدهد و نه تنها ذهن او بلکه ذهن نزدیکانش را هم درگیر کند. حضور یک روانشناس و آغاز درمان می تواند به شما امید دهد تا این مسیر سخت و پر از چالش را با امید بیشتری طی کنید و از حمایت انسانهای مهم بهره مند شوید. ادامه دهید و اجازه دهید تا مسیر شما را هدایت کند و زندگی بدون ترس را تجربه کنید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی